Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-08, 09:12
  #277
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Det kan vara en kö till duschar, matbespisning, uniformsutdelning, ja i princip vad som helst, så länge det inte finns något mer specifikt tecken på att de köar till en gaskammare.
Nej, det eftersom det är förklarat det är till gaskammaren. Miljön som visas runt om är passade bara till gaskammaren.


Citat:
Ja, enligt Ditt synsätt blir det ju det, men inte enligt mitt, och det är därför jag inte tror på häxor.

Om Du däremot hade haft

Gamla tanter som brukar fara till Blåkulla+magiska katter+flygande kvastar
,

då hade det varit en helt annan sak.
Det var med ironi.



Citat:
Nej, där har Du fel. Man kan utifrån det underlag som finns visa att det ägde rum, jag skall visa detta vid senare tillfälle. Tidningsartiklar, vittnen, fotografier, etc., ja allt är samstämmigt och talar om matcher just där och då, och alla fynd stöder dessutom detta. Det är just för att detta inte finns när det gäller GasTramset som jag inte tror på det.
Jo men nu blandar du in andra saker, själv bilden kan vara tagen på Stockholms arena fast med en annan tid punkt än VM 1958. Precis som med månlandskapen, kan vara tagen någonstans på jorden. Precis som med gaskammaren man kan förknippa miljön, vittnen, fotografen m.m att det mest troliga är nergången till gaskammaren de var väg till.



Citat:
Skojar Du? De som såg FotbollsVM talar om exakt samma saker, och de kommer inte med några osannolika berättelser som gasvittnena gör. Och nej, det finns ingen korrespondens som talar om gaskammare i lägren. Det passar inte alls in, ty det är ospecifikt.
Nej, det menar du inte? fråga du tex hur många personer som var där på matchen, så kommer du troligen få olika svar. Precis som med vittnen inkl Gröning. Jo då min herre det finns det Om du har följt trådarna här på forums avdelningen, så har de dykt upp otaliga gånger.




Citat:
Antingen driver Du med mig, eller så har Du väldigt svårt att förstå. Ospecifika fynd av den typ ni framlägger kan INTE tillsammans styrka gasmord, eftersom varje fynd kan ha andra förklaringar än det ni hävdar att det har. När det gäller FotbollsVM är det INTE så. Hade ni fotografier där man ser folk köa till en gaskammare, massgravar med gasoffer, skrivna order som nämner just gasning, etc., DÅ hade det varit likadant med GasTramset. Men det har ni alltså inte, utan ni har högar med hår och burkar, foton av köer, etc. Fattar Du?
Jo det är du inte vill förstå poängen!! Dina regler gäller i vissa fall och vissa fall inte. Men finns det inga andra logiska förklaringar till det olika fynden, så är det mest troliga sistnämnda som kommer upp. Som tex med de 2 olika sorters Zyklon B , beställdes, en med lukt varning och en med utan. Höss's adjutant hade svårt förklara varför de hade 2 olika sorters Zyklon B. Han kunde inte förklara bort att den luktfria användes till avliva judarna. Så det är specifikt om något. Sedan är de funnit likdelar av "gasoffer. Vilken vi tog i en tråd. Det var specifikt om något.

Citat:
Men nu har moderator påpekat att vi frångår ämnet, så om det inte gäller just Gröning kommer jag att besvara det ni skriver senare i andra trådar där det passar bättre.

Japp håller med dig!! Vi stoppar här med denna diskussion. Men jag ville komma till en poäng, därför vi gick in på det. Men vi tycks inte komma i det läget, antingen är du medveten vart jag vill komma och undviker det. Då hade vi kommit till Gröning, innan vi kommer dit så är det inte lönt.

Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Suchomel tycks ju tala om Treblinka, medan den enda gasning Gröning säger sig bevittnat mig veterligen skall ha ägt rum i en stuga vid lägret i Auschwitz där ett mindre antal enligt honom gasades.

Då kan inte deras utsagor styrka varandra, men däremot blir ju ett vittne såklart en mer relevant del av underlaget om han säger sig sett gaskammare i lägren, än om han inte säger det.

Det som i övrigt kan ge ökad tyngd åt ett vittnesmål är bland annat att det stämmer överens med andra sådana, samt att det styrks av bevisning.

Suchomels vittnesmål är alltså mer relevant för ert underlag än Grönings då han nämner det jag efterfrågar, och det styrks lämpligen med bevisning.

Kan väl nämna att jag har en hel del att invända när det gäller Suchomels uttalanden, men det passar inte i denna tråd så vi får ta det i annan lämplig tråd senare.

Ja!! Men det är poängen att han vittnar om det. Så troligen stämmer det bra med Gröning också. Gröning har ingen vinst med ljuga, eller? JA vilken stuga är det?? Fanns 2 stugor de använde innan "gaskammaren" kom till byggas. Det är annan diskussion. Så vi håller där.

Jo de kan styrka varandra med det att förekom mest troliga gasning i Auschwitz, precis som Gröning nämner.

Ja, det förvånar mig inte alls att du har invändningar om Suchomels uttalanden men det är en annan diskussion.

Men det finns fler SS vakter/tjänstemän som har uttalat om det, så tillsammans kan de ge en bakgrund att det mest troliga att det förkommer. De har inget att förlora eller vinna på tala om det.
Jag ser ingen orsak de skulle "ljuga" om det att förkommer. Han vinner inget på det med erkänna det. Tvärtom han bli riskerade i fängelse resten av sin tid i livet. Han kanske vill rannsaka sig sin själ? Vad vet jag ??
Citera
2017-11-29, 20:49
  #278
Medlem
BAB7s avatar
Skyldig för medhjälp till mord

Idag föll domen för den 96-årige Oskar Gröning.

Gröning hade överklagat domen från förra året, han ansåg sig oskyldig till "medhjälp till mord" och hänvisade till sina arbetsuppgifter i lägret, - som var att ta hand om bagage och väskor.
Men idag fastställdes domen och han måste sitta av fyra år i fängelse.
Länk:http://www.zeit.de/gesellschaft/zeit...ann-haftfaehig

Oskar Gröning döms för medhjälp till mord under sin tjänstgöring som SS-vakt.

Han döms trots att han själv aldrig dödat någon, domstolen anser att Gröning som delaktig i en kriminell organisation var en kugge i maskineriet och att han visste vad som pågick.
Citera
2017-12-01, 13:23
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Skyldig för medhjälp till mord

Idag föll domen för den 96-årige Oskar Gröning.

Gröning hade överklagat domen från förra året, han ansåg sig oskyldig till "medhjälp till mord" och hänvisade till sina arbetsuppgifter i lägret, - som var att ta hand om bagage och väskor.
Men idag fastställdes domen och han måste sitta av fyra år i fängelse.
Länk:http://www.zeit.de/gesellschaft/zeit...ann-haftfaehig

Oskar Gröning döms för medhjälp till mord under sin tjänstgöring som SS-vakt.

Han döms trots att han själv aldrig dödat någon, domstolen anser att Gröning som delaktig i en kriminell organisation var en kugge i maskineriet och att han visste vad som pågick.

Verkar intervjua blivit mycket om detta i media.

Själv är jag lite kluven i detta. Bra att en grov brottsling får sitt straff, och vissa brott ska man inte slippa undan bara för att det gått lång tid och man är gammal.

Å andra sidan kan det ju vara en närmast annan människa idag än den han var på den tiden, och han ska ha stor heder för att han stod upp och vittnade hur det var i Auschwitz och omngaskamrarna etc.
Citera
2017-12-01, 18:39
  #280
Medlem
densisteidiotens avatar
Det här är djupt tragiskt. En åldrig människa ska dö i fängelse för något som aldrig hänt. Oskar har säkert tubbats av judar, som likt zigenare plundrar de svagaste, att erkänna något han aldrig sett. Jag hoppas han är dement så han inte lider av de hänsynslösa judarnas påhittade galenskaper och lögner.

En vacker dag svänger pendeln och vi ska minnas vad de inavlade judarna gjorde mot Oskar Gröning.
Citera
2017-12-04, 08:20
  #281
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densisteidioten
Det här är djupt tragiskt. En åldrig människa ska dö i fängelse för något som aldrig hänt. Oskar har säkert tubbats av judar, som likt zigenare plundrar de svagaste, att erkänna något han aldrig sett. Jag hoppas han är dement så han inte lider av de hänsynslösa judarnas påhittade galenskaper och lögner.

En vacker dag svänger pendeln och vi ska minnas vad de inavlade judarna gjorde mot Oskar Gröning.

Själv tycker jag det är tragiskt att det sitter dårar som ifrågasätter en man som Oskar Gröning och framställer sig själva som bättre vetande än han som var där.

/VV
Citera
2017-12-05, 00:59
  #282
Medlem
densisteidiotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Själv tycker jag det är tragiskt att det sitter dårar som ifrågasätter en man som Oskar Gröning och framställer sig själva som bättre vetande än han som var där.

/VV
Finns ju även de som hittar på protokoll för att dupera okunniga så det som drabbat Oskar Gröning är en del av samma konspiration.
Citera
2017-12-17, 20:38
  #283
Medlem
Erik1974s avatar
Jag är extremt kluven inför domen helt ärligt! Vad jag minns stod han även åtalad i auschwitzrättegången på 60- talet också - men friades. Jag har varit i Auschwitz många gånger och för ett par år sedan diskuterade jag frågan med ett par av guiderna jag lärt känna lite bättre. De var inte direkt positiva till att han ens stod inför rätta. Hans tjänst bestod till stor del av administrativa sysslor. Att han sett så mycket har att göra med att han ofta befann sig i "Kanada" som låg mellan krematorie 3 och 4. Därmed inte sagt att han begick övergrepp, men jag tror det inte - förutom enstaka stölder från lägrets offer. Han verkar vara en rättvisan man (hur paradoxalt det än låter). Det fanns andra där som kom alldeles för lindrigt undan!

Vidare var det just förintelseförnekare som fick honom själv att träda fram och berätta sin historia. Han kunde hållt tyst. Han drevs av sanningen, ingen judisk påtryckning. Hans egen familj gillade inte ens att han trädde fram!
Citera
2017-12-17, 21:35
  #284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jag är extremt kluven inför domen helt ärligt! Vad jag minns stod han även åtalad i auschwitzrättegången på 60- talet också - men friades. Jag har varit i Auschwitz många gånger och för ett par år sedan diskuterade jag frågan med ett par av guiderna jag lärt känna lite bättre. De var inte direkt positiva till att han ens stod inför rätta. Hans tjänst bestod till stor del av administrativa sysslor. Att han sett så mycket har att göra med att han ofta befann sig i "Kanada" som låg mellan krematorie 3 och 4. Därmed inte sagt att han begick övergrepp, men jag tror det inte - förutom enstaka stölder från lägrets offer. Han verkar vara en rättvisan man (hur paradoxalt det än låter). Det fanns andra där som kom alldeles för lindrigt undan!

Vidare var det just förintelseförnekare som fick honom själv att träda fram och berätta sin historia. Han kunde hållt tyst. Han drevs av sanningen, ingen judisk påtryckning. Hans egen familj gillade inte ens att han trädde fram!

Ungefär så ser jag på saken med, men förklarade det inte lika bra som dig.
Citera
2018-01-23, 04:32
  #285
Medlem
Arbetarbroders avatar
Detta är sorgligt. Och ren ondska från Sionisterna. Fan folks skyldighet oavsett vad man tror om ”förintelsen” att så länge de kastar gamla gubbar i fängelse så åtmlnsone utforska, do You own reaserch, om deras lögner de kastar gamlingar i fängelse för inte köper deras sinnesjuka Genocide Fictions.
Usch.
Smoloko bästa artikeln: http://smoloko.com/?p=18326
Citera
2018-01-23, 05:38
  #286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Detta är sorgligt. Och ren ondska från Sionisterna. Fan folks skyldighet oavsett vad man tror om ”förintelsen” att så länge de kastar gamla gubbar i fängelse så åtmlnsone utforska, do You own reaserch, om deras lögner de kastar gamlingar i fängelse för inte köper deras sinnesjuka Genocide Fictions.
Usch.
Smoloko bästa artikeln: http://smoloko.com/?p=18326

Så du tycker en ren och skär judehatsida som kryllar av direkta lögner och felaktigheter och överdrifter är bästa artikeln? Det säger nog mer om dig och att du själv har nån diagnos av gravt judehat som får dig att inbilla dig judar överallt och förblinda dig från verkligheten.

Jag tar ett exempel på lögner på sidan. Nej, man kan omöjligt få fängelse i Tyskland för att man publicerar bilden av stentavlan med 4 miljoner dödade och den med 1,1 miljoner dödade, inte ens tillsammans. Dessa stentavlor är och har varit offentliga saker för allas beskådande och därför kan man omöjligt straffas för att visa bilder på dessa. Får man fängelse så beror det på vad man själv skriver för texter eller gör för uttalanden om dessa objekt, inte för bilderna i sig. Men din favvoartikel vinklar alltså avsiktligt detta och blåljuger, för att lura och uppröra folk, och du är så korkad och förblindad att du köper det direkt.....

Att det inte känns bra att Oskar får fängelse idag, så sent i livet, håller jag dock helt med om.

En annan sak är ju att din skitsida du tycker är bästa artikeln, även framhåller att Oskar G vittnat om att han 4 gånger ville förflyttas bort från Auschwitz p g a alla de hemska brott mot fångar han bevittnade i lägret. Sen försöker din sida ånyo påstå att lägret var en himla trevlig anläggning där alla hade det finemang med verkstäder tandläkare fotbollsmatcher etc. Rätt motsägelsefullt, och du reagerar inte på det?

Det är rätt korkat av förintelseförnekare som dig och alla andra att fortfarande idag försöka påskina att Auschwitz inte var nån hemsk plats där det begick groteska brott mot judar och andra fångar, och visar bilder på teatrar orkestrar simbassäng etc etc etc, när det sedan mycket länge är klargjort att detta läger var väldigt stort och med många olika avdelningar för olika typer av fångar vilka hade olika privilegier.
Citera
2018-02-04, 00:30
  #287
Medlem
Ovensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är rätt korkat av förintelseförnekare som dig och alla andra att fortfarande idag försöka påskina att Auschwitz inte var nån hemsk plats där det begick groteska brott mot judar och andra fångar, och visar bilder på teatrar orkestrar simbassäng etc etc etc, när det sedan mycket länge är klargjort att detta läger var väldigt stort och med många olika avdelningar för olika typer av fångar vilka hade olika privilegier.
Var finns dessa privilegier beskrivna?
Citera
2018-02-05, 18:05
  #288
Medlem
Ovensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är rätt korkat av förintelseförnekare som dig och alla andra att fortfarande idag försöka påskina att Auschwitz inte var nån hemsk plats där det begick groteska brott mot judar och andra fångar, och visar bilder på teatrar orkestrar simbassäng etc etc etc, när det sedan mycket länge är klargjort att detta läger var väldigt stort och med många olika avdelningar för olika typer av fångar vilka hade olika privilegier.
Jag provar igen, var finns dessa privilegier beskrivna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback