2015-05-02, 15:14
Medlem
Kommentatorer i kvalet men inte under loppet?
Citera
2015-05-03, 13:37
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=sPbe...ature=youtu.be

Race 2 med kommentatorer!! Ekström startar trea
Citera
2015-05-03, 15:55
Medlem
iklops avatar
Imponerande körning av Ekström idag! Synd på punkteringen igår, tappade några värdefulla poäng där..
Citera
2015-05-03, 16:03
Medlem
Mycket bra genomfört av Mattias idag! Kul att se att de gamla regerar fortfarande, även Paffet på pallen.
Nice att kunna se loppen både live och i efterhand på Youtube.
Citera
2015-05-03, 16:37
Medlem
Mich13s avatar
Hann bara se starten och första varven idag. Kul att Mattias vann.

Vad säger ni annars som har sett båda racen, hur tycker ni det fungerar med 2 race/helg-system? Känns som att det funkar rätt bra va? DTM-säsongerna var så korta förut med bara 10 race.
Citera
2015-05-03, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13

Vad säger ni annars som har sett båda racen, hur tycker ni det fungerar med 2 race/helg-system? Känns som att det funkar rätt bra va? DTM-säsongerna var så korta förut med bara 10 race.

Jag tycker det är en riktigt bra förändring.

Dessutom har de fått ihop intressanta helger som denna med DTM, Rally-Cross och F3. Synd att Viasat slutat sända både DTM och F3. Med svenskar aktiva i alla dessa serier borde man kunnat skicka dit folk på plats och kunnat göra riktigt bra race-helger av det hela.
Citera
2015-05-03, 16:49
Medlem
Citat:

Tyckte det var en klar förbättring dock hade jag gärna sett 60 min race och depåstopp igår med.
Citera
2015-05-03, 17:54
Medlem
Citat:

Jag har förstått det som att första race:t är ett sprintrace där pit-stop inte är obligatoriskt medan det andra är ett klassiskt (60 min med obligatoriskt pit-stop), rätta mig om jag har fel. Bra med kval uppdelat på båda dagarna. Bra upplägg faktiskt!

Den enda nackdelen som jag kan se det är att under sprint-race:t kan det lätt kan bli ett tåg av bilar på banor med få omkörningsmöjligheter vilket leder till att kvalet kan bli lite väl avgörande i slutändan.
Citera
2015-06-28, 11:25
Medlem
BootyLuvs avatar
Tror inte det har nämnts, men Cmore har plockat upp DTM. Lopp 2 från Norisring sänds på Cmore Extreme senare idag.
Citera
2015-06-28, 11:41
Medlem
Ekström ser blek ut.. 12a på warmupen. Kval nu

Bra kval.. startar 4a
Senast redigerad av Bananpyret 2015-06-28 kl. 12:01.
Citera
2015-08-02, 16:48
Medlem
Mich13s avatar
Mattias vann race 2 från pole i regnet på Red Bull Ring!

Leder nu DTM!
Citera
2015-08-02, 17:07
Medlem
Vilken go helg för Ekström.
Snygg körning och upphämtning igår, perfekt och toppklassigt kval och race idag.

Så jäkla gött.

Kändes som att han hade koll på läget och sparade däck hela loppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in