Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-22, 21:26
  #1
Medlem
Tjenare! Här är en nybörjar fråga. Jag får betalt av ett affiliate nätverk i USA snart, dom skickar pengarna via "Wire-Transfer" Alltså dom skickar direkt till min bank. Jag har några frågor angående detta!


1)Jag får ju ingen faktura av affiliate företaget. Dom betalar bara ut pengarna. Jag kan ju inte skapa en faktura eftersom jag bara får pengarna? Hur ska jag då göra?

2) Då jag gör bokföring så blir det väl följande:

[Affiliate-Namnet]
Konto:3305 (Tjänst utanför EU)
Kredit: Det dom skickar

[Företagskonto]
Konto:1930
Debet: Det jag tar emot.

Är det något mer som behövs?
Förövrigt så använder jag mig utav Speedledger som bokföringsprogram, startade nyligen en enskild firma!

Tack!
Citera
2015-04-24, 09:45
  #2
Medlem
Ja du...jag skulle vilja ha svar på samma sak
Citera
2015-04-25, 12:43
  #3
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benchlord
1)Jag får ju ingen faktura av affiliate företaget. Dom betalar bara ut pengarna. Jag kan ju inte skapa en faktura eftersom jag bara får pengarna? Hur ska jag då göra?

De flesta affiliate-program erbjuder självfakturor i samband med utbetalning, har du kollat upp det?
Citera
2015-06-17, 13:45
  #4
Medlem
Det beror nog på att du när du registrerade dig, inte fyllt i dina företagsuppgifter? Jag vet att Adtraction i Sverige tex erbjuder möjlighet att vara "affe" trots att du inte har något bolag.

Skulle rekomendera dig att starta upp en enskild firma alt om du har kapitalet regga ett ab?
Citera
2017-05-16, 22:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benchlord
Tjenare! Här är en nybörjar fråga. Jag får betalt av ett affiliate nätverk i USA snart, dom skickar pengarna via "Wire-Transfer" Alltså dom skickar direkt till min bank. Jag har några frågor angående detta!


1)Jag får ju ingen faktura av affiliate företaget. Dom betalar bara ut pengarna. Jag kan ju inte skapa en faktura eftersom jag bara får pengarna? Hur ska jag då göra?

2) Då jag gör bokföring så blir det väl följande:

[Affiliate-Namnet]
Konto:3305 (Tjänst utanför EU)
Kredit: Det dom skickar

[Företagskonto]
Konto:1930
Debet: Det jag tar emot.

Är det något mer som behövs?
Förövrigt så använder jag mig utav Speedledger som bokföringsprogram, startade nyligen en enskild firma!

Tack!

Nejdå. Det blir bra. Är du fortfarande aktiv inom AM? Skicka mig ett PM i så fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback