Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-10, 17:06
  #241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Hur kan man döma utan bevis ?? Det låter inte troligt va? Alltså har det funnits tillräckliga bevis för en fällande dom har utfästs. Som jag sade det är ofta ”försvaret” tycker att dombeslut är fel, pågrund de är inte överens med ”åklagaren”. Alltså får ni komma med bevis att det är inte så ! Vilket oftast ”förnekare” misslyckas totalt. Finns ingenting i lagens mening för en fällande dom, det ska krävas ett ”order”. En mördare, är en mördare även om han inte fått en ”order”. Han kan fortfarande mörda utan en order. Han behöver ingen skriftlig order för utföra ett mord.

Det stämmer, men nu handlade ju Din ursprungliga kommentar om att det skulle finnas en dom som fastslagit att det finns en order, vilket framstår som mycket egendomligt. Och hur vet Du att mordet begåtts, om det inte ens finns en order? Du börjar ju i fel ände.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nej !! Så du menar han hävdar något ut ifrån det fria?? Har du en aning vad du skriver? Alltså att han som författare hävdar saker utan belägg för det? Varför han skriver det troligtvis att Hitler gav en muntlig order, för det är för många nämner det, att de har fått ”order” från A.H att göra si o så. Många tecken övrigt visa att det skede. I den sammanfattning så tror/misstänker Stig. J den ordern gavs på våren 1941. För efteråt hände en massa saker, som visar klart vad som var på ”G”. Ändring av Auschwitz från arbetsläger till arbetsläger/dödsläger, Göring's info till Heydrich, Himmler beklagar sig, Forster's diskussion med Greiser o Frank med mera.

Man får gärna tro och misstänka vad man vill, antingen finns en order eller också finns det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nej det kan ha skett skriftligen också, för det kan ha försvunnit brand eller annat. Men de misstänker att den har getts muntligen, just för han var känd för ge order muntligen. De liksom har gett han personlig ed till han.

Och jag misstänker att det inte gavs någon order alls om gasmord. Om Du hävdar ett den visst gavs måste Du bevisa det. Det kan Du inte göra genom att hänvisa till en skriven order som brunnit upp, eller en muntlig order som Du inte kan påvisa.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Just det!!! alltså kan ni ”förnekare” inte säga – utan order,ingen gasning!! vilket många förnekare gör. Det eftersom vi aldrig KANSKE får veta om det skede eller inte.

Nej, vi kan aldrig säga säkert att ingen gasades, och vi kan inte heller bevisa att ingen gasades. Däremot kan vi slå fast att det underlag ni GasTroende hitintills framlagt inte räcker för att bevisa att gasmord ägde rum i lägren.


Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nu ska jag vi spela ditt spel !! Hur vet du han har sagt det? har du hört han säga det? Men det är mycket möjligt han inte såg det. Men han förnekare inte att det inte fanns, eller?? Så största troligtvis fanns det gaskammare, tanke på andra sanningsenliga vittnen.

Jag vet ju i alla fall vad han inte sade under intervjun, men som ändå fanns med i BBC:s transkribering. Då måste BBC lagt till det.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vill du tro att att en dokumentär tar upp allt ? Vilken serie såg du ?? För den serien "Wehrmacht" jag såg, togs det upp.
In another conversation later that same day, Kittel told Schaefer about Auschwitz: "In Upper Silesia, they simply slaughtered the people systematically. They were gassed in a big hall. There's the greatest secrecy about all those things."
Källa: (FB) Trent park, fångläger för tyska högre officerare.

Det citatet känner jag till, men det verkar inte handla om ett läger och jag har aldrig sett bevis för att människor gasades där. Om detta bygger på autentiska inspelningar som finns kvar, varför får vi inte höra dem?

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det skrevs 1300 protokoller. Dessa gjordes i X antal kopior som skickades ut till de olika delar av de allierade. Men jag vet inte var inspelningarnas finns, de har jag inte hört. Men de bör finnas eller? För enligt din teori, så är det svårt bevisa de finns eller? Även om du skulle höra dem, så skulle du inte veta det är äkta, eller hur??

Nej, eftersom de hela tiden funnits i britternas ägo kan de såklart vara manipulerade, jag vill såklart ha mer än hörsägen och indicier. Men om jag får höra dem vet jag i alla fall att britterna inte bara skrivit ihop det hela utifrån sin egen fantasi.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vilket jag har förklarat så många gånger innan. Det för du vill det att det är inga bevis, vilket jag har frklarat om man vill så kan få det att människan har aldrig landat på månen. Eftersom inga bevis för det finns.... om man vill.

Och jag har förklarat för Dig minst lika många gånger varför bevisen för månlandningen håller, medan era bevis inte gör det. Skillnaden är ENORM. När det gäller månlandningen finns det en stor mängd specifika fynd som konvergerar till bevis, men så är INTE fallet när det gäller GasTramset. Inte konstigt att Du är GasTroende om Du inte ens kan se den tydliga skillnaden i bevisunderlagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Tvärtom finns det så mycket som visar det. Tillsammans bildar det vet vi kallar för gasningen. Men oftast vill de som inte tro ta det åt sig o vill bryta ner det en efter en , med ifrågasätta det. Vilket du också gör. Men om någon fotograferade en massa lik som sägs vara gasade!! Hur kan man säga ”hur vet man de är gasade?” Nu erkänner du själv det är svårt avgöra det. Så om inte bilder funka, inga dokumenter, inga vittnen med mera. Så hur ska man då få specifika bevis?? eftersom allt ifrågasätts av er utan rimlig förklaring!!

Precis, ni har inga specifika bevis, som det finns för exempelvis månlandningen, och därför är det ni hävdar inte fört i bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Här visar du åter igen att du inte vill ta åt dig utan antyder det kan vara något annat!! Utan komma med en rimlig förklaring. Det är spekulation från din sida med andra ord. Så hur ska man då kunna bevisa det?? Eftersom ALLT kan antydas till något annat, enligt dig och andra förnekare? Så åter igen vad skulle det kunna vara för något som du kan förvänta dig att existera?

Nej, allt kan inte alltid tydas som något annat. När det gäller månlandingen och fotbollsVM 1958, bland mycket annat, består underlagen av enskilda fynd som INTE kan tolkas som annat än det man hävdar, och som därför tillsammans bildar bevis. Om GasTramset vore ett faktum skulle underlaget se ungefär likadant ut även i det fallet, men det gör det inte. Det jag väntar mig är såklart vettiga vittnesuppgifter om gasning som håller för teknisk granskning och som inte talar om nyckelhål och tryckas bakåt i köer, en order, lokaler som kan visas använts i mordsyfte och som inte är "rekonstruktioner", och så vidare. Sådana fynd bildar tillsammans bevis, men de finns inte.


Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Hur vet att den är ordern är äkta?? Hur vet du att vittnes uppgifterna är bra!! var du där ?? Men den tyska propagandan förespråka också om utrotningen av judarna(parasiter), även de aldrig specificera hur det skulle ske. Lärdom av "barmhärtighetsmorden"? Därför Himmler nämner det skulle hållas hemligt??
Jo det är så specifikt om man vill ta åt sig, vill man inte det. Så kan man tro något annat, som du
gör.

Nej, det där är inte alls specifikt. Det Du skriver handlar om vad man tyckte om judar, inte om vad Du kan föra i bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Så hur vet vi det är resursbrist ?? Varför skulle det vara resursbrist av filma/ fotografera Hitler's död?? En sådan stor händelse?? Ja hur många av den totala "avrättningar" gäller det?? Sedan varför dokumentera något som de ville hålla hemligt (himmler) ??? Ser du att det går inte ifrågasätta saker hur man vill.

Ja, jag tycker också att det verkar underligt. Alla GasTroende tycks ju hävda att nazisterna ville hålla de påstådda gasmorden hemliga, men ändå vill ni vi skall tro att man spelade in ett tal där Himmler babblade om dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja har hört alla dessa teorier!! Men enligt offentliga storyn så ville han dö en heroiskt död, för han ville inte falla i händerna på fienderna. Så vi utgår från det.

Klart man utgå från något, min kommentar gällde bevisningen som är något knapphändig och omdiskuterad. Det betyder inte att jag själv tror det ena eller det andra.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Med detta vill du säga?? Alla dokumenter är ryska förfalskningar??
MADE IN RUSSIA - THE HOLOCO$T Vad jag ser, så är det en internet snubbe som har sina teorier.

Det är inte jag som har skrivit det där om Ryssland, utan sannolikt den person som driver sidan, så mitt svar är att jag inte vill säga någonting alls med de orden. Däremot visar sidan, såvitt jag kunnat kontrollera, en korrekt bild av hur en hel del dokument är långt ifrån så trovärdiga som de påstås vara, och det gäller ju oavsett vem som ligger bakom sidan eller vilka teorier han har, eller hur? 2+2=4, oavsett vem som säger det eller varför han säger det.
Citera
2015-10-10, 17:09
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det är för du tycker så vilket jag har förklarat. Det är ni betvivlar något, då är det ni som ska bevisa att det inte händer. Det eftersom det har varit ett domslut att det har hänt.

Det har funnits domslut på att det fanns häxor också, men de följde inte riktiga bevisregler, precis som det ni hävdar. Bara för att något är allmänt betraktat som sant är det inte därmed verklighet.
Tyvärr kan en del föreställningar ibland förvandlas till allmänt accepterade "sanningar", trots att det saknas faktamässigt stöd för dem.

Så var det exempelvis med häxorna och den geocentriska världsbilden, och även i de fallen kunde det straffa sig, i laga mening såväl som i social dito, att offentligt ge uttryck för skepticism.

En vanlig missuppfattning är att sådant fallit ur folktron på grund av att någon en gång för alla skulle fört i bevis att det inte fanns häxor eller att jorden inte var universums medelpunkt.

Den som tror att det finns avhandlingar eller dylika dokument som konklusivt bevisar en negation får gärna visa mig dessa. Nej, så går det inte till.

Framför allt när det gäller häxor var det sannolikt snarare så att ju mer upplyst befolkningen blev, desto mer lämnade man den känslomässiga hysterin till förmån för rationellt tänkande, vilket ledde till insikten att de påstådda bevisen för häxors existens helt enkelt inte var bevis utan bara trams byggt på indicier, samt att detta var den verkliga orsaken till myndigheternas förföljelser av alla som motsatte sig tramset.

Och vad gäller Din kommentar att vi skall bevisa att det inte hände; fattar Du fortfarande inte att man inte kan bevisa en negation? Om jag säger att det saknas rester i väggarna, då kan Du säga att det inte alltid blir det, om jag säger att det saknas en order, då kan Du säga att den var muntlig, och sådär kan Du hålla på. Då kan Du lika gärna "bevisa" att det finns flygande tefat med samma metod.
Citera
2015-10-10, 17:22
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nej , det eftersom inga domslut har fastställt det finns flygande tefat. Så det är då flygande tefats entusiaster sak då bevisa det finns. Skulle det då förmodan så att domstolen finner att det finns flygande tefat. Så är det upp till motståndare"förnekare" komma med bevis att det inte finns flygande tefat. Gör han det?? Säger Oscar Gröning verkligen att det inte fanns några gaskammare i koncentrationslägerna? Har du ett videoklipp där han säger det??

Om det fanns domslut om flygande tefat skulle jag börja med att granska hur dessa gått till, dvs. huruvida det verkligen går att försvara domsluten i juridisk mening. Kanske domstolen bestod av tefatsentusiaster, till exempel?

Har jag ett klipp där Gröning säger att det inte fanns gaskammare i lägren?
Nej, men jag har ett klipp där han inte säger att sådana fanns, och där BBC ändå envist hävdar att han säger det. Har Du något klipp där han säger det fanns får Du gärna visa mig det, annars ser jag ingen anledning att tro på att han sagt det.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det mesta bero på okunskap. Jag själv var tveksam från början, pågrund av min morfar var i tysk tjänst. Inte kunde min morfar göra något sådant. Vilket jag aldrig får veta. Sedan när man sätter sig in i det så blir det självklart absolut inte konstigt. Tyskarna hade ett problem bli av med parasiterna(judarna). Inga länder ville ta emot dem, evian konferansen. De måste göra tyska riket judefritt!! Så de hade inget val, de måste väck på ett eller annat viss.
Enda sättet var låta de dö, avrättas så skonsamt möjligt. Så tyska riket från väst till ural bergen i öst
kunde bli judefritt. Så jag ser de had en lösning på problemet, att de inte brydde sig hur de försvann.

Nej, det är just när man sätter sig in i det, utan känslomässiga eller politiska skygglappar, som man inser att det är ett korthus som måste skyddas med lagstiftning och skenbevis. Jag har varit GasTroende under större delen av mitt liv, och blev oftast arg när någon frågade efter bevis, han måste ju vara ond på något sätt tänkte jag. För mig var det självklart att det hände eftersom det var den allmänna uppfattningen. Men när jag verkligen började granska underlaget på allvar visade det sig att det helt enkelt inte håller. Det finns säkert de som drar nytta av detta rent politiskt, men fakta är ändå fakta; underlaget håller inte.
Citera
2015-10-10, 17:37
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Du har samma märkliga och motsägelsefulla förhållande till Himmlers tal som många andra förnekare.

Himmler talade om harmlösa ting men talet är ändå förfalskat.

Nej, jag hävdar att det antingen är manipulerat (bl. a med tanke på Berger m.fl. som vittnade om att Himmler talade om annat under mötet), eller äkta men i så fall sannolikt syftandes på annat då tillräcklig bevisning saknas. Detta betyder inte att jag betraktar det som hörs från inspelningen som syftandes på gasmord, vare sig det är manipulerat eller ej, utan endast att jag konstaterar vad en del vittnen sade, nämligen att han över huvud taget inte talade om att döda judar under mötet.
Citera
2015-10-10, 19:07
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Nej, jag hävdar att det antingen är manipulerat (bl. a med tanke på Berger m.fl. som vittnade om att Himmler talade om annat under mötet), eller äkta men i så fall sannolikt syftandes på annat då tillräcklig bevisning saknas. Detta betyder inte att jag betraktar det som hörs från inspelningen som syftandes på gasmord, vare sig det är manipulerat eller ej, utan endast att jag konstaterar vad en del vittnen sade, nämligen att han över huvud taget inte talade om att döda judar under mötet.

Det finns flera anledningar till att din tolkning av talet är felaktig.

1. Lyssnar du på hela talet och inte bara läser de meningar där ordet ausrotten ingår så är det tydligt att det handlade om att döda snarare än att förflytta.

2. Denna order är kompatibel med vad Otto Ohlendorf, kommendant för Einsatzgruppen D berättade i ett förhör. Otto och Himmler stod varandra nära.

"I believe that it is very simple to explain, if one starts with the fact that this order (Himmlers order) did not only try to achieve a temporary security (for Germany) but also a permanent security. For that reason, the children were people who would grow up and surely, being the children of parents who had been killed, would constitute a danger no smaller than that of their parents. "

Som svar på varför barn avrättades.

3. Massmordet på judarna som Einsatzgruppen utförde är väl dokumenterade, av dem själva. Det är tydligt att det inte endast var partisaner som avrättades.


4. Det skedde aldrig någon förflyttning av judar österut, ut från Tyskkontrollerat område. Däremot det motsatta, som i t.ex. fallet med de ungerska judarna.
Citera
2015-10-11, 10:21
  #246
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Det stämmer, men nu handlade ju Din ursprungliga kommentar om att det skulle finnas en dom som fastslagit att det finns en order, vilket framstår som mycket egendomligt. Och hur vet Du att mordet begåtts, om det inte ens finns en order? Du börjar ju i fel ände.
Jag har inte påstått det. Det jag menar är det behövs inga order för mörda folk. Det finns inga krav i en domstols förhandlingar, det ska finnas en order. Men finns det tillräckliga bevis för det ändå, så räcker bevisen till för fälla för mord. Det behövs inga "order" om morden. Inte när det finns tillräckligt underlag att en order gavs troligtvis på våren 1941. Då muntligen troligtviss. Givetvis är det svårt bevisa fysiskt med ett papper i handen. Men när många nämner de har fått order av A.H just "fixa judarna" så är det största sannolikt att han har gett order muntligen eller annat sätt. En klassiker är ju, där det gavs muntlig order!! Ur ett protokoll över ett samtal mellan Hitler, tyske utrikesministern Joachim von Ribbentrop och ungerske riksföreståndaren Horthy på slottet Klessheim den 17 april 1943:
Citat:
På en motfråga av Horthy vad han då borde göra med judarna sedan han hade berövat dem så gott som alla möjligheter att nära sig — han kunde ju inte slå ihjäl dem — förklarade utrikesministern att judarna måste antingen tillintetgöras eller placeras i koncentrationsläger. Någon annan möjlighet fanns inte.

På en anmärkning av Horthy att Tyskland i detta fall hade det lättare, då där inte hade funnits så många judar, meddelade Führern siffror av vilka framgick hur ofantligt "förjudade" vissa yrken varit.

Horthy svarade att det hade han inte haft någon aning om. I anslutning härtill kom führern att tala om staden Nürnberg som i fyrahundra år inte hade tålt några judar inom sina murar medan Fürth å andra sidan hade upptagit judarna. Resultatet blev en stor uppblomstring för Nürnberg och en total nedgång för Führt. Judarna hade inte ens något organisatoriskt värde. Trots de farhågor som han (der Führer) ofta hade hört även i Tyskland gick allting sin gilla gång även utan judarna. Där judarna lämnade åt sig själva, vilket exempelvis hade varit fallet i Polen rådde det ohyggligaste förfall och elände. De var i själva verket rena parasiter. Med dessa förhållanden hade man gjort rent hus i Polen. Om judarna inte ville arbeta sköt man dem. Om de inte kunde arbeta måste de gå under. De måste behandlas som tuberkelbaciller som en sund kropp kunde dra på sig. Detta var inte grymt med hänsyn till att även oskyldiga naturvarelser som harar och rådjur måste dödas för att inga skador skulle uppstå.


lite senare skrev Goebbels i sin dagbok den 8 maj 1943

Citat:
"Judefrågan har lösts allra sämst av ungrarna. Den ungerska staten är helt genomsyrad av judar och der Führer lyckades inte under sitt samtal med Horty övertyga denne om nödvändigheten av strängare åtgärder. Horty...framför i den här frågan rent humanitära motargument som naturligtvis inte har någon betydelse i detta sammanhang. Gentemot judendomen får det inte vara tal om någon humanitet, judendomen måste kastas till marken. Führern gjorde sig mycket besvär med att övertyga Horty om sin ståndpunkt."

Vad hände? Horthy blide avsatt och sedan skickades drygt 500 000 judar till arbetsläger och döden.

Följande kan man läsa ur Stig Jonasson: Nazismen i dokument sid 65-66.
här har du en order om avrättning!! Nu i och för sig inte gasningen. Men varför skulle A.H bryr sig hur det gjordes?? Enligt info i böcker var han rätt så ointresserad av själva förintelsen, hans intresse låg mer annat håll med leka "krigshjälte".

Citat:
Man får gärna tro och misstänka vad man vill, antingen finns en order eller också finns det inte.
Ja, tycka får man göra men om man har ett underlag som visar det var så. Så är det inte så svårt att gissa det.

Citat:
Och jag misstänker att det inte gavs någon order alls om gasmord. Om Du hävdar ett den visst gavs måste Du bevisa det. Det kan Du inte göra genom att hänvisa till en skriven order som brunnit upp, eller en muntlig order som Du inte kan påvisa.
Liksom du kan inte bevisa att den inte gavs. Det eftersom den har getts både muntlig o skrift, som har brunnit upp. Men samtliga tecken visar att en order gavs våren 1941 på det är så,.

Sedan som jag nämnde innan vet vi inte om det själva gasning han nämnde. Det kan räcka med typ "fixa väck judarna!" Sedan hur de(himmler o co ) gör det skiter han i. Bara de löser det. Så bara för det inte finns fysiskt bevis för det så betyder inte ordern gavs. Enligt Albert Forster som fick anmälan av Himmler till A.H, om att Forster misskötte sina uppgifter, så hade A.H nämnt att han "skiter hur de löser med germanisera öst" bara de gör det o löser uppgiften. Vilket Albert forster sedan nämnde till Arthur Greiser.



Citat:
Nej, vi kan aldrig säga säkert att ingen gasades, och vi kan inte heller bevisa att ingen gasades. Däremot kan vi slå fast att det underlag ni GasTroende hitintills framlagt inte räcker för att bevisa att gasmord ägde rum i lägren.
Det är för du vill tro sådant, försvaret typiska svar. Vi har gett er dokumenter, vittnen, ritningar m.m om det skedee. Vilket som du bruka svara - det kan antydas något annat!! Men inte något belägg för det.



Citat:
Jag vet ju i alla fall vad han inte sade under intervjun, men som ändå fanns med i BBC:s transkribering. Då måste BBC lagt till det.
Så du har hela intervjun och har hört den ?? Tveksamt, men han nämnde inte "Att det inte skede någon gasning!"?? Tack för den!!. Tveksamt att du fick hela storyn, tanke på du hörde inget om gasning i trentpark, efter sett en dokumentär, och fick den uppfattningen att det ej nämndes!! även om det nämndes X antal gånger i böcker o skift i böcker. Så bara för du inte hörde han nämnde inte om gasningen, så måste BBC lagt dit det?? Vilken tolkning alltså, det är inget specifikt bevis (som du bruka säga!)att inte BBC hade rätt! Det för du inte vet om de visade hela intervjun.... Sedan har Oscar Gröning inte nämnt att det inte hände med gasningen!?? ... Låter mer som att oscar inte förneka att gasningen skede!! För då hade han nämnt det!!



Citat:
Det citatet känner jag till, men det verkar inte handla om ett läger och jag har aldrig sett bevis för att människor gasades där. Om detta bygger på autentiska inspelningar som finns kvar, varför får vi inte höra dem?
Vad för dig att det är inte ett läger?? För han nämner om en stor hall ?? Den hallen var ju den omtalade gaskammaren under marken, den var en stor hall i deras ögon. Det kan man undra om för det är ett forskar lag som gjort undersökningen ?! Och skrivit en bok om det. Om inte de inte var äkta hade det inte kommit fram då ?? Sedan om du hade fått höra dem, så hade undrat äktheten av dessa ljudinspelningarna!! Eller?? Då hade man fått typ av - Hur vet du de är äkta inspelningar, inget som säger de gällr om gasningen blah blah !! .. Att det är inga specifika bevis för gasningen skede!!



Citat:
Nej, eftersom de hela tiden funnits i britternas ägo kan de såklart vara manipulerade, jag vill såklart ha mer än hörsägen och indicier. Men om jag får höra dem vet jag i alla fall att britterna inte bara skrivit ihop det hela utifrån sin egen fantasi.
Här kommer en antydan igen, men om de är oäkta, så vad hindrar folk att ifrågasätta äktheten av dessa inspelningar?? De gjordes med "A.H's dagböcker" de kom fram de var oäkta!! Varför har ingen revisionist störtat över dessa och förklarat de är oäkta som med A.H 's dagböcker?? Så länge det finns inga belägg för de är oäkta, så är de äkta!!
__________________
Senast redigerad av Herkulesbig 2015-10-11 kl. 10:28.
Citera
2015-10-11, 10:22
  #247
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Och jag har förklarat för Dig minst lika många gånger varför bevisen för månlandningen håller, medan era bevis inte gör det. Skillnaden är ENORM. När det gäller månlandningen finns det en stor mängd specifika fynd som konvergerar till bevis, men så är INTE fallet när det gäller GasTramset. Inte konstigt att Du är GasTroende om Du inte ens kan se den tydliga skillnaden i bevisunderlagen.
Ja !! jag svarat lika många gånger om varför man kan ifrågasätta dessa så kallade bevis!!
Med man kan antyda något annat!! OM man vill!!



Citat:
Precis, ni har inga specifika bevis, som det finns för exempelvis månlandningen, och därför är det ni hävdar inte fört i bevis.
Så det är för du antyder allt möjligt, om alla bevis, utan få grepp om det. Som ovan om trentpark inspelningarna. Det kan göra med allt möjligt i världen. Som solen är inte gul, bevisa att den är gul!! Det är vilket helt omöjligt!!



Citat:
Nej, allt kan inte alltid tydas som något annat. När det gäller månlandingen och fotbollsVM 1958, bland mycket annat, består underlagen av enskilda fynd som INTE kan tolkas som annat än det man hävdar, och som därför tillsammans bildar bevis. Om GasTramset vore ett faktum skulle underlaget se ungefär likadant ut även i det fallet, men det gör det inte. Det jag väntar mig är såklart vettiga vittnesuppgifter om gasning som håller för teknisk granskning och som inte talar om nyckelhål och tryckas bakåt i köer, en order, lokaler som kan visas använts i mordsyfte och som inte är "rekonstruktioner", och så vidare. Sådana fynd bildar tillsammans bevis, men de finns inte.
Jo precis som gasningen finns dokumenter, vittnen, ritningar med mera som tillsammans visar det skede gasning!! Men enskilt kan man antyda andra saker , om man vill. Det kan även göras med månladningen. Foto = kan antydas till annat, måndräkten visar inget om det är specifikt för månen, ritningar visar inte specifikt det ska vara för månlandningen. OSV...



Citat:
Nej, det där är inte alls specifikt. Det Du skriver handlar om vad man tyckte om judar, inte om vad Du kan föra i bevis.
men tillsammans med andra saker bildas det just emot de hade ett problem judarna "parasiter", de skulle lösa problemet med "Anticimex""


Citat:
Ja, jag tycker också att det verkar underligt. Alla GasTroende tycks ju hävda att nazisterna ville hålla de påstådda gasmorden hemliga, men ändå vill ni vi skall tro att man spelade in ett tal där Himmler babblade om dem.
Nej han nämner inget om gasningen, han nämner om utrota dem från jordens yta!! Det skulle hållas hemligt tanke på T4 projektet. Sedan har det kommit fram varför de spelade in. Det är för de ville effektivera mötena, med tex i stället för han skulle säga samma sak till flera möten , så spelades det bara upp vid dessa möten. De var ju några stycken som SS varofficerare, omöjligt hålla tal alla. Det skulle ta för lång tid, vilket var dyrbart för Himmler som arbetade hårt... Fick ett tips av frände om en bok, "Heinrich Himmler" med Manvelll och Fraenkel. Jag har inte läst den själv ännu...

Citat:
Det är inte jag som har skrivit det där om Ryssland, utan sannolikt den person som driver sidan, så mitt svar är att jag inte vill säga någonting alls med de orden. Däremot visar sidan, såvitt jag kunnat kontrollera, en korrekt bild av hur en hel del dokument är långt ifrån så trovärdiga som de påstås vara, och det gäller ju oavsett vem som ligger bakom sidan eller vilka teorier han har, eller hur? 2+2=4, oavsett vem som säger det eller varför han säger det.
Men hur kan du säga att det är korrekt bild?? Det är för du vill tro på det?? Han har inge specifika bevis för dessa teorier!! Vilket du så mycket vill ha från oss!! Det förvånar mig du så lätt köper han's teorier utan specifika bevis.

Så än så länge visar det inget om Oscar Grönning talar osaning eller bekräfta att det inte har hänt!! Så den största möjliga är att det skede massavrättningar med gas.
Citera
2016-04-17, 02:25
  #248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ja !! jag svarat lika många gånger om varför man kan ifrågasätta dessa så kallade bevis!!
Med man kan antyda något annat!! OM man vill!!

Nej, det kan man inte, eftersom de enskilda fynden har bevisvärde, till skillnad från de fynd som framläggs för GasTramset.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Så det är för du antyder allt möjligt, om alla bevis, utan få grepp om det. Som ovan om trentpark inspelningarna. Det kan göra med allt möjligt i världen. Som solen är inte gul, bevisa att den är gul!! Det är vilket helt omöjligt!!

Det är inte alls omöjligt, om man med detta menar att det är den färg vi människor uppfattar när vi betraktar den, då är det tvärtom helt uppenbart. Man ser det med blotta ögat. Då kan man alltid filosofera om att det är en illusion etc., men det är INTE liktydigt med min kritik mot GasTramset, som bygger på att det inte kan verifieras på något uppenbart sätt. Hade Du haft sådana bevis för GasTramset som vi har för månlandningen eller FotbollsVM-58, då hade jag trott på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jo precis som gasningen finns dokumenter, vittnen, ritningar med mera som tillsammans visar det skede gasning!! Men enskilt kan man antyda andra saker , om man vill. Det kan även göras med månladningen. Foto = kan antydas till annat, måndräkten visar inget om det är specifikt för månen, ritningar visar inte specifikt det ska vara för månlandningen. OSV...

Nej, fotografier som visar en månpromenad kan inte antagas vara en månpromenad ELLER en promenad i fjällen, utan de visar uppenbarligen en månpromenad. Detsamma gäller nästan alla fynd som rör månlandningen; de är specifika, och de stöds av såväl vittnesutsagor som dokumentation och andra fynd. Så ser det I N T E ut när det gäller GasTramset. Om det är möjligt att antyda en massa andra saker för enskilda fynd, som Du skriver, då kan inte tillsammans bilda något specifikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
men tillsammans med andra saker bildas det just emot de hade ett problem judarna "parasiter", de skulle lösa problemet med "Anticimex""

Nej, det bevisar inte att man har gasat ihjäl en massa judar.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men hur kan du säga att det är korrekt bild?? Det är för du vill tro på det?? Han har inge specifika bevis för dessa teorier!! Vilket du så mycket vill ha från oss!! Det förvånar mig du så lätt köper han's teorier utan specifika bevis.

Han hänvisar till dokument som det uppenbarligen är något fuffens med, alltså en av allt att döma korrekt bild av hur dessa dokument ser ut. Vad han har för teorier har ingenting med den saken att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Så än så länge visar det inget om Oscar Grönning talar osaning eller bekräfta att det inte har hänt!! Så den största möjliga är att det skede massavrättningar med gas.

Nej, utifrån det bevisunderlag som finns tillgängligt är det fortfarande betydligt troligare att den absoluta majoriteten dödsfall berodde på svält och tyfus, sannolikt i krigets slutskede.
Citera
2016-04-17, 02:44
  #249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
1. Lyssnar du på hela talet och inte bara läser de meningar där ordet ausrotten ingår så är det tydligt att det handlade om att döda snarare än att förflytta.

Varför finns då inga tydliga bevis för detta dödande (gasmord)? Det är frånvaron av dessa som visar att talet antingen är fake eller syftade på annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
2. Denna order är kompatibel med vad Otto Ohlendorf, kommendant för Einsatzgruppen D berättade i ett förhör. Otto och Himmler stod varandra nära.

"I believe that it is very simple to explain, if one starts with the fact that this order (Himmlers order) did not only try to achieve a temporary security (for Germany) but also a permanent security. For that reason, the children were people who would grow up and surely, being the children of parents who had been killed, would constitute a danger no smaller than that of their parents. "

Som svar på varför barn avrättades.

Det vittne till vilket jag hänvisade (Berger) var mig veterligen närvarande under mötet, och sade att Himmler inte talade om massmord, samt att transkriberingen inte stämmer med det han hörde. Andra vittnen skall ha instämt med detta, men jag har inte deras namn för närvarande.

Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
3. Massmordet på judarna som Einsatzgruppen utförde är väl dokumenterade, av dem själva. Det är tydligt att det inte endast var partisaner som avrättades.

För mig handlar debatten främst om homicidala gaskammare i koncentrationslägren.

Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
4. Det skedde aldrig någon förflyttning av judar österut, ut från Tyskkontrollerat område. Däremot det motsatta, som i t.ex. fallet med de ungerska judarna.

Hur kan Du veta säkert att inga judar någonsin förflyttades eller tog sig österut? Kan man säkert styrka det? Jag ifrågasätter för övrigt inte att många dog i lägren, men motsätter mig påståendet om massmord medelst gaskammare.
Citera
2016-04-17, 03:12
  #250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Så du har hela intervjun och har hört den ?? Tveksamt, men han nämnde inte "Att det inte skede någon gasning!"?? Tack för den!!. Tveksamt att du fick hela storyn, tanke på du hörde inget om gasning i trentpark, efter sett en dokumentär, och fick den uppfattningen att det ej nämndes!! även om det nämndes X antal gånger i böcker o skift i böcker. Så bara för du inte hörde han nämnde inte om gasningen, så måste BBC lagt dit det?? Vilken tolkning alltså, det är inget specifikt bevis (som du bruka säga!)att inte BBC hade rätt! Det för du inte vet om de visade hela intervjun.... Sedan har Oscar Gröning inte nämnt att det inte hände med gasningen!?? ... Låter mer som att oscar inte förneka att gasningen skede!! För då hade han nämnt det!!

Ja, jag har hört hela intervjun och jämfört den med BBC:s transkription av densamma på deras hemsida. Varenda ord i transkriptionen stämmer exakt med det man hör i intervjun, förutom att transkriptionen också innehåller orden "I saw the gas chambers" på ett ställe där man inte hör det i intervjun. Då måste BBC lagt till detta i transkriptionen. Eller menar Du att han skulle sagt det och BBC skulle klippt bort just det? Knappast troligt. När det gäller Trent Park är det väsentliga inte huruvida gasmord nämns eller ej, utan att de påstådda inspelningarna inte tycks vara tillgängliga.
Citera
2016-04-17, 03:24
  #251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Tror inte att det finns något bevis eller pusselbit som utgör berättelsen om Förintelsen som du skulle acceptera oavsett i vilket omfång eller antal bevis det må vara.

Jodå, det finns det visst, och jag har vid ett antal tillfällen också redogjort för vad jag anser borde existera i bevisväg.

En mer intressant fråga är vad som krävs för att ni skall tvivla på Tramset.

VV har vid något tillfälle avfärdat frågan som hypotetisk, men den är ju snarare i högsta grad relevant, till och med central för debatten.

Så vad krävs?

Vad räcker?

Vi vet ju redan vad som uppenbarligen inte räcker:

*lokaler med klena dörrar, en del utan dörr och en där en dörr öppnas inåt, där gasmord påstås ägt rum
*avsaknad av fotografier som kan härledas till gasmord
*avsaknad av filmsekvenser som kan härledas till gasmord
*avsaknad av rimlig mängd avlagringar i påstådda mordlokaler
*en majoritet vittnen som tror på gasning men aldrig sett någon sådan
*en minoritet vittnen som säger sig upplevt gasning, och som kommer med skrattretande utsagor
*avsaknad av omnämnande om gasmord i Röda Korsets anteckningar
*avsaknad av omnämnande om gasmord i Churchill's memoarer
*avsaknad av omnämnande om gasmord i Himmler's enorma mängd dokument
*avsaknad av skriftlig order
*ständiga ändringar i antalet "gasade"
*så fort det rör sig om dokumentation är det något lurt (ex. Trent Park; var är inspelningarna?)
* ändringar i antalet dödsläger när lägren i väst fick inspekteras
*påstådda massgravar med gasoffer (framför allt Treblinka) där man inte får gräva
*påhitt om nutida nassevittnen (Gröning har t ex inte sagt att han sett gaskammare)
*oegentligheter i samband med Nürnbergrättegångarna; U.S. Chief Justice (Stone) kallar dem "fraud"
*Krema 1 påstås vara en "rekonstruktion", men det saknas bevis för att den är annat än fake
*först gasades det i Dachau, sedan var det ett "misstag"
*först 4 miljoner i Auschwitz, sedan var det ett "misstag"
*först tvål i industriell skala, lampskärmar och krympta skallar, sedan var det "misstag"

...och så vidare, ja listan kan ju göras längre som Du vet.

Ingenting av ovanstående tycks emellertid räcka för att rubba er övertygelse det minsta,
och ni tycks inte heller kunna precisera vad som skulle göra det.

Således måste man misstänka att det rör sig om en anpassningsbar och emotionellt betingad övertygelse som ni kommer att hålla fast vid alldeles oavsett vilka brister, luckor eller konstigheter man påvisar, och därmed är debatten i princip meningslös.

Om er övertygelse hade byggt på det tillgängliga bevisunderlaget hade den för länge sedan rubbats som en följd av de allvarliga bristerna i detsamma.
Citera
2016-04-17, 08:25
  #252
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Jodå, det finns det visst, och jag har vid ett antal tillfällen också redogjort för vad jag anser borde existera i bevisväg.

Nä, det ville du inte prata om.

Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
En mer intressant fråga är vad som krävs för att ni skall tvivla på Tramset.

Ge mig en vetenskaplig rapport.

Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
VV har vid något tillfälle avfärdat frågan som hypotetisk, men den är ju snarare i högsta grad relevant, till och med central för debatten.

Central för debatten?

En sak är då säker. I detta fall väger Grönings ord monumentalt mycket tyngre än dina. Varför? Tja... Oskar Gröning var där.. det var inte du......Gröning är verklig....... du är ett anonymt Flashback-konto. No offense.


Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Så vad krävs?

En vetenskaplig rapport.

Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Vad räcker?

En vetenskaplig rapport.

Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Vi vet ju redan vad som uppenbarligen inte räcker:

Ja, icke-vetenskapliga-rapporter


Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
...och så vidare, ja listan kan ju göras längre som Du vet.

Du är medveten om att skulle vi gå igenom allt material som finns med anknytning till förintelsen måste vi starta hundratusentals trådar? - ja till att börja med? Att historiker säger att förintelsen är en av de mest väldokumenterade händelsen är inget som är taget ur luften.

Oskar är ett vittne som berättar vad som utspelade sig i lägren. Varför skulle Oskar Gröning ljuga? Vad tjänar han på det?

Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Ingenting av ovanstående tycks emellertid räcka för att rubba er övertygelse det minsta,
och ni tycks inte heller kunna precisera vad som skulle göra det.

En vetenskaplig rapport.

Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Således måste man misstänka att det rör sig om en anpassningsbar och emotionellt betingad övertygelse som ni kommer att hålla fast vid alldeles oavsett vilka brister, luckor eller konstigheter man påvisar, och därmed är debatten i princip meningslös.

Emotionellt betingad övertygelse?

Övertygelsen vilar i att metoder som är prövade på verkkligheten har en fördel mot din konspirationteori. Jag erkänner- det är den utgångspunkten- som min övertygelse vilar i.

Citat:
Ursprungligen postat av Atlas11
Om er övertygelse hade byggt på det tillgängliga bevisunderlaget hade den för länge sedan rubbats som en följd av de allvarliga bristerna i detsamma.

Vår övertygelse vilar i det tillgängliga bevisunderlaget.
__________________
Senast redigerad av varmluftsballong 2016-04-17 kl. 08:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback