• 1
  • 2
2015-04-23, 11:40
Medlem
yenoMs avatar
Kan se flera anledningar till detta:

1. Svenskar är mer benägna att ta tag i problemen och ställer därför i högre utsträckning upp i lyxfällan.

2. Invandrare bryr sig inte lika mycket utan kör på i sitt eget race.

3. Invandrare tänker mer på sin "heder" eller image utåt och vill därför inte synas i tv med skulder.

4. Skulle kunna tänka mig att invandrare är vanligare hos kfm (enligt bekanta som arbetar med dessa) men jag tror att över lag så är skillnaden ganska marginell.
Citera
2015-04-23, 11:45
Medlem
MartinStLouiss avatar
Man söker väl också själv till programmet
Citera
2016-03-26, 12:20
Medlem
Arbetarbroders avatar
Det hade vart ett sevärt avsnitt om de besökte en tvåa i Alby med sju ungar, två-tre fruar och en man, kollar omkostnaderna och ser att de drar in 0:- själva, möjligen lägger lite för mycket på bilen men man ska aldrig peka finger på en arab med BMW ..eller se att de skickar en rätt hög procent av bidragspengarna tillbaka till Iraq/valfritt krigsdrabbat Mellanöstern land

Tavlan hade sett rolig ut, den där budgett-tavlan som de myglar med en del i programmet.

Har inte sett så himla många avsnitt men har sett de med invandrarbakgrund mer än en gång iaf.
Även om de inte kom från en rask promenad från Grekland hela vägen upp till Sverige eller Tyskland under hösten 2015 utan hunnit etablera sig lite mer.
Men nyinvandrade kan väl inte va så kreditvänliga om de knallar in på Swedbank, Handelsbanken etc och ber om 5 miljoners lån på villa och lite extra på nöjen på tv-spel, antar jag?

Plus att jag tror att andelen tittare i Alby som exempel då är väldigt väldigt låg jämfört med i mindre invandrartäta områden.

EDIT: Ojdå, såg visst fel på när tråden var startad och trodde de vad nu i veckan, den är 11 månader. Vilket iofs spelar sak samma kanske.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2016-03-26 kl. 12:22.
Citera
2016-03-26, 17:23
Medlem
Kanske för att svenskar inte lär sig något om ekonomi?
Citera
2016-03-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FeministenAnnaSO
Kanske för att svenskar inte lär sig något om ekonomi?
Svenskar e ju generellt dåliga på på ekonomi, kanske för de trygghetssystem vi haft i många år, i andra länder får man se till att spara till sitt eget skydd.

Inför Privatekonomi som grundämne i skolan tack.
Citera
2016-03-26, 19:37
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexunderground
Hej, Jag har sett en hel del på Lyxfällan på sistonne och har noterat att det typ bara är med svenskar i programmen, har aldrig sett nån solklara invandrare i överhuvudtaget, och då har man sett de flesta programmen de senaste åren.

Det har varit en massa babbar med i programmet under åren.
Citera
2016-03-26, 19:39
Medlem
Sätt några utländska i programmet också.

Majoriteten av svenskarna är riktigt tappade när det gäller ekonomi. Tragiskt!
Citera
2016-03-26, 19:55
Citat:
Hej, Jag har sett en hel del på Lyxfällan på sistonne och har noterat att det typ bara är med svenskar i programmen, har aldrig sett nån solklara invandrare i överhuvudtaget, och då har man sett de flesta programmen de senaste åren. Jag har funderat en del på vad det beror på? Är det så att de ska svartmåla svenskarna som usla ekonomer som inte kan nånting om eknomoi och bränner på eller är det så att invandrare har så mycke bidrag så de klarar sig endå? En intressant fråge ställning jag inte sett nånting av..

Inget av det.

Utan: Samma show och samma showbusiness och som USA uppvisar ser vi nu i Sverige.
Men nu när vi i Sverige genom här då Alliansens försorg fått samma denna showbusiness att åskåda på TV så kommer väl säkert en och annan neger och blatte att dyka upp på denna förnedringens arena också.
Så håll ut, du TS! Tids nog kommer även negrer och blattar att kunna tittas på där du sitter framför din tv- kanal och har roligt åt dem som föll före du själv gjorde det.
Högmod går före fall.
Citera
2016-03-26, 21:31
Bannlyst
Citat:
Hej, Jag har sett en hel del på Lyxfällan på sistonne och har noterat att det typ bara är med svenskar i programmen, har aldrig sett nån solklara invandrare i överhuvudtaget, och då har man sett de flesta programmen de senaste åren. Jag har funderat en del på vad det beror på? Är det så att de ska svartmåla svenskarna som usla ekonomer som inte kan nånting om eknomoi och bränner på eller är det så att invandrare har så mycke bidrag så de klarar sig endå? En intressant fråge ställning jag inte sett nånting av..
nej det finns invandrare som varit med också, men dom flesta går väl på soc plus att dom gör kriminella handlingar så då behöver dom inte lyxfällans hjälp?
Citera
2016-03-26, 21:32
Bannlyst
Inte för så längesen var de en kille som köpte massa akvarium och liknande som inte var svensk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in