2016-05-07, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Du glömde berätta för oss vad Winston menade med 'the most horrible crime in the whole history of the world'.
Vad tror du? Är det en evakuering han talar om eller är det något annat? /VV

Nej, det var Du som glömde bevisa dels att han syftade på homicidala gasmkammare, och dels att sådana också existerade.

Han syftade sannolikt på massmord.

Farbror Churchill och farbror Hitler var fiender förstår Du, och då vill man att den andre skall se dum ut.
Citera
2016-05-07, 19:30
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Leuchters rapport handlade inte om vad Gröning säger sig bevittnat eller inte, utan om huruvida de lokaler han undersökte användes eller hade kunnat anvädas i homicidalt syfte. Kan de inte det måste Gröning antingen ljugit eller dragit för långtgående slutsatser av vad han såg och hörde. Jag tror på det senare.

Du väljer att tro mer på Leuchter än Gröning. Du tycker alltså domaren mot Leuchter resonerade konstigt?

THE COURT: How do you function as an engineer if you don't have an engineering degree?

THE WITNESS: Well, I would question, Your Honour, what an engineering degree is. I have a Bachelor of Arts degree and I have the required background training both on the college level and in the field to perform my function as an engineer.

THE COURT: Who determines that? You?

Citat:
Det jag hävdar är dels att han inte sagt "I saw the gas chambers", och dels att han i övrigt har fel i sina slutsatser om att det fanns gaskammare i lägren, om han nu verkligen tror det vilket alltså är osäkert.

Varför är det osäkert?
Citera
2016-05-07, 20:32
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ja, och det är lika sant nu som då.
Men problemet med dessa bilder, är största troliga visar en nedgång till "gaskammaren" var annars i lägret har det kunnat vara??

Citat:
Nej, det gör de INTE, för sjuttielfte gången, eftersom de enskilda fynden är alldeles för ospecifika.
Sopkvastar+svarta katter+gamla tanter är INTE = "det finns häxor".
Men största troliga är det häxor!!

Citat:
Just precis, så är det.

Enskilt kan man slå sönder månlandningen eller FotbollsVM, men helheten visar att dessa saker ägde rum, och den gör det därför att de enskilda fynden har ett bevisvärde för det som hävdas, vilket INTE gäller GasTramset.

Exempel: på fotografierna spelar man uppenbarligen fotboll. Inte fotboll eller kanske hockey eller kanske tennis, utan fotboll.

Så ser nästan varenda fynd ut, och DÅ fungerar den konvergens ni försöker applicera på GasTramset.
Kruxet är med månlandningen, vi vet inte om det är taget på månen, det eftersom det finns liknade landskap på jorden. Fotbolls vm, kan vara taget en annan match under andra dagar på arenan. Bilden visar bara fotbollsmatch, inte det är just VM 1958. Det kan vara en annan match. OSV...
Där är det skilt annorlunda jämfört med gasen, vi har vittnen, vi har dokumenter, vi har ritningar, vi har korrespondens som uttalar om det. Tillsammans bygger det är sant med gasen. Det är för mycket som passar in, för det skulle vara en jättekonspiration alia sionisterna.

Citat:
Nej, men jag menade att den inte kan tyda på så mycket annat än en månpromenad om den är äkta, vilket jag tror att både den och bilderna från Auschwitz är. Därför kan den tillsammans med andra fynd måla upp en övertygande bild.
Ja precis!! som med gasen, finns för mycket som passar in i varandra. Som visar enhelig bild det förekom gasning.

Citat:

Han hade varit en starkare del av ert underlag om han hade sagt "I saw the gas chambers", vilket han alltså inte gjorde.
Hade de det?? Är det din ärliga mening, om han hade sagt så hade de vägt tyngre?? Ändå finns det andra SS vittnen som just beskriver om gasningen som Gröning nämner!!
Som tex denna video franz suchomel

Kan det ge tyngd till Grönings vittnesmål ???
Citera
2016-05-07, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Du väljer att tro mer på Leuchter än Gröning. Du tycker alltså domaren mot Leuchter resonerade konstigt?

Nej, men resonemanget hade ingenting att göra med de fynd Leuchter presenterade i rapporten, som jag alltså anser är korrekta.

Citat:
Varför är det osäkert?

Därför att han inte sagt "I saw the gas chambers". Han kan såklart ändå tro att sådana existerade, men det är svårt att veta säkert.
Citera
2016-05-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men problemet med dessa bilder, är största troliga visar en nedgång till "gaskammaren" var annars i lägret har det kunnat vara??

Det kan vara en kö till duschar, matbespisning, uniformsutdelning, ja i princip vad som helst, så länge det inte finns något mer specifikt tecken på att de köar till en gaskammare.

Citat:
Men största troliga är det häxor!!

Ja, enligt Ditt synsätt blir det ju det, men inte enligt mitt, och det är därför jag inte tror på häxor.

Om Du däremot hade haft

Gamla tanter som brukar fara till Blåkulla+magiska katter+flygande kvastar
,

då hade det varit en helt annan sak.

Citat:
Kruxet är med månlandningen, vi vet inte om det är taget på månen, det eftersom det finns liknade landskap på jorden. Fotbolls vm, kan vara taget en annan match under andra dagar på arenan. Bilden visar bara fotbollsmatch, inte det är just VM 1958. Det kan vara en annan match. OSV...

Nej, där har Du fel. Man kan utifrån det underlag som finns visa att det ägde rum, jag skall visa detta vid senare tillfälle. Tidningsartiklar, vittnen, fotografier, etc., ja allt är samstämmigt och talar om matcher just där och då, och alla fynd stöder dessutom detta. Det är just för att detta inte finns när det gäller GasTramset som jag inte tror på det.

Citat:
Där är det skilt annorlunda jämfört med gasen, vi har vittnen, vi har dokumenter, vi har ritningar, vi har korrespondens som uttalar om det. Tillsammans bygger det är sant med gasen. Det är för mycket som passar in, för det skulle vara en jättekonspiration alia sionisterna.

Skojar Du? De som såg FotbollsVM talar om exakt samma saker, och de kommer inte med några osannolika berättelser som gasvittnena gör. Och nej, det finns ingen korrespondens som talar om gaskammare i lägren. Det passar inte alls in, ty det är ospecifikt.

Citat:
Ja precis!! som med gasen, finns för mycket som passar in i varandra. Som visar enhelig bild det förekom gasning.

Antingen driver Du med mig, eller så har Du väldigt svårt att förstå. Ospecifika fynd av den typ ni framlägger kan INTE tillsammans styrka gasmord, eftersom varje fynd kan ha andra förklaringar än det ni hävdar att det har. När det gäller FotbollsVM är det INTE så. Hade ni fotografier där man ser folk köa till en gaskammare, massgravar med gasoffer, skrivna order som nämner just gasning, etc., DÅ hade det varit likadant med GasTramset. Men det har ni alltså inte, utan ni har högar med hår och burkar, foton av köer, etc. Fattar Du?

Men nu har moderator påpekat att vi frångår ämnet, så om det inte gäller just Gröning kommer jag att besvara det ni skriver senare i andra trådar där det passar bättre.
Citera
2016-05-07, 21:48
Medlem
Citat:
Hade de det?? Är det din ärliga mening, om han hade sagt så hade de vägt tyngre?? Ändå finns det andra SS vittnen som just beskriver om gasningen som Gröning nämner!!
Som tex denna video franz suchomel

Kan det ge tyngd till Grönings vittnesmål ???

Suchomel tycks ju tala om Treblinka, medan den enda gasning Gröning säger sig bevittnat mig veterligen skall ha ägt rum i en stuga vid lägret i Auschwitz där ett mindre antal enligt honom gasades.

Då kan inte deras utsagor styrka varandra, men däremot blir ju ett vittne såklart en mer relevant del av underlaget om han säger sig sett gaskammare i lägren, än om han inte säger det.

Det som i övrigt kan ge ökad tyngd åt ett vittnesmål är bland annat att det stämmer överens med andra sådana, samt att det styrks av bevisning.

Suchomels vittnesmål är alltså mer relevant för ert underlag än Grönings då han nämner det jag efterfrågar, och det styrks lämpligen med bevisning.

Kan väl nämna att jag har en hel del att invända när det gäller Suchomels uttalanden, men det passar inte i denna tråd så vi får ta det i annan lämplig tråd senare.
Senast redigerad av Atlas11 2016-05-07 kl. 22:11.
Citera
2016-05-07, 22:06
Medlem
Citat:
Du väljer att tro mer på Leuchter än Gröning.

Nej, som jag redan försökt förklara tror jag inte att Gröning är en lögnare, men det är skillnad mellan att ljuga och att ha fel.

Dessutom tycks han, återigen, inte ha sagt att han såg gaskammare i lägren.

Jag tror att Leuchters fynd när det gäller gasresterna stämmer och det tycks bekräftas av
Krakow-institutets rapport som fick i stort sett samma resultat.

Det som främst talar emot Grönings uppfattning, även om den skulle inkludera en övertygelse om att det fanns gaskammare i lägren, är emellertid inte Leuchters rapport, utan frånvaron av rapporter och annat material som på ett övertgande sätt kan styrka gaskamrarnas existens.
Senast redigerad av Atlas11 2016-05-07 kl. 22:56.
Citera
2016-05-08, 00:46
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Nej, det var Du som glömde bevisa dels att han syftade på homicidala gasmkammare, och dels att sådana också existerade.

Han syftade sannolikt på massmord.

Nu var det väl ändå du som tog upp Winston Churchill och påstod att frånvaron av Förintelsen i dennes memoarer var någonform av bevis för att den aldrig ägt rum.
Jag tog raskt fram ett annat citat av WC där denne pratar om 'the most horrible crime in the whole history of the world'?

Det menar du betyder .... massmord!

Nu är du med i matchen för första gången på många år, Atlas.
Gratulerar!
Det är nämligen precis vad det handlar om.

/VV
Citera
2016-05-08, 01:47
Medlem
Citat:
Nu var det väl ändå du som tog upp Winston Churchill och påstod att frånvaron av Förintelsen i dennes memoarer var någonform av bevis för att den aldrig ägt rum.
Jag tog raskt fram ett annat citat av WC där denne pratar om 'the most horrible crime in the whole history of the world'?

Det menar du betyder .... massmord!

Nu är du med i matchen för första gången på många år, Atlas.
Gratulerar!
Det är nämligen precis vad det handlar om.

/VV

Nej, jag hävdade att han inte nämner eller skriver om homicidala gaskammare, vilket han, liksom Himmler, mycket riktigt inte gör.

Däremot har jag aldrig förnekat att han nämnt massmord, men det gör inte dessa till ett faktum.

Hade det varit "precis vad det handlar om" hade ert underlag inte varit ihåligt som en schweizerost, utan order, utan foton, utan anteckningar, utan i princip allt, men med tramsvittnen, ändringar, rena lögner och nästan enbart ospecifika fynd.

För att återgå till Gröning kan man se mönstret; han, liksom Churchill, har av allt att döma inte heller sagt att han sett gaskammare i lägren. Ändå tar ni även honom som intäkt för dessa sagor.

Det är mycket möjligt att såväl Gröning som Churchill trodde att massmord ägde rum i lägren.
Gröning säger ju i en intervju att han såg människor gå till vad han antog vara en gaskammare,
då han hade hört att en sådan fanns där, och Churchill hade säkert hört talas om högarna med utmärglade lik. Men bevisläget, som Du säkert känner till, gör att min slutsats blir en annan än deras. Svält och tyfus, framför allt i krigets slutskede, är och förblir en mycket troligare dödsorsak än era inbillade gasningar.

Orsaken till att detta med Gröning gjorts till en stor grej i gaskretsar är ju att man saknar bevisning; diverse "vittnen" och citat är allt man har, vilket är orimligt redan där för en så omfattande operation. De kommer dessutom från personer som antingen inte alls nämner gaskammare, eller levererar tramsutsagor om att skita diamanter och andas genom nyckelhål.

Det är inte jag som ska med i matchen, utan ni som borde inse att ni förlorat den.
Senast redigerad av Atlas11 2016-05-08 kl. 02:09.
Citera
2016-05-08, 02:08
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Det är mycket möjligt att såväl Gröning som Churchill trodde att massmord ägde rum i lägren.
Gröning säger ju i en intervju att han såg människor gå till vad han antog vara en gaskammare, då han hade hört att en sådan fanns där, och Churchill hade säkert hört talas om högarna med utmärglade lik. Men bevisläget, som Du säkert känner till, gör att min slutsats blir en annan än deras. Svält och tyfus, framför allt i krigets slutskede, är och förblir en mycket troligare dödsorsak än era inbillade gasningar.

Du tror alltså att Winston Churchill fick höra talas om att miljontals människor, kvinnor gamlingar som barn, blev mördade i Hitlers gaskamrar, men att han inte tog reda på saken och om den varit falsk, kraftfullt dementerat densamma?
Då är det klent med den intellektuella spänsten hos Herr Atlas.

/VV
Citera
2016-05-08, 02:16
Medlem
Citat:
Du tror alltså att Winston Churchill fick höra talas om att miljontals människor, kvinnor gamlingar som barn, blev mördade i Hitlers gaskamrar, men att han inte tog reda på saken och om den varit falsk, kraftfullt dementerat densamma?
Då är det klent med den intellektuella spänsten hos Herr Atlas.

/VV

Jag tror inte att han hörde om gaskammare, nej, ty då hade han, åtminstone en gång, nämnt eller skrivit om dessa.

Däremot hörde han säkert om massmord rent allmänt, eller om de utmärglade liken, och varför skulle han dementera det?

Världens chans att klämma dit fienden rejält, jag hade tagit den direkt, vare sig jag trodde att det var ett resultat av massmord eller inte.

Du kanske fortfarande tror på förbrytelsehistorierna som spreds om tyska soldater i Belgien under och efter första världskriget också? Detta sker i krig, det kallas propaganda.

Intellektuell spänst?

Ni har ENBART vittnen och citat till stöd för Tramset.

Inga order, inga foton, inga massgravar, ständiga ändringar, trams om att andas genom nyckelhål, ospecifika fynd, etc.

Kom inte här och föreläs om intellektuell spänst om Du betraktar det underlaget som någonting annat än TRAMS.
Senast redigerad av Atlas11 2016-05-08 kl. 02:42.
Citera
2016-05-08, 07:45
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Nej, men resonemanget hade ingenting att göra med de fynd Leuchter presenterade i rapporten, som jag alltså anser är korrekta.

Jaha !!!- du tycker att Leuchter är en forskare. Du ville bara säga det? Att han är en forskare som komit fram till korrekta svar? Och att detta gäller varje gång man tittar på svaret och ignorerar allting annat? Det vill säga att Grönings vittnesmål inte på något sätt förändrar din inställning till Leuchter helt världsomvävlande rapport? Den kunde ju inte användas ens i en vanlig domstol.

Ja men vad kan jag säga? Då vet vi?

Citat:
Därför att han inte sagt "I saw the gas chambers". Han kan såklart ändå tro att sådana existerade, men det är svårt att veta säkert.

Antar att du anspelar på dokumentärfilmen?
Senast redigerad av varmluftsballong 2016-05-08 kl. 07:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in