• 1
  • 2
2015-04-29, 15:32
Medlem
mastejags avatar
Dela rakt av har alltid varit min melodi. Ska man börja lipa om lite matkostnader börjar det dock bli lite väl kissnödigt kan jag tycka. Hon kanske duschar oftare/längre/varmare än vad du gör ska du då betala mindre i el/vatten då liksom osv...
Citera
2015-04-29, 17:38
Medlem
alienfins avatar
Jag borde kanske ge hälften av vad jag tjänar till min fru i Thailand men tror det är för mkt så hon får bara 8k..
Citera
2015-04-29, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Lagar/äter ni inte mat tillsammans? Du tänker kanske på lunch på arbetet!

Vi äter tillsammans men äter den mat vi köpt till oss själva, eftersom flickvännen tycker god mat (dyr) är en viktig del av livet, medan jag har noll intresse för mat och i princip bara äter för att bli mätt (billigt)
Citera
2015-04-29, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Vi äter tillsammans men äter den mat vi köpt till oss själva, eftersom flickvännen tycker god mat (dyr) är en viktig del av livet, medan jag har noll intresse för mat och i princip bara äter för att bli mätt (billigt)

Lol roligaste jag hört på länge
Så du menar att din brud svullar en hummer o du sitter med en burk kikärtor?
Tror du detta förhållande kommer att hålla länge?

FÖ så anser jag att man borde dela alla kostnader 50/50, ska man kolla vem äter mer eller använder mera skitpapper så bådar det för problem.
Senast redigerad av kristian65 2015-04-29 kl. 18:19.
Citera
2015-04-30, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristian65
Lol roligaste jag hört på länge
Så du menar att din brud svullar en hummer o du sitter med en burk kikärtor?
Tror du detta förhållande kommer att hålla länge?

FÖ så anser jag att man borde dela alla kostnader 50/50, ska man kolla vem äter mer eller använder mera skitpapper så bådar det för problem.

Bra inte riktigt så men typ, jag är väldigt ekonomisk och dessutom ganska minimalistisk. Mitt mål är att bli förmögen för att inte behöva springa i ekorrhjulet tills jag är 65.

Sambon har inte alls samma ekonomiska tankegångar, så därför skulle 50/50 på ALLT bli väldigt orättvist och skulle inte alls fungera för mig med min livsstil.

"Ska man kolla vem som äter mest bådar det ju för problem", det är ju just det vi inte behöver göra eftersom jag köper det jag vill äta och vice verca...
Citera
2015-04-30, 07:54
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Bra inte riktigt så men typ, jag är väldigt ekonomisk och dessutom ganska minimalistisk. Mitt mål är att bli förmögen för att inte behöva springa i ekorrhjulet tills jag är 65.

Sambon har inte alls samma ekonomiska tankegångar, så därför skulle 50/50 på ALLT bli väldigt orättvist och skulle inte alls fungera för mig med min livsstil.

"Ska man kolla vem som äter mest bådar det ju för problem", det är ju just det vi inte behöver göra eftersom jag köper det jag vill äta och vice verca...
Detta kommer bli Er död skulle jag säga tyvärr. nu vet jag inte hur hon och du ställer er till barn osv. men om hon vill ha (vanligt att man vill så småningom) kan jag lova dig att hon kommer hata dig och lämna dig för din livsstil. Ska man leva så behöver man vara singel eller har en exakt lika initierad partner i min mening.

Men grattis till dig och hoppas du inte trillar av pin veckan efter din "tidiga pension"
Citera
2015-04-30, 08:30
Medlem
Svenskar är snåla och giriga bor man tillsammans delar man inte allt precis lika inte som gifta i alla fall. Många svenska äktenskap faller på petitesser att allt skall vara lika. Finns det något värre än mannen som kräver att notan skall delas och splittas men tyvärr fattar inte alla det sjuka i det beteendet. Dessutom är det många som trillar av pinn vid 65 med pengar på kontot men till vilken nytta ?
Citera
2015-04-30, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Detta kommer bli Er död skulle jag säga tyvärr. nu vet jag inte hur hon och du ställer er till barn osv. men om hon vill ha (vanligt att man vill så småningom) kan jag lova dig att hon kommer hata dig och lämna dig för din livsstil. Ska man leva så behöver man vara singel eller har en exakt lika initierad partner i min mening.

Men grattis till dig och hoppas du inte trillar av pin veckan efter din "tidiga pension"

Vi utgår från att ingen av oss vill ha barn nånsin, tror du fortfarande det blir vår död?

Jag har alltid tänkt att jag ska bo själv och aldrig bli sambo pga min livsstil, så funkar detta inte får det bli att återgå till särbos som innan helt enkelt. Inget behöver dö för det
Citera
2015-04-30, 11:05
Medlem
Jag skulle delat allt 50/50. Skriva upp alla inköp för månaden, alla kvitton sparas, man ser vem som ligger "överkant", exempelvis du har handlat för dina pengar 5400 kr och hon 6100 kr. Skillnaden är 700 kr, och ni delar på all mat osv osv 50/50 så betalar du henne 350 kr i slutet av månaden så är ni lika igen. Repeat once a month. Möjligtvis att du ger henne några hundringar extra för att du äter mer.
Citera
2015-04-30, 11:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherLifeStory
Jag skulle delat allt 50/50. Skriva upp alla inköp för månaden, alla kvitton sparas, man ser vem som ligger "överkant", exempelvis du har handlat för dina pengar 5400 kr och hon 6100 kr. Skillnaden är 700 kr, och ni delar på all mat osv osv 50/50 så betalar du henne 350 kr i slutet av månaden så är ni lika igen. Repeat once a month. Möjligtvis att du ger henne några hundringar extra för att du äter mer.

Man behöver inte ens skriva upp någonting. Det är bara till att skaffa ett gemensamt kreditkort med där man gör de gemensamma inköpen. Sedan delar man bara när månaden är slut på kostnaden.

Om någon äter mer än någon annan är det väl bara att räkna efter en schablon för att få rättvisa i det hela.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in