Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-04-27, 20:58
  #37
Avstängd
Gör som jag lägg ner sången och syssla med något annat alla är inte gjorda för att kunna sjunga (jag också).
Citera
2015-04-29, 20:55
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simon23
Gör som jag lägg ner sången och syssla med något annat alla är inte gjorda för att kunna sjunga (jag också).

Glöm det! Lägger aldrig ner sången. Jag har redan en stor fanbase för det jag gör,
och sjunger inte dåligt. Jag tror på mig själv och på mina låtar!
Liten skyfall snutt här:
https://www.youtube.com/watch?v=XT_YGP1jrJw

Synd att du gav upp dock
Citera
2015-04-30, 23:03
  #39
Avstängd
Du är iallafall bätttre än jag. Jag har inte grunden och kan inte bli bättre.Om man inte har grunden för något ska man lägga av.
Citera
2015-05-01, 12:12
  #40
Medlem
Inte min stil men det var okej. Kanske t.om bättre än vissa kända musiker.
Citera
2015-05-03, 17:20
  #41
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iqiqiqiq
Kallar du personen som kritiserar dig för din vän...
En riktig vän är ärlig.
Citat:
Du har din stil och du kommer att utvecklas mer ingen här behöver tala om för dig hur du ska göra och vad du ska göra. Du kommer att bli ännu bättre.
Skitsnack. Om målet är att bli känd måste man ta kritik från folk, annars kommer man inte att utvecklas på ett bra sätt.
__________________
Senast redigerad av Kleop 2015-05-03 kl. 17:24.
Citera
2015-05-03, 17:26
  #42
Medlem
Kleops avatar
Jag tycker att du låter ganska dåligt, men det kan bero på att ljudet är värdelöst i båda klippen. Jag skulle i alla fall inte piratkopiera någon av dina låtar.
Citera
2015-05-07, 21:29
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardOfOzz
Inte min stil men det var okej. Kanske t.om bättre än vissa kända musiker.

Okej tack!
Citera
2015-05-07, 21:33
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
En riktig vän är ärlig.
Skitsnack. Om målet är att bli känd måste man ta kritik från folk, annars kommer man inte att utvecklas på ett bra sätt.
Jag tycker det du säger är skitsnack när det gäller ''om målet är att bli känd'', men håller med att man måste ta kritik från folk, annars utvecklas man inte på ett bra sätt. Jag har gjort denna tråden för att ta kritik.

Å andra sidan, att kunna sjunga jättebra eller inte har inte med att bli känd och göra, och därför är det du säger skitsnack. Har man sin publik, potentiella köpare och lyssnare kvittar det om man är en Whitney Houston eller en Eric Saade/Britney Spears.

Man kan få en publik på olika sätt, det handlar inte enbart om rösten. Jag tycker inte jag sjunger dåligt iallafall
Citera
2015-05-08, 00:27
  #45
Medlem
Smaken är som baken, det är nog därför vissa säger att du "duger", och andra att du har "potential". Och, naturligtvis, för att det finns rum för förbättring.
Jag är ingen röstcoach, så jag kan nog inte komma med så mycket konstruktiv kritik. Och jag är fan inte heller någon som sysslar med scennärvaro och sådant, så jag antar mitt inlägg blir måttligt användbart för dig.
Men... Du har en bra röst. Den är skönt djup, och ger dig en hel del stil. Kan tycka att i just den här videon så var det lite överdrivna "å" och "o", men det är ju inte superrelevant. Det handlar om din tolkning, och du kommer göra det bättre för varje dag som går. Jag kan tänka mig att du skulle må bra av att testa med att sjunga lite olika stilar för att vidga din versatilitet. Ibland kändes det lite stelt, som att du följde ett manus. Testa med blues eller riktigt mörka svenska Allan Edwallsdeppballader, känns som att det skulle passa din röst Personligen är jag långt ifrån duktig på att sjunga, och kommer nog aldrig göra det till mitt arbete, men jag känner att just det med att testa på en massa olika stilar har berikat mig som musiker, så jag tänker mig att det kan ha samma positiva effekt på dig som vocalist.

Just det där om kritik. Vi är ju människor, och vi tar till oss när andra personer säger något om oss. Det må inte alltid vara sant, men det kommer ju ganska naturligt att man börjar ifrågasätta sig. Men vet du vad? Att ifrågasätta sig själv är någonting som man kan nyttja för att bli bättre! Låt dig bara inte nedtryckas av negativ kritik, utan förvandla det till en positiv faktor i ditt mognande som sångare.

Din röst är verkligen inte dålig. Kämpa på, så blir du asbra! Du är ju redan rätt jävla bra nu
Citera
2015-05-08, 20:56
  #46
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epictrackz
Jag tycker det du säger är skitsnack när det gäller ''om målet är att bli känd'', men håller med att man måste ta kritik från folk, annars utvecklas man inte på ett bra sätt. Jag har gjort denna tråden för att ta kritik.
Va..? Du menar alltså att man måste ta kritik även om målet inte är att bli känd? Det är ju ganska uppenbart.

Citat:
Å andra sidan, att kunna sjunga jättebra eller inte har inte med att bli känd och göra, och därför är det du säger skitsnack. Har man sin publik, potentiella köpare och lyssnare kvittar det om man är en Whitney Houston eller en Eric Saade/Britney Spears.
Har man en publik, potentiella köpare och lyssnare kvittar det kanske om man sjunger bra, men man måste fortfarande ta kritik. Eller du kanske tror att Eric Saade och Britney Spears inte gör det?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback