Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-22, 10:57
  #13
Moderator
^Eazs avatar
Spel: allmänt --> Spelrelaterat
/Moderator
Citera
2015-04-22, 11:03
  #14
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Tveksamt med tanke på hur det gått för alla andra som försökt, tex azubu, hitbox osv.

Fast Hitbox går det väl rätt bra för eftersom Twitch började stänga av ljud i inspelningar som hade musik med copy right.

Använder själv Hitbox i första hand, använder bara Twitch när jag kör PS4:an.
Citera
2015-04-22, 12:48
  #15
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Tveksamt med tanke på hur det gått för alla andra som försökt, tex azubu, hitbox osv.


ustream och streamup har väl båda en hyffsad användarbas?

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast Hitbox går det väl rätt bra för eftersom Twitch började stänga av ljud i inspelningar som hade musik med copy right.

Använder själv Hitbox i första hand, använder bara Twitch när jag kör PS4:an.


Grejen är att alla kommer bli tvugna att blocka ljud med hjälp av automatiserade system så fort de blir hyffsat stora.
Hur är det med ustream? Har de inte blivit partners med sony för streaming från ps4?
De blockar musik de med, men i övrigt verkar de hyffsat stora och kanske växande.
Citera
2015-04-22, 16:57
  #16
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Grejen är att alla kommer bli tvugna att blocka ljud med hjälp av automatiserade system så fort de blir hyffsat stora.
Hur är det med ustream? Har de inte blivit partners med sony för streaming från ps4?
De blockar musik de med, men i övrigt verkar de hyffsat stora och kanske växande.

Man kan välja mellan ustream och twitch på PS4:an och iom att jag redan hade ett konto på twitch så körde jag på det.

Det är nog möjligt att hitbox också blir tvingade att blocka musik, dock i twitchs fall så sammanföll detta tämligen nära med att Amazon köpte dem, så kan ha med det att göra

Men, iaf fram till att hitbox inte blockar musik, så kommer jag köra med dem, tycker även att det flyter bättre på hitbox (mindre delay från skärm till stream) men det kan vara en inbillning.
Citera
2015-04-23, 02:19
  #17
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Man kan välja mellan ustream och twitch på PS4:an och iom att jag redan hade ett konto på twitch så körde jag på det.

Det är nog möjligt att hitbox också blir tvingade att blocka musik, dock i twitchs fall så sammanföll detta tämligen nära med att Amazon köpte dem, så kan ha med det att göra

Men, iaf fram till att hitbox inte blockar musik, så kommer jag köra med dem, tycker även att det flyter bättre på hitbox (mindre delay från skärm till stream) men det kan vara en inbillning.


Ja, givetvis.. amazon är ett way för stort företag (som dessutom konkurerar på en marknad som musikbolagen finns på) för att låta dem vara.
Samma sak när google köpte youtube.
Citera
2015-05-02, 22:03
  #18
Medlem
anonymjavels avatar
ja det tycket jag. Var lite bättre än dom andra sidorna, tex mindre delay, dock så har hitbox jävligt bra 1-10 sec delay. en bra lätt chat som man kan göra många egna bots till. ev att varje kanal har en egen bot från början som man kan anpassa själv tex som nightbot och deepbot. Och försök att erbjuda mera till dom som är partners. tex istället för att ta 40-50% av varje sub så ta 20-30% och minska %en ju mera subs som sidan sammanlagt har
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback