Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-20, 23:20
  #13
Medlem
Nu jävlar är det dags för lite nya alster!
Citera
2017-01-15, 13:33
  #14
Medlem
JONFREDs avatar
Yes!

Vad ska man säga. Lite annorlunda texter osv. Men kör som sagt på det du själv gillar och känner du behärskar. Är det bara "Mustig könsrock" du gör eller göra du mer "barnvänliga" texter med? Hur mycket tid lägger du på ditt skapande?

Mvh
Citera
2017-02-21, 04:31
  #15
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Nu jävlar är det dags för lite nya alster!

Citat:
Ursprungligen postat av JONFRED
Yes!

Vad ska man säga. Lite annorlunda texter osv. Men kör som sagt på det du själv gillar och känner du behärskar. Är det bara "Mustig könsrock" du gör eller göra du mer "barnvänliga" texter med? Hur mycket tid lägger du på ditt skapande?

Mvh

Jag har en hel hög med fisringsstinkande gitarriff på laptopen, men de polska gästarbetarna och berguven jag har i huvudet är tämligen uttjänta och måste ersättas på något sätt. Ibland skulle jag vilja hitta en sångare med karaktär, någon av Owe Thörnqvists kaliber. En sångare utan mikrofonskräck - en båld karl med stora, immiga glasögon och manchesterbyxor. Tillsammans skulle vi härska över världen. Jag vill sitta på en tron gjord av knotorna från Unga Örnar.
Citera
2017-02-21, 12:38
  #16
Medlem
Veckans klubbas avatar
Förresten, jag har ett nytt projekt på gång som jag för närvarande kallar Sommarnattspsykos. Först ut kommer nog "Min hatt den har trekanter".
Citera
2017-02-27, 15:09
  #17
Medlem
JONFREDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jag har en hel hög med fisringsstinkande gitarriff på laptopen, men de polska gästarbetarna och berguven jag har i huvudet är tämligen uttjänta och måste ersättas på något sätt. Ibland skulle jag vilja hitta en sångare med karaktär, någon av Owe Thörnqvists kaliber. En sångare utan mikrofonskräck - en båld karl med stora, immiga glasögon och manchesterbyxor. Tillsammans skulle vi härska över världen. Jag vill sitta på en tron gjord av knotorna från Unga Örnar.

Bra ambitioner tycker jag! Lycka till i sökandet efter den rätta!

Mvh
Citera
2019-08-22, 03:01
  #18
Medlem
Veckans klubbas avatar
1) Jag var tvungen att gräva länge i gödselstacken med folks äckliga musikprojekt för att hitta min egen djupt begravda pärla till tråd. Jag och en polare har börjat att fundera på ett nytt musikprojekt. Han föreslog att vi skulle heta Skända men det känns lite tamt och lite punkigt. Har någon några fina namnförslag?

2) Jag har ju en hel del riff som bara ligger och luktar gammal discofitta på hårddisken och jag vill fortfarande bli diktator med mitt eget ninja-garde. Jag laddade upp två versioner av ett par riff som till slut kan bli en låt om något, bara vi kan hitta något klappmongo som kan samarbeta över nätet och sjunga lite (kanske här på Flashback?). Kanske kan vi hitta en het sologitarrist också här som vill bidra till nätsamarbetet?

Den första versionen av min senaste session innehåller lite uppkåtande samplingar (Uganda-versionen), den andra bara de två riffen. Kan riffen vara de första byggstenarna i vad som kan bli vår första hit, kanske? Tyck till.

Version 1:
https://www.dropbox.com/s/kaihz7eu2j...THEME.wav?dl=0

Version 2 (barebones):
https://www.dropbox.com/s/zr79c85oik...N%201.wav?dl=0
Citera
2019-12-17, 22:52
  #19
Medlem
Tryckallan74s avatar
Ang 1. "Greta gillar neger feta" eller varför inte "Rövfven mina damer"
Kanske "Stjärtar som fjärtar" eller "Kondomer på påven"?

Jag känner starkt att detta kan bli megahits i ställen som Uganda, Antarktis och möjligen den mörkare delen av Somalia! Känner att jag skulle kunna bli eran manager men måste tänka mer!!

Tänker att titlar som "anna gråter med ann-ahlen", "Kent såg sitt rövhål bakovänt", "Fistar du mig så fistar jag dig (FUCK YOU)!" och "Bakom mina stringkalsonger" borde funka, detta kan bli stort!!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback