Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-21, 19:23
  #1
Medlem
Tja, Idag spelade jag imorse utan problem internet gick snabbt och inget lagg sen drog jag på träning 1 timme när jag kommer tillbaka så är det jäääätttee långtsamt. Skype laggar och skit sen jag ringer comhem och frågar om det är fel på doms internet och så pratar vi och ändrar massa inställningar och skit. Han säger att mitt nätverkskort är låst på 10mb och jag fattar inte hur den kan låsa sig när den funka perfekt 1 timme innan. Så skulle vara skit gulligt om någon kunde hjälpa mig. Han sa att jag skulle ringa en dator firma typ och jag ringde ett snubbe och han sa att har aldrig hört talas om de och kunde inte hjälpa. så snälla hjälp mej
Citera
2015-04-21, 20:13
  #2
Medlem
Det skulle nog bli några hundra varianter på svar på din fråga, om det ska bli rätt för alla de varianter som folk faktiskt kör.
Så vi behöver några mer upplysningar från dig, för att kunna ge något användbart tillbaka:

Kör du en spelkonsoll, när du har detta problem? Isf Vilken?


Om du kör en dator, är det då en med Windows? Windows 7 kanske?
Och är datorn stationär eller en laptop?

Om vi gissar på svensk Windows 7: kan du leta upp "Dator" som menyrad eller icon och högerklicka på den.
Välj där "Egenskaper" och när det fönstret öppnats, välj "Enhetshanteraren" i vänstra kolumnen.
Klicka på lilla pilen framför raden "Nätverkskort", så att du ser detaljerna, och skriv hela texten exakt som det står som svar också, så att vi får reda på vilket nätverkskort du har.
(Du behöver inte skriva de rader/kort som du är säker på att de INTE används.

Förutom det som kom med Comhem-abonnemanget: Finns det någon mer "burk" med strömförsörjning, mellan comhem och nätverkskortet? (Typ Router/Swith/Hub, power-line extender, osv.)
Citera
2015-04-21, 23:12
  #3
Medlem
Polyklorfenols avatar
Det ComHem menar låter som duplex, men det var väl mest på XP-tiden och med kabel.

Är det trådbunden eller trådlös anslutning? Om det är trådlöst så har jag aldrig varit med om att behöva ställa om hastigheten på ett nätverkskort. Starta om routern och prova igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback