Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-20, 00:05
  #1
Medlem
Låt oss säga att man har runt 300k i madrassen men är rädd att farbror blå ska knacka på, vad kan man göra med dessa pengar istället och ha dom i tryggt förvar?
Citera
2015-04-20, 00:16
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av altiakz
Låt oss säga att man har runt 300k i madrassen men är rädd att farbror blå ska knacka på, vad kan man göra med dessa pengar istället och ha dom i tryggt förvar?

Göm dem på något ställe där du vet att ingen skulle hitta dem??? Hade jag haft 300k liggandes hade jag spenderat dem på knark och horor menmen..
Citera
2015-04-20, 00:18
  #3
Medlem
Pescasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av altiakz
Låt oss säga att man har runt 300k i madrassen men är rädd att farbror blå ska knacka på, vad kan man göra med dessa pengar istället och ha dom i tryggt förvar?

Brukar själv använda sådana pengar till att betala bensin till bilen, mat och andra saker
Citera
2015-04-20, 00:54
  #4
Medlem
Använd till löpande kostnader!!
Citera
2015-04-20, 01:11
  #5
Medlem
På tryggt förvar bör de ju på ett och annat sätt va i alla fall. Då är det ju bättre att köpa upp allt. Tills de är slut fixa säkerheten genom larm eller något åtminstone. Under "madrassen" (alltså i princip vart som helst utom banken) är de nog inte så säker annars.
Citera
2015-04-20, 01:24
  #6
Medlem
köp guld.

guld kan alltid vara ett arvegods eller en gåva. plus att inflationen inte käkar upp pengarna.
Citera
2015-04-20, 01:34
  #7
Medlem
Jafan89s avatar
Hade jag kommit över den summan pengar samtidigt som de råkade vara "svarta", så hade jag spenderat lite tid på att hitta en lämplig metod att tvätta dem, och sedan börjat handla därefter.

Hade också som andra sagt börjat använda pengarna där det faktiskt finns möjligheter att spendera pengar, utan att det kan leda tillbaka till en själv, exempelvis matinköp och rullande kostnader.

Sedan hade jag kanske startat mitt eget "företag" som gör lite allt möjligt i liten skala och därigenom sakta men säkert konverterar om pengarna.
Citera
2015-04-20, 03:50
  #8
Medlem
Köp kapitalvaror? Klockor? Smycken?
Citera
2015-04-20, 10:13
  #9
Medlem
Köpt mat och annat skit jag behöver. Genom detta så skulle jag nog kunna leva jävligt gott tills dom pengarna försvinner. Och de lär finnas kvar ganska länge om man bara handlar lite mat mm då och då.
Citera
2015-04-20, 11:37
  #10
Medlem
trottwells avatar
Oavsett var du gömmer dina kontanter, kan det vara bra att veta att Polisen har en "sedelhund".

"Polishunden som känner lukten av pengar

Hanna är Hallandspolisens nyutbildade ”sedelhund”. Med hjälp av sin vältränade nos kan hon nu spåra upp brottslingars undangömda sedlar."

https://polisen.se/Arkiv/Nyhetsarkiv...ten-av-pengar/
Citera
2015-04-21, 06:05
  #11
Medlem
Ett bankfack, om du inte vill ha dem hemma.
Citera
2015-04-21, 09:08
  #12
Medlem
Eftersom ingen annan har föreslagit det tidigare så gör jag.

Du kan göra en självrättelse av din deklaration och betala skatt. Kostar pengar, men du slipper oroa dig för "farbror blå".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback