Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-04-24, 21:12
  #49
Moderator
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legge
Är det farligt att äta för mycket kolhydrater, säg typ 400g/dag?

mvh


Men va fan?!

Du skrev ju i post #44 att du skulle äta 320 gr kolhydrater.

Redan ett övertramp på 80 gr!!

Vad tror du själv?
Farligt? Seriöst? Sjukvårdsupplysningen?

Nej. Ät, var mätt och glad och träna mer än spamma frågor om varje tugga, så mår du bättre.

//Brute
Citera
2015-04-24, 21:16
  #50
Medlem
Legges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Men va fan?!

Du skrev ju i post #44 att du skulle äta 320 gr kolhydrater.

Redan ett övertramp på 80 gr!!

Vad tror du själv?
Farligt? Seriöst? Sjukvårdsupplysningen?

Nej. Ät, var mätt och glad och träna mer än spamma frågor om varje tugga, så mår du bättre.

//Brute


Ja det sa jag, med råd av folk härifrån. Men, så skrev jag och frågade om det spelar någon roll om man äter lite mer kolhydrater än vad man ska.
Citera
2015-04-24, 21:53
  #51
Moderator
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legge
Ja det sa jag, med råd av folk härifrån. Men, så skrev jag och frågade om det spelar någon roll om man äter lite mer kolhydrater än vad man ska.

Svar på din fråga: Nej att äta 80 gr kolhydrater är inte farligt för den som gör det.

//Brute
Citera
2015-04-27, 12:17
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishboneliquid
Ligger du i sängen hela dagarna och väger 45 kg? Annars är 1000 kcal för lite även om du vill ner i vikt.

Nejnej, jobbar och står i, men om jag ska ha 2000 kalorier för att ligga på balans så känner jag att ligga på hälften på vardagar åtminstonde om det ska hända nåt På helgen brukar det somsagt bli lite mer och så i snitt kanske det blir 1400 per dag / på en vecka. Har även bara 2-3 kilo kvar nu så sen blir det ju att ligga på balans!
Citera
2015-04-28, 11:05
  #53
Medlem
Legges avatar
Alltså, om jag käkar 3000 kalorier/dag, är 1.91 väger 100 pannor typ, kommer jag verkligen minska i fett och öka i muskler? Har mycket fett runt mage samt bröst, kommer de försvinna med tiden och utvecklas till mer muskler? Om ni hajar vad jag menar?
Citera
2015-04-28, 12:11
  #54
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legge
Alltså, om jag käkar 3000 kalorier/dag, är 1.91 väger 100 pannor typ, kommer jag verkligen minska i fett och öka i muskler? Har mycket fett runt mage samt bröst, kommer de försvinna med tiden och utvecklas till mer muskler? Om ni hajar vad jag menar?

"minska i fett och öka i muskler"

Det är väldigt svårt, oavsett hur du bär dig åt, det kan gå första året, om du är nybörjare, men räkna inte med det. Om du minskar i fett, då kan det se ut som att du har ökat i muskler, men det är inte säkert att det är så.

Jag har inte räknat på dina kalorier, det kan du göra själv.
Citera
2015-04-28, 13:50
  #55
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legge
Alltså, om jag käkar 3000 kalorier/dag, är 1.91 väger 100 pannor typ, kommer jag verkligen minska i fett och öka i muskler? Har mycket fett runt mage samt bröst, kommer de försvinna med tiden och utvecklas till mer muskler? Om ni hajar vad jag menar?
Räkna inte med att bygga om du vill tappa fett.. Du borde ha ett bmr på 21-2200.
Kcal behov på 31-3200 då vet jag inte hur aktiv du är. Vill du tappa fett borde du ner på 2700iaf
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback