Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-22, 11:18
  #1
Medlem
Jag skulle vilja bli gripen av polis och få sitta lite i arresten, (helst av allt bli häktad men utan brott ingen häktning). Har mina skäl till att vilja bli gripen och satt i polishuset så tips på hur jag ska kunna göra detta? Vill helst slippa behöva göra något dumt (alltför dumt i alla fall).
Citera
2015-04-22, 11:21
  #2
Medlem
Hehe, det finns säkert många som har bra tips till dig men jag bara undrar varför du vill detta?

Duger inte fyllecell? isf kan du ju bara supa dig full på allmän plats och bete dig som ett svin när polisen försöker avvisa dig från platsen.
Citera
2015-04-22, 11:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluegoose
Hehe, det finns säkert många som har bra tips till dig men jag bara undrar varför du vill detta?

Duger inte fyllecell? isf kan du ju bara supa dig full på allmän plats och bete dig som ett svin när polisen försöker avvisa dig från platsen.

Orsaken till varför jag vill åka in i arresten, helst häkte då men då behöver jag ju göra något ganska brottsligt är för att jag vill slippa omvärlden för att säga det enkelt.

Då jag inte dricker eller knarkar så ser jag det som svårt att åka in i fyllecell. Jag vill inte direkt hota, göra något direkt brottsligt eller svinig mot polisen då jag är en allmänt trevlig och snäll grabb.
Citera
2015-04-22, 11:30
  #4
Medlem
Mulla Krekars avatar
Jo, det enklaste är nog som bluegoose säger, tror inte du får nått straff såvida du inte ställer till med nått på fyllan. Men du kanske blir inlåst för tillnyktring i nått dygn.

Eller så kan du ju gå in o erkänna nått random ouppklarat mord. O sen ta tillbaka det när du vill ut.
Citera
2015-04-22, 11:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jo, det enklaste är nog som bluegoose säger, tror inte du får nått straff såvida du inte ställer till med nått på fyllan. Men du kanske blir inlåst för tillnyktring i nått dygn.

Eller så kan du ju gå in o erkänna nått random ouppklarat mord. O sen ta tillbaka det när du vill ut.


Jag gillar inte att dricka, jobbigt på bakfyllan

Det ang att erkänna något slumpmässigt mord (brott), det är inte olagligt att påstå sig ha gjort ett brott som man faktiskt inte begått? Man kan inte bli dömd för att ha slösat på polisens resurser? Detta låter som något man skulle kunna göra annars.
Citera
2015-04-22, 11:40
  #6
Avstängd
twigdolls avatar
Beror på polisen men jag kan tänka mig du skall ställa dig framför en polisbil och göra en riktigt modig och vågad dans hyfsat länge och aktivt. Då vill de säkert ha med dig in i bilen.
Citera
2015-04-22, 11:44
  #7
Medlem
Varför vill du fly från omvärlden? Sluta slösa polisens resurser och åk på semester istället.
Citera
2015-04-22, 11:57
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Beror på polisen men jag kan tänka mig du skall ställa dig framför en polisbil och göra en riktigt modig och vågad dans hyfsat länge och aktivt. Då vill de säkert ha med dig in i bilen.


Ska testa detta, tack!
Citera
2015-04-22, 11:58
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Varför vill du fly från omvärlden? Sluta slösa polisens resurser och åk på semester istället.


Att åka in på polishuset, häktet eller någon vårdinrättning är semester för mig. Man slipper bli nådd och man slipper folk i största allmänhet.
Citera
2015-04-22, 12:37
  #10
Medlem
kinesarsles avatar
Häktning är något som primärt används när det finns risk att du kommer fly landet eller förstöra en utredning. Det är med andra ord inget som normalt används för lindriga brott.

Möjligtvis skulle du kunna bli häktad om du vägrar uppge ditt namn och saknar legitimation.
Citera
2015-04-22, 12:43
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tw1x
Att åka in på polishuset, häktet eller någon vårdinrättning är semester för mig. Man slipper bli nådd och man slipper folk i största allmänhet.

Det är väl bara att stänga av telefonen och låsa in dig i lägenheten? Fyller exakt samma funktion men du slipper slösa på samhällets resurser och göra någonting som kan belasta dig längre fram i livet.
Citera
2015-04-22, 12:46
  #12
Medlem
MartinStLouiss avatar
Det fanns väl nå gammalt videoklipp från Stockholm eller Uppsala där en snubbe typ knackar på en polisvan medan han går förbi den, samtidigt som det pågår protester eller något runt omkring. Och han vart arresterad om jag inte minns fel.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback