Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-04-22, 17:40
  #37
Medlem
357.Magnums avatar
Stångad av en bock, Getingstucken ett hundratal gånger, nypt i tån av en krabba på västkusten, Påflugen och biten av en shäferhund , biten (nypt?) av en leopard ödla, Slagen på käften av en thailändsk apa, och värst av allt var när en fiskmås bestämde sig för att lägga en diarré korv i min pizza...

edit: blev även biten i ögonlocket av en guldhamster i 15års åldern.
__________________
Senast redigerad av 357.Magnum 2015-04-22 kl. 17:44.
Citera
2015-04-22, 17:51
  #38
Medlem
Mulla Krekars avatar
När jag dök, så simmade jag i mycket grumligt vatten o rakt in i en brännmanet, rakt i ansiktet. Hade som tur var mask för ögon o näsa, men brände resten av ansiktet.

En gång när jag låg o sov, så vaknade jag tidigt av att det kliade på området runt örat. Kliade mig med handen o det stack till, först i huvudet o sen på fingret. Getingjäveln som stack mig sprutade ut det mesta "giftet" i huvudet, så det kändes knappt i fingret.

Fästing har jag aldrig haft.

Jag var dock nära att bli biten av en huggorm en gång, då jag trodde det var en snok o tänkte ta upp den. Är 99% säker på att det var en svart huggorm, den hade ändå zick-zack ränder som knappt syntes, samt inga gula fläckar som snokar har. Plötsligt gjorde den en attack, men den missade mig.

Sen har ju katten o hunden bitit en lite lätt, men de vet att det bara är på skoj.

EDIT: En gång när jag var ute o fiskade med en polare o hans båt, så fick jag en Fjärsing, en fisk med giftiga taggar på ryggen, som kan göra extremt ont om man tar i dem. Men polaren kände igen att det var en Fjärsing, så vi tog o la en handduk över den o slog ihjäl den, sen kastade vi den åt fiskmåsarna...
__________________
Senast redigerad av Mulla Krekar 2015-04-22 kl. 17:58.
Citera
2015-04-23, 15:20
  #39
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jobbade på djuraffär då jag var yngre så jag har blivit biten av de flesta djur eftersom de generellt inte är så tama ännu, däribland:

Iller
Guldhamster
Kanin
Morhuvad papegoja
Nymfparakit (tyckte konstigt nog så mycket om honom att han fick följa med hem)
Daggecko (Ödla)
Marsvin
Fågelspindel (rätt benämning kanske är stucken, minns inte vad det var för sort mer än att den var rätt ogiftig. Blev som ett getingstick)

Har även blivit biten av diverse hundar, de värsta betten har varit från en rottweiler och en dobermankorsning. Den sistnämnda bet mig rakt över ansiktet då jag var runt 1-2 år så att jag hade två blödande sår i form av tandrader uppe i hårfästet samt under hakan.

Blivit avkastad av en hästjävel så att jag fick hjärnskakning.

Blivit trampad på foten av en fjällko så att den blev rätt svullen några dagar.

Stucken av bi så att jag fick åka till akuten med andnöd.

Stångad av get. Fick ingen skada egentligen, men det gjorde ont i rumpan då det hände.
Citera
2015-04-23, 16:53
  #40
Medlem
Pickmylussys avatar
Katter.

Satans avkomma. Ingen anledning alls.

En hund bet mig i benet en gång också, men hade termobyxor(? på vintern fan heter dom byxorna haha).. men bettet kom inte igenom iaf. Tur det, en jävla husky.
Citera
2018-05-19, 14:49
  #41
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Stångad av getabock, klöst av katt och biten i handen av stor eremitkräfta som inte släppte taget. Biten av fästing. Stungen av geting också naturligtvis. Hände flera gånger när jag var liten.
Citera
2018-05-19, 14:51
  #42
Medlem
Captinheros avatar
Blev biten i ansiktet av en hund för en vecka sen. Som tur var blev det bara ett litet skrapsår. Men annars förutom typ av katter och myggor getingar har jag inte fått någon större skada av djur. Har även blivit biten av en papegoja men inget farligt
Citera
2018-05-21, 13:22
  #43
Medlem
LofbergsLillas avatar
Rånad på en sko av ilsken svan.

Mvh,
LL
Citera
2018-05-22, 08:30
  #44
Medlem
Ja djur är opålitliga och blir less höra så många blivit bitna i ansiktet som barn vilket trauma.

Alltid haft djur men kan bara minnas ett taxbett när jag va kanske 9 gick ut med två taxar då och då , en dag när jag kom dit bet en av dom mig i knät.

En katt på ett katthem anföll mitt ben för min hundvalp va där och hon hade ungar, katten alltså. Satan va ont de gjorde.

Satt på en mellanvägg i en gammeldax lada, en kossa slog upp mitt huvud i taket vilket va extremt oskönt, två min efter de fick jag jaga ifatt en ilsken bagge som stångade mig på insidan av låret (krokiga horn) . Sen va jag hemma flera dagar med hjärnskakning och ont innerlår.

En katt bet mig i underarmen som gjorde ont som fan och skulle köra 70 mil dan efter va lite halvsvårt växla bilen.
Värst av allt är alla fästingar jag fått som biter sig fast i mitt kött VARFÖR? Jävla otyg.. en del biter ju tom hårt, jag är rädd att jag går omkring luktar som en älg, inte kul =/
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback