Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-21, 14:03
  #1
Medlem
Har problem med Serato DJ och tänkte ifall någon kunnig kunde hjälpa mig lite på traven?

När jag lägger in låtarna på mitt USB och lägger in på Serato, så måste jag som känt analysera filerna. Och när jag gör detta hemma, så hamnar låtarnas BPM på mellan 70 till max 139. Om jag däremot klickar och spelar upp en låt med enbart 70, så låter den fortfarande i sitt riktiga höga tempo. Samma med de som når 139. Tycker dock att det är riktigt konstigt att det inte står korrekt BPM?

Men, det största problemet är att när jag sist tog med min USB-sticka till en klubb jag skulle spela på, så genomgick vi samma process med Serato och fick desamma i värde. Skillnaden då var att låtarna verkligen låg i exempelvis 70 BPM, vilket gjorde att jag manuellt vid uppspelning fick mixa med tempot i samtliga låtar. Väldigt jobbigt och en hel del utav låtarna fick man aldrig - trots max på tempo - upp i sin vanliga hastighet.

Vad kan detta bero på? Någon kunnig som vet?
Citera
2015-04-21, 21:01
  #2
Medlem
nocturne.no2s avatar
Att seratos beatgrid är fel, den har analyserat låten fel helt enkelt. Vad är det för musik?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback