2015-04-22, 15:12
Medlem
MarcoLocos avatar
När jag spelar olika spel, och även ibland ute i skrivbordet eller när jag surfar i Chrome, så dyker det upp konstiga linjer och liknande. Här visar jag några exempel från Google (för någon anledning går det inte att printscreena när jag spelar):

http://s21.postimg.org/4gtfid3qv/Aion0001.jpg

http://i.imgur.com/qEORaz1.jpg

http://s267.photobucket.com/user/bac..._3339.jpg.html

Det sista exemplet är på en Mac och är kanske lite mer överdrivet än vad jag upplever men det är samma slags problem.
Jag har ett Radeon HD 7950 och har testat att installera senaste drivrutinerna, någon som vet vad felet kan vara?
Citera
2015-04-22, 18:06
Medlem
MarcoLocos avatar
Jag har lyckats fånga det på film vilket visar väldigt tydligt vad jag menar.

https://vid.me/cV6q

När detta hände låg temperaturen på grafikkortet på ungefär 61 grader.
Det är väl fullt normalt? Alltså är det inte en värmefråga känns det som.
Citera
2015-04-22, 19:11
Medlem
Trasigt grafikkort om du har otur.

Skriv ditt nätaggs märke, modell (serie) och ålder ifall nån kan avgöra om den är bra, budget eller skräp kvalite.

Det kan vara något i Windows men först måste man avinstallera och ta bort kvarlämnade mappar om det finns. Annars så blir det korrupt, buggiga kvar om man bara uppdaterar/installerar ovanpå den nuvarande. Det stora problemet är att verkligen få bort allt. Så här gör man oavsett om det är drivrutiner, program, spel osv i Windows man misstänker eller har problem med.
Citera
2015-04-22, 19:33
Medlem
annanmedlems avatar
Det är väl något fel på grafikkortet.
Citera
2015-04-22, 19:50
Medlem
Testa att klocka ner grafikkortet lite med t.ex MSI Afterburner.
Övervaka temperaturen när du spelar.
Citera
2015-04-26, 20:20
Medlem
MarcoLocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Trasigt grafikkort om du har otur.

Skriv ditt nätaggs märke, modell (serie) och ålder ifall nån kan avgöra om den är bra, budget eller skräp kvalite.

Det kan vara något i Windows men först måste man avinstallera och ta bort kvarlämnade mappar om det finns. Annars så blir det korrupt, buggiga kvar om man bara uppdaterar/installerar ovanpå den nuvarande. Det stora problemet är att verkligen få bort allt. Så här gör man oavsett om det är drivrutiner, program, spel osv i Windows man misstänker eller har problem med.

Mitt nätagg är ett Corsair CX600 80+ Bronze 600W och är ungefär 2,5 år gammalt.
Citera
2015-04-27, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoLoco
Mitt nätagg är ett Corsair CX600 80+ Bronze 600W och är ungefär 2,5 år gammalt.
Bruka ta tid men CX och GS serierna från Corsair har gett folk typiska budget nätaggs fel. RM serien var inte heller lika bra som folk hoppades på.

Dom använder man bara med billiga budget grafikkorten. INTE med bra grafikkort som ditt oavsett antal watt hit och dit.

Låna ett nätagg.
Grafikkort kan du både låna och testa i en annan dator.
Senast redigerad av panpo98 2015-04-27 kl. 07:48.
Citera
2015-04-27, 21:17
Medlem
MarcoLocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Bruka ta tid men CX och GS serierna från Corsair har gett folk typiska budget nätaggs fel. RM serien var inte heller lika bra som folk hoppades på.

Dom använder man bara med billiga budget grafikkorten. INTE med bra grafikkort som ditt oavsett antal watt hit och dit.

Låna ett nätagg.
Grafikkort kan du både låna och testa i en annan dator.
Farsan har nog några nätagg hemma hos sig jag kan testa, något märke jag ska undvika/som du rekommenderar? Vilket wattantal tror du jag måste ha minst? Tror inte farsan har dyra nätagg så vore ju dumt att testa sämre än vad jag har.

Oavsett om jag får det att funka eller inte har jag tänkt att uppgradera lite, har tänkt att skaffa mig ett GTX 970, vilket nätagg skulle jag behöva för att driva det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in