Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-22, 11:40
  #1
Medlem
Som en hobbyfilosof brottas jag som så många andra med den djupare meningen med allt. Egot, själen, universum, energier osv.
Från att ha varit tvärvetenskapligt lagd ateist hände något som fick min värld att vändas upp och ned. Jag "vaknade spirituellt"... Den känslan när man ser sig själv från tredjeperson helt plötsligt. Själen blev medveten om Egot och sedan dess har jag dött egodöden.. En del kallar det psykos, en del kallar det uppvaknande. Lite beroende på hur man hanterar det antar jag. Personligen kommer jag uppsöka någon shaman eller medicinman från den gamla skolan då det jag upplevt till 100% kommer ses som psykiskt sjukt och abnormalt i vårat egodrivna samhälle.
Under ett halvårs tid ca så har tankebanorna slagit knut på sig själva, jag har känt mig sjukt ensam och förvirrad men äntligen börjar bitar falla på plats.
Det händer något ute i världen och fler och fler verkar "vakna" och förstå att allt kanske inte är som vi blivit inpräntade att tro.
Idag kom jag över det här klippet och en rysning gick genom kroppen. Det förklarar mycket jag själv känt och min fråga är nu ifall andra kan relatera till det här på ett konstruktivt sätt eller om ni förkastar allting och i sådana fall vad har ni för belägg?

Ge det en seriös tanke om ni tar er tiden.
https://youtu.be/F7oVwGIAYeU?list=PL...o0ZwvKZ6JHpNHd

/ En blivande Psychonaut.
Citera
2015-04-22, 12:14
  #2
Medlem
Dessa tankar snurrar även i mitt huvud större delen av dagarna. Har dock ej reflekterad över aliens, utan tror snarare att det är människor såsom världsledare som håller vårat spirituella tänkande undan med hjälp av sysselsättning så som reklam, normer, ideal osv osv. Listan är lång. Är inte påläst alls utan har bara skapat min egna naiva uppfattning.

De får oss att totalt köpa vårt sätt att leva, att vi har alla möjligheter i världen att påverka och förändra oss själva och det vi har runt omkring oss. Vi är väl alla slavar i ett system, fast vi tror att vi gemensamt styr. Och det är ju som i matrix, vi existerar i nuläget för att kunna bidra med energi, vi arbetar och ger våra liv för systemet. Kanske lite OT jag vet inte. Är som sagt inte påläst.

"The best slave is one who is not aware he is one" eller hur det lyder.
Citera
2015-04-22, 12:28
  #3
Medlem
Har ej sett klippet än men skall göra det efter jobbet,
Har du lust att berätta mer om det du gick igenom under ditt spirituella uppvaknande? För ca 1 år sedan hände nämligen samma sak mig, dock tror jag inte att jag förstod riktigt vad som hade hänt eller kunde greppa det förrän ganska långt efter, för mig var det alltså en process som pågick under ett antal veckor då jag kände mig upphöjd över det normala och hade kunskaper och energi som jag tidigare aldrig känt.

Jag har sedan dess blivit mer och mer intresserad av ämnet och läst mycket om det men ännu bara pratat direkt med en annan person som upplevt liknande saker, och även jag är grymt intresserad av att kontakta ex shaman eller medicinman i kanske Sydamerika för att gå vidare och lära mig mer och öppna mitt sinne för verkligheten.

Det känns väldigt svårt för mig att prata med folk som inte har någon personlig erfarenhet av liknande upplevelser om det som hände mig, och utåt sett säger jag oftast bara att jag fick en knäpp och ballade ur några veckor pga stress / trauma, men jag upplevde något helt annat inom mig som jag vill utforska vidare och diskutera med folk som inte kommer se mig som psyksjuk.

Var som du inbiten ateist och ansåg mig ha ett ytterst starkt psyke och disciplin utöver det normala innan detta inträffade, vilket också är en anledning till att jag känner en del rädsla för att fortsätta grävs i dessa grejer då jag inte vet ifall mitt psyke kommer kunna hantera det i förlängningen, men nyfikenheten kommer nog att göra att jag fortsätter ändå.

Efter mitt uppvaknande har jag läst mycket spirituella texter, mediterat och försökt leva mer spirituellt och i närmare kontakt med naturen och lugnet än tidigare och jag märker tydligt att jag mår bättre sedan jag börjat med detta, dock känns det som att sökandet stagnerat lite i att jag inte kommer någon vart längre med meditationen etc. Därav har jag blivit mer och mer intresserad av att åka på en resa och vandra den spirituella vägen med shamaner som vägledare.

Hoppas att du vill dela med mig lite mer av dina erfarenheter om hur du mådde runt uppvaknandet, vad du kände och hur lång tid det tog tills du började "komma tillbaka"
Citera
2015-04-22, 12:36
  #4
Medlem
Roligt att se att fler vaknar upp! " The Matrix " ÄR närmare sanningen än vad många tror, metaforiskt, dock så är Alien snacket bullshit.

Ni har fått smak på enlightenment. Enlightenment är inte något fast i fysisk form som man kan mäta med ett instrument eller ta på dock.
Citera
2015-04-22, 17:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunaxian
eller om ni förkastar allting och i sådana fall vad har ni för belägg?
Med tanke på alla de bevis som presenterades så är jag helt övertygad om att allt som sades i videon är sant.
Citera
2015-04-22, 21:03
  #6
Medlem
orrecrists avatar
Kul med en Psychonaut till , hej & välkommen.

Frågan är då om Matrix håller på nu eller kommer komma?
Citera
2015-04-24, 13:43
  #7
Medlem
The Matrix ==> The Psychopathic Control Grid (Thomas Sheridan).

https://www.youtube.com/watch?v=iE1mrHlctVo

9:18: "This is not a witch-hunt. We're not out to find these psychopaths and destroy them. Our attitude is to create a society where we evolve away from them, to the point where their games that they play with us won't work anymore."

https://www.youtube.com/watch?v=iE1mrHlctVo
Citera
2015-04-25, 17:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rorsac
Roligt att se att fler vaknar upp! " The Matrix " ÄR närmare sanningen än vad många tror, metaforiskt, dock så är Alien snacket bullshit.

Ni har fått smak på enlightenment. Enlightenment är inte något fast i fysisk form som man kan mäta med ett instrument eller ta på dock.

Kan man veta det till 100% ? =)
Såg just Jupiter Ascending som gjorts av samma bröder.. Där finns ett annat incitament att odla människor.
Citera
2015-08-27, 14:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Kul med en Psychonaut till , hej & välkommen.


Ja verkligen kul! eller "verkligen" var kanske fel ordval...Du är i alla fall varmt Välkommen!
__________________
Senast redigerad av Xuno 2015-08-27 kl. 14:08.
Citera
2015-08-27, 14:08
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Ja verkligen! eller "verkligen" var kanske fel ordval...Du är i alla fall varmt Välkommen!

Du har åtminstone humor.
Citera
2015-08-27, 14:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Du har åtminstone humor.
Nä det är bara en illusion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback