Citat:
Ursprungligen postat av
Vänlige Viktor
Nu var det väl ändå du som tog upp Winston Churchill och påstod att frånvaron av Förintelsen i dennes memoarer var någonform av bevis för att den aldrig ägt rum.
Jag tog raskt fram ett annat citat av WC där denne pratar om 'the most horrible crime in the whole history of the world'?
Det menar du betyder .... massmord!
Nu är du med i matchen för första gången på många år, Atlas.
Gratulerar!
Det är nämligen precis vad det handlar om.
/VV
Nej, jag hävdade att han inte nämner eller skriver om
homicidala gaskammare, vilket han, liksom Himmler, mycket riktigt inte gör.
Däremot har jag aldrig förnekat att han nämnt massmord, men det gör inte dessa till ett faktum.
Hade det varit "precis vad det handlar om" hade ert underlag inte varit ihåligt som en schweizerost, utan order, utan foton, utan anteckningar, utan i princip allt, men
med tramsvittnen, ändringar, rena lögner och nästan enbart ospecifika fynd.
För att återgå till Gröning kan man se mönstret; han, liksom Churchill, har av allt att döma inte heller sagt att han sett gaskammare i lägren. Ändå tar ni även honom som intäkt för dessa sagor.
Det är mycket möjligt att såväl Gröning som Churchill trodde att massmord ägde rum i lägren.
Gröning säger ju i en intervju att han såg människor gå till vad han antog vara en gaskammare,
då han hade hört att en sådan fanns där, och Churchill hade säkert hört talas om högarna med utmärglade lik. Men bevisläget, som Du säkert känner till, gör att min slutsats blir en annan än deras. Svält och tyfus, framför allt i krigets slutskede, är och förblir en
mycket troligare dödsorsak än era inbillade gasningar.
Orsaken till att detta med Gröning gjorts till en stor grej i gaskretsar är ju att man saknar bevisning; diverse "vittnen" och citat är allt man har, vilket är orimligt redan där för en så omfattande operation. De kommer dessutom från personer som antingen inte alls nämner gaskammare, eller levererar tramsutsagor om att skita diamanter och andas genom nyckelhål.
Det är inte jag som ska med i matchen, utan ni som borde inse att ni förlorat den.