Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-22, 16:29
  #13
Medlem
disk00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Får man inte onödigt höga insulinpåslag om man ständigt ska mixa sin mat? Inte säker på saken dock

Lite därav jag skapade tråden, söker kunskap, var nog lite naiv när jag försöker hitta den på FB dock
Citera
2015-04-25, 15:27
  #14
Medlem
Paatiences avatar
Ja, jag vet inte om man får länka till andra forum här men kolla runt lite på träningsforum, finns bra svar där.
Citera
2020-08-17, 18:53
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disk00
Lite därav jag skapade tråden, söker kunskap, var nog lite naiv när jag försöker hitta den på FB dock

Hittade du någon kunskap under dessa fem åren?

Jag har problem med att kycklingen sätter sig mellan tänderna och ju mer jag äter desto längre in mellan tänderna kommer det och tillslut ligger och trycker mot tandköttet. Blir öm och får som tandvärk. Väldigt obehagligt.

Fanns det några nackdelar med att köra maten i en mixer?
Citera
2020-08-18, 15:38
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av disk00
Hej, jag blir inte lätt äcklad som många av mina muppiga vänner och klarar av att mixa vissa av mina dagliga mål, några vanliga blandningar är;

Stekt/Kokt kyckling med ris/pasta/äggnudlar o blandade grönsaker. kvarg (ibland protein / linfrön / bönor)
Stekt/Kokt nötfärs med ris/pasta/äggnudlar och blandade grönsaker. + kvarg (ibland protein / linfrön / bönor)

Min fråga är: Vad är fördelarna med att köra sin mat i en blender/mixer?

De jag tror/läst:
1. Mer lättsmält/snällare, förbättrar ämnesomsättningen.
2. Lättare att få i sig stora mängder mat fort och smidigt.
3. Lätt förvaring och lätt och ta med sig.


Recepttips mottages gärna från likasinnade.

UNDANBER ALLA KOMMENTARER SOM:
VARFÖR??? , ÄT DIN MAT FAST IST och gud vad äcklig du är. Utan ber endast om konkreta svar.

Edit; tränat seriöst i ca 4 år, lyfter rätt, lyfter strikt, lyfter bra, leker inte tuff och äter ca var 3e timma

Tack och ha en bra dag,
disk00
Vis typ mat kan vara en fördel att mixa för upptaget.

Dock tror jag man känner mer mättnad om man äter maten istället för att dricka den.

Vidare så tror jag magen och tarmarna behöver något att jobba med för att må bra.

Tycker inte man ska mixa allt man äter utan kombinera.
Citera
2020-08-18, 15:42
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAJST
Hittade du någon kunskap under dessa fem åren?

Jag har problem med att kycklingen sätter sig mellan tänderna och ju mer jag äter desto längre in mellan tänderna kommer det och tillslut ligger och trycker mot tandköttet. Blir öm och får som tandvärk. Väldigt obehagligt.

Fanns det några nackdelar med att köra maten i en mixer?
Låter som du har en speciell tand uppsättning om du får såna problem med kyckling.

Kan väl fastna mellan tänderna när jag äter typ revbensspjäll men det är ju absolut inte obehagligt.
Citera
2020-08-18, 19:13
  #18
Medlem
Skalman19xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAJST
Hittade du någon kunskap under dessa fem åren?

Jag har problem med att kycklingen sätter sig mellan tänderna och ju mer jag äter desto längre in mellan tänderna kommer det och tillslut ligger och trycker mot tandköttet. Blir öm och får som tandvärk. Väldigt obehagligt.

Fanns det några nackdelar med att köra maten i en mixer?

Är inte den enklaste lösningen att bara använda tandtråd?
Kan hända mig med annat typ av kött och förstår besväret, men det är inte svårt att åtgärda.

Du måste dock ha otur med hur dina tänder är om kyckling fastnar mellan tänderna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback