Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-04-27, 14:49
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krlson
Ja så länge jag får i mig dom ämnen jag behöver så spelar det väl ingen roll? Sen om jag blir lite trött är väl inte hela världen! Ja men det beror ju helt på vilken kroppsbyggnad/benstomme man har antar jag. Det kan se smalt ut på någon annan men det gör det inte på mig jag är störst av alla mina kompisar så det säger ju en del!
Handlar väl snarare om att du är smalfet och otränad? På din längd/vikt ska man ju se smal och slank ut. Fast du kanske är en soffpotatis som levt på 200g chips och 50g choklad om dagen, vilket resulterat i att du fått oproportionerlig fördelning mellan fett/muskler på kroppen? Lösningen till detta är inte att svälta dig. Det är snarare att träna 5 gånger i veckan, skaffa muskler och äta 1800 kcal om dagen.
Citera
2015-04-27, 14:53
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krlson
Tack för era hjälpsamma råd. Är fullt medveten om att man inte ska svälta sig själv men jag har nu beställt nutrilett måltidsersättning. Så jag tar en shake till lunch och en till middag. Blir ungefär 250 kalorier om dagen och man får i sig alla vitaminer och mineraler man behöver. Jag är 20 år, 171cm och väger 56.0 kilo sist jag kollade vilket jag inte är nöjd med för allt fett har satt sig på underkroppen så det ser helt sjukt ut. Ska jag kunna vistas i bikini bland människor så måste jag göra detta annars kommer jag aldrig trivas med mig själv. Jag är aktiv hela dagarna med och promenerar så hoppas att det går rätt fort!

56 kilo på 171 cm låter inte särskilt mycket... Inte ens i närheten av att vara överviktig. Har du testat att träna med vikter och konstaterat att det inte är något för dig? Annars kan det vara något att prova på, det resterande fettet försvinner och kroppen blir tightare! Det tar också lång tid att skapa synliga, "buffiga" muskler så det behöver du inte oroa dig för, eftersom du inte var ute efter några nämnvärda former.
Jag är själv tjej i samma viktklass som dig och jag tränar med vikter, inte för att få stora synliga muskler utan för att bli starkare och fastare i kroppen.
Citera
2015-04-27, 16:29
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
hur ofta du äter spelar ingen roll, du kan fan äta 7 gånger om dagen om du vill och ändå gå ned i vikt...det handlar om att äta smart och rätt. Ligga på underskott. Låt säga att du ska få i dig 2000 kcal för att vara på underskott, då kan du äta ungefär 300 kcal fördelat på 7 måltider! Du behöver alltså sällan känna dig hungrig om du gör det hela rätt. Tänk, en burk tonfisk med 2 skivor knäckebröd och sallad, knappt 300 kcal...alltså kan du äta festmåltider och ändå vara på underskott

Edit: vad i helvete 171 cm på 56 kg?! Ätstörning för i helvete, du kan ju äta 1800 kcal och ändå gå ner i vikt om du tränar.
Om något bör du gå upp i vikt, du är fan sjuk

Haha men what jag är tjej då är 56kg till 170cm normalviktigt kolla själv BMI vadå sjuk?? Inte ett enda ben på min kropp sticker ut. Väger man 46kg däremot så är det annorlunda. Men jag vill ner till 50 sen är jag nöjd!
Citera
2015-04-27, 16:31
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pseudonym9
56 kilo på 171 cm låter inte särskilt mycket... Inte ens i närheten av att vara överviktig. Har du testat att träna med vikter och konstaterat att det inte är något för dig? Annars kan det vara något att prova på, det resterande fettet försvinner och kroppen blir tightare! Det tar också lång tid att skapa synliga, "buffiga" muskler så det behöver du inte oroa dig för, eftersom du inte var ute efter några nämnvärda former.
Jag är själv tjej i samma viktklass som dig och jag tränar med vikter, inte för att få stora synliga muskler utan för att bli starkare och fastare i kroppen.

Nej jag är absolut inte överviktig jag är ju normalviktig det vet jag ju men jag vill vara underviktig för det passar min kropp bäst. Problemet är att allt fett har samlats på rumpan så därför styrketränar jag den dagligen och tränar även magen mycket så att inte musklerna äts upp! Men jag går bara ner på överkroppen tyvärr så vet inte hur jag ska göra..
Citera
2015-04-28, 07:56
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krlson
Nej jag är absolut inte överviktig jag är ju normalviktig det vet jag ju men jag vill vara underviktig för det passar min kropp bäst. Problemet är att allt fett har samlats på rumpan så därför styrketränar jag den dagligen och tränar även magen mycket så att inte musklerna äts upp! Men jag går bara ner på överkroppen tyvärr så vet inte hur jag ska göra..

Om du tränar och inte äter så det är ju precis det dom gör. Träning bryter ju ned muskeln och proteinet behövs för att bygga upp? Utan proteinet som behövs så kommer det ju inte hända nånting

Vad är det man säger? "Muskler görs i köket" eller nåt liknande
Citera
2015-04-30, 17:38
  #30
Medlem
FlatbackTurtles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krlson
Haha men what jag är tjej då är 56kg till 170cm normalviktigt kolla själv BMI vadå sjuk?? Inte ett enda ben på min kropp sticker ut. Väger man 46kg däremot så är det annorlunda. Men jag vill ner till 50 sen är jag nöjd!

Ditt BMI är 19.4, vilket är idealvikt men på gränsen till undervikt. 50 kg säger du, då får du ett BMI på 17.3, vilket är undervikt. Det låter inte det minsta hälsosamt, men i och för sig så verkar du inte bry dig så mycket om att vara hälsosam utan att vara snygg i den där bikinin i sommar.

Varför är det så viktigt att väga så LITE?

Aja, du gör som du vill. Det är sjukt enligt mig men du kommer förhoppningsvis ifrån det där när du blir äldre och siktar på att få en hälsosam och frisk kropp utan att svälta dig själv med fjantiga ersättningsdrycker.
Citera
2015-05-01, 00:34
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlatbackTurtle
Ditt BMI är 19.4, vilket är idealvikt men på gränsen till undervikt. 50 kg säger du, då får du ett BMI på 17.3, vilket är undervikt. Det låter inte det minsta hälsosamt, men i och för sig så verkar du inte bry dig så mycket om att vara hälsosam utan att vara snygg i den där bikinin i sommar.

Varför är det så viktigt att väga så LITE?

Aja, du gör som du vill. Det är sjukt enligt mig men du kommer förhoppningsvis ifrån det där när du blir äldre och siktar på att få en hälsosam och frisk kropp utan att svälta dig själv med fjantiga ersättningsdrycker.

Av en enkel anledning: Det är så snyggt med synliga nyckelben, höftben och mellanrum mellan låran tycker jag. Det får jag ej med ett BMI på 19.4. Men nu väger jag 54.6 så det tar sig tack för all hjälp
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback