Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-10-07, 23:08
  #1
Banned
Enebykickers avatar
Undrar om någon har någon erfarenhet av detta företag, ska visst hålla på med marknadsundersökningar... De har ju en hemsida men den e på engelska och det framgår inte så mycket om hur det e och jobba där! Därför undrar jag om någon som jobbat där kan beskriva hur det är?
Citera
2005-11-02, 14:57
  #2
Medlem
Det är skit.
Citera
2005-11-05, 17:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backslash
Det är skit.

Försöker förmulera det bättre än du...men det går inte.

För att utveckla det hela, det är ett utmärkt första arbete som gymnasieelev , man behöver inte komma i tid och man kan gå 30-45 min tidigare om man vill. Men ja det är skit, man behandlas som djur och knappt det, dålig utrustning och värdelösa frågor. Men som sagt, vill man ha ett 100%oseriöst arbete så är det utmärkt, alla som kan prata (svenska är inte nödvändigt) kan få anställning där. Där jag jobbade anställde de 10-15 nya varje vecka, i och med att det slutade ca 10-15 varje vecka.
Citera
2005-11-06, 15:41
  #4
Banned
Enebykickers avatar
Tack för svaret! Kom dock lite sent! Började jobba där.... slutade efter tre! SKITEN SUGER FET GURKA! När en polare jobbade 49 timmar en vecka och fick betalt för 26 va det droppen.... plus att det va det tråkigaste man kunde tänka sig...
Citera
2005-11-06, 22:46
  #5
Medlem
Skulds avatar
Det där företaget ringen upp vår telefon ofta. När man svarar är det tyst i andra änden. Oerhört enerverande.
Citera
2005-11-07, 14:19
  #6
Banned
Enebykickers avatar
I så fall e det nån som går på tidlön som inte orkar prata.... han/hon kopplar ur headsetet, ringer upp och när någon svarar trycker man på knappen "Inget svar/telefonsvarare"...
Citera
2005-11-07, 18:06
  #7
Medlem
Skulds avatar
De ringer ofta (har säkert hänt 10 ggr). Endast en enda av gångerna har en människa faktiskt suttit i andra änden (idioterna fick dessutom ingenting ut av samtalet eftersom det i vår familj inte finns någon i det åldersintervall de frågade efter).
Citera
2005-11-07, 18:56
  #8
Medlem
Tjusigt i CV:t?

Men att ha pysslat med "Marknadsundersokningar"...det later ju superkreativt och glassigt

Nagot man garna prantar dit pa CV:t, eller har jag fel? Nasta niva i karriaren borde ju bli markandsforare. Jobba med PR. Det har ju riktigt hog status.

Skulle garna jobba med det. Folk ar fan dumma i huvudet, lattledda, naiva idioter som foljer strommen som inte annat an fortjanar att bli manipulerarade av hansynslosa multinationella bolag.

Atminstone klingar marknadsundersokare bra mycket battre an telefonforsaljare, aven om man nu skulle gora i princip samma sak.

For ovrigt skulle jag vilja upprevidera telefonforsaljningsyrkets rykte. Okej, det kanske ar trist och enformigt, med otrevliga, irriterade kunder.

Men det ar val en mycket bra grund, ett fint forsta jobb, att ha varit tfn-terrorist nar man soker sig vidar inom forsaljningsbranschen/marknadsforing.
Citera
2005-11-07, 20:22
  #9
Medlem
Hispers avatar
Inlägg raderat.

Samt tillsägelse till deka_denten för just det inlägget. Brott mot regel 0.2 resp. 0.3.

Att diskutera vilken typ av djur en hermelin resp vilken "karaktär" som företagsnamnet har ligger utan för forumet Arbetsliv & Studier.



/Moderator
Citera
2008-09-23, 23:48
  #10
Medlem
DarkKnights avatar
Hermelin ingår i Dacke Group och det är ett renodlat skitföretag som har en massa callcenters under sig. Inget att rekomendera att jobba inom dessa företag.
Citera
2008-09-23, 23:59
  #11
Medlem
goE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkKnight
Hermelin ingår i Dacke Group och det är ett renodlat skitföretag som har en massa callcenters under sig. Inget att rekomendera att jobba inom dessa företag.
Jag är alltid lika fascinerad av såna här inlägg, hur uppstår de egentligen? Det senaste inlägget före ditt DarkKnight gjordes för snart 3 år sedan, hur lyckades du svara på den här tråden?
  • Råkade du klicka på "sidan 257 av 603" inne i A&S?
  • Sökte du på Hermelin och kände att om personen i fråga inte upptäckt att företaget är mindre positivt som arbetsgivare så är det högan tid att upplysa denne om nu såhär 3 år in i jobbet?
Läsare såväl som moderatorer får ursäkta att jag glidit lite offtopic. Ber även TS, som ställde frågan för 3 år sedan, om ursäkt för mitt förpestande av tråden, men jag måste få min nyfikenhet stillad! DarkKnight - hur gör man?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback