Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-19, 23:26
  #1
Medlem
psyDucks avatar
Det jag är ute efter är hur just Telias förinställda wifilösenord till Technicolor TG799 som följer med Telias fiberbredband ser ut.

På min router är wifilösenordet i formen ddUUdddddd d=valfri siffra, U=valfri Stor bokstav.

Kan någon med samma router från telia bekräfta att hens lösenord är i samma form? Eller om någon kanske råkar veta hur telias förinställda wifilösenord är utformade.

Tanken är att jag ska bruteforcea ett wpa2 och måste få ner antalet permutationer ganska rejält om det ska gå att utföra under en rimlig tid. Så det hade hjälpt om någon t ex visste att de första två siffrorna alltid är samma, eller något liknande.
Citera
2015-04-20, 00:51
  #2
Medlem
ehccas avatar
Hade en Telia Smart (TG784) förut och på den såg lösenordet ut enligt följande: UdUdUdddUd
Citera
2015-04-20, 12:39
  #3
Moderator
Protons avatar
IT-säkerhet: allmänt --> Hårdvara (Nätverk)
/Moderator
Citera
2015-04-20, 22:30
  #4
Medlem
mASTAW-s avatar
Lösenordet är 10 random siffror och bokstäver A-Z. Alla bokstäver är alltid versaler dock. Gäller både 789 och 799. Finns inga fasta platser för bokstäver eller siffror.
Citera
2015-04-24, 10:22
  #5
Medlem
psyDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mASTAW-
Lösenordet är 10 random siffror och bokstäver A-Z. Alla bokstäver är alltid versaler dock. Gäller både 789 och 799. Finns inga fasta platser för bokstäver eller siffror.


Tackar, då vet jag. Dock så tror jag efter lite efterforskning att de använder 5 stycken hex "bokstäver", av alla möjliga tecken, vilket blir 10 stycken "vanliga" siffror/bokstäver. Detta eliminerar många kombinationer då hex endast använder 0-9 och ABCDEF. Men det är ändå alldeles för många permutationer för en vanlig dödlig burk att kunna bruteforcea inom en rimlig tid.
Citera
2019-07-08, 09:13
  #6
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyDuck
Tackar, då vet jag. Dock så tror jag efter lite efterforskning att de använder 5 stycken hex "bokstäver", av alla möjliga tecken, vilket blir 10 stycken "vanliga" siffror/bokstäver. Detta eliminerar många kombinationer då hex endast använder 0-9 och ABCDEF. Men det är ändå alldeles för många permutationer för en vanlig dödlig burk att kunna bruteforcea inom en rimlig tid.

Med GPU-bruteforce kan jag bli klar i september med start idag - om hashcat inte hittar ett lösenord tidigare
Citera
2019-07-08, 10:14
  #7
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mASTAW-
Lösenordet är 10 random siffror och bokstäver A-Z. Alla bokstäver är alltid versaler dock. Gäller både 789 och 799. Finns inga fasta platser för bokstäver eller siffror.

Det är därför man alltid ska ändra lösenord till något annat än default

Själv har jag över 20 random tecken i mina lösenord. Även här.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback