Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-19, 17:55
  #133
Medlem
AceOfHazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Förslitningskador på vad?

Som redan påpekat - har man bara fått tag i dom värdelösa utländska burkarna på något sätt så kan man garanterat tjäna sig en bra hacka.
Du kan utan tvekan klistra fast 10st falska etiketter i minuten när du får upp tempot, den skulle betyda 600kr/timme.

Frågan är hur man kan stå så länge utan att väcka misstanke. Första åren jag bodde själv bad jag polaren hjälpa mig med 2 svarta sopsäckar. Inte mer än 100kr typ. Kärringjäveln bakom hade 2 plastflaskor och frågade om "vi livnärde oss på detta". Min morsa ger flaskor om hon har typ under 10 till den som står men vi tog ut kvitton och lätt griniga jävla damen panta sina 2kr i mellan. Sen pantade vi de sista få flaskorna.
Citera
2021-06-19, 18:05
  #134
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Fyfan orkar man stå och panta så många burkar är man fan förtjänt än pengarna. Vilket slitgöra.

Däremot kanske falska burkar ger problem när det ska återanvändas. Innehållet kanske skiljer sig på något sätt så pantning ej är önskvärt.
Citera
2021-06-19, 18:11
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenaln1club
Fyfan orkar man stå och panta så många burkar är man fan förtjänt än pengarna. Vilket slitgöra.

Däremot kanske falska burkar ger problem när det ska återanvändas. Innehållet kanske skiljer sig på något sätt så pantning ej är önskvärt.

Problemet är inte materialet i burkarna utan att pantsystemet går back när det betalas ut ersättning för burkar som det inte har betalats in någon pant i systemet för när burken köptes in.
Citera
2021-06-19, 18:13
  #136
Avstängd
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenaln1club
Fyfan orkar man stå och panta så många burkar är man fan förtjänt än pengarna. Vilket slitgöra.

Däremot kanske falska burkar ger problem när det ska återanvändas. Innehållet kanske skiljer sig på något sätt så pantning ej är önskvärt.

Har man inget annat för sig så... Endel fördriver tiden på alla möjliga sett. Men fy fan sicken träningsvärk dagen efter
Citera
2021-06-19, 18:14
  #137
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KHR
Problemet är inte materialet i burkarna utan att pantsystemet går back när det betalas ut ersättning för burkar som det inte har betalats in någon pant i systemet för när burken köptes in.

Det har du en bra poäng i. Kan dock tycka man borde få tillbaka mera än vad man betalar i pant då det är obetald arbetskraft att gå och panta. Nåväl.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback