Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-21, 22:19
  #1
Medlem
Jag undrar om det är värt att starta en ny livestream hemsida likhet till twitch.tv.
Jag hade tänk att ha samma inriktning som twitch inom spel. Det ända skillnaden kommer vara att livestreamer får mer pengar av sitt arbete och att sidan kommer se finnare och snyggare ut och lättare att använda. Jag hade också tänkt att deras channel ska vara mer fri valt, vad jag menar är att usern kan bestämma själv hur det ska se ut till en vis gräns inte allt för avanserad.


Jag har några side planer men vill inte lägga ut det. Vill bara ha input vad du själv tycker om ideén att starta en livestream hemsida.

Cheers
Citera
2015-04-21, 22:22
  #2
Medlem
vtcs avatar
Tror du verkligen att du kan utveckla en sådan tjänst som är bättre än originalet, för att sedan få den känd och ändå ge ännu mer pengar till användarna?

Om du är övertygad om detta så kör i vind. Jag tror dock att du underskattar svårigheterna ganska rejält.
Citera
2015-04-21, 22:24
  #3
Medlem
Jag tror att det kan funka. Visst, det har gjorts förut. Men det hade t.ex Spotify också gjorts om jag minns rätt. Problemet är att om du inte är en spelare (och en stor sådan) som kan börja med att sända dina spel så kommer ingen annan vilja försöka heller. Lycka till!

PS. Ha någon som korrekturläser det du skriver, alternativt använd Microsoft Word.
Citera
2015-04-21, 22:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Tror du verkligen att du kan utveckla en sådan tjänst som är bättre än originalet, för att sedan få den känd och ändå ge ännu mer pengar till användarna?

Om du är övertygad om detta så kör i vind. Jag tror dock att du underskattar svårigheterna ganska rejält.


Jag har kontaktat WebDesigners och pengarna har diskuterats och det är inga svårigheter. Frågan är bara om det är värt att försöka slå twitch
Citera
2015-04-21, 22:28
  #5
Medlem
Hur ska de få in mer pengar, ska du ha mer reklam?
Vad ska Du göra snyggare?
Hur ska de bli lättare att använda?
Varför skulle någon använda den?
Citera
2015-04-21, 22:29
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lirrydon
Jag har kontaktat WebDesigners och pengarna har diskuterats och det är inga svårigheter. Frågan är bara om det är värt att försöka slå twitch
Du ska alltså försöka slå en tjänst som köptes för 1miljard dollar? Bättre odds har jag hört talats om.
__________________
Senast redigerad av AntzPantz 2015-04-21 kl. 22:32.
Citera
2015-04-21, 22:29
  #7
Medlem
Gosifs avatar
Amazon äger Twitch idag.. Lite svårt med konkurensen tror jag.
Citera
2015-04-21, 22:32
  #8
Medlem
kör hårt! vad ska den heta?
Citera
2015-04-21, 23:50
  #9
Medlem
Du kan säkert få det att gå runt och tjäna lite pengar men tror knappast att du kommer gå om twitch.
Citera
2015-04-21, 23:56
  #10
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lirrydon
Jag har kontaktat WebDesigners och pengarna har diskuterats och det är inga svårigheter. Frågan är bara om det är värt att försöka slå twitch


Frågan är snarare om det är värt att försöka bli tvåa efter twitch.
Det skulle antagligen krävas rätt mycket resurser och kontakter. Säkerligen ett par miljoner minst att börja med.
Citera
2015-04-22, 08:15
  #11
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lirrydon
Jag har kontaktat WebDesigners och pengarna har diskuterats och det är inga svårigheter. Frågan är bara om det är värt att försöka slå twitch

jag tänkte blanda ihop en ny läsk och konkurrera ut coca cola, jag har blandat lite och tyckte den var god så det blir inga problem...

nej ingen ide, du kan ju inte ens skriva ordentlig svenska

är 99% säker på att detta är en trolltråd
__________________
Senast redigerad av Plaguetongue 2015-04-22 kl. 08:18.
Citera
2015-04-22, 10:30
  #12
Medlem
Tveksamt med tanke på hur det gått för alla andra som försökt, tex azubu, hitbox osv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback