Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-06, 20:03
  #217
Medlem
dont.cry.dears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.resume.se/nyheter/artikl...ran-mittmedia/

Lång intervju som bör läsas i sin helhet.

"Pelle Zackrisson kommer ursprungligen från Östersund och har arbetat som reporter på Mittmedia sedan 2008, bortsett från en tid på Sveriges Radio och P4 Jämtland. Den senaste tiden har han haft Söderhamn som bas och skrivit för Hela Hälsingland om bland annat kommunens flyktingmottagande, integration och problem med tiggeri. Snart går flyttlasset till Stockholm. Inom kort börjar han som redaktionschef på den högerpopulistiska sajten Nyheter Idag, med tre reportrar under sig."
Nähe..... Har Ilhan Sade råd att anställa en medarbetare med lön och övriga kostnader i samband med det? Chang Frick arbetade ju utan lön?
Citera
2018-02-06, 20:12
  #218
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dont.cry.dear
Nähe..... Har Ilhan Sade råd att anställa en medarbetare med lön och övriga kostnader i samband med det? Chang Frick arbetade ju utan lön?

Jag gissar på att han har socialbidrag. Hade han haft ersättning från Försäkringskassan eller A-kassan så hade han betalat skatt.
Citera
2018-02-06, 20:56
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dont.cry.dear
Ska det tolkas som att du slutat på NI?
Fortsätter du på Fria Tider? Eller är du i konflikt med Vidar?

Jag har slutat jobba för Nyheter Idag. Numera jobbar jag för Samhällsnytt och jag har ingen konflikt med Widar Nord.
Citera
2018-02-07, 21:43
  #220
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Nej, det vet jag. För att slippa betala av skulderna så överlät Chang Frick IP - för varumärket - till en dansk jude och lät en svensk jude plocka in prenumerationspengarna. Är det schysst gjort?
Ja, vad är alternativet? Att kronofogden tar den och säljer till en tredje jude?
Citera
2018-02-07, 21:44
  #221
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Ja, vad är alternativet? Att kronofogden tar den och säljer till en tredje jude?

Tjänar man pengar ska man också göra rätt för sig mot dom man är skyldig pengar. Tycker du inte det?
Citera
2018-02-07, 21:50
  #222
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Tjänar man pengar ska man också göra rätt för sig mot dom man är skyldig pengar. Tycker du inte det?
Vad har min åsikt med saken att göra?
Om kronofogden trodde att man kunde göra en utmätng av Nyheter Idag och säkra pengar så hade man väl gjort det?
Företaget är värdelöst utan Changs medverkan, vilket fogden är väl medveten om.
Citera
2018-02-07, 21:55
  #223
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Vad har min åsikt med saken att göra?
Om kronofogden trodde att man kunde göra en utmätng av Nyheter Idag och säkra pengar så hade man väl gjort det?
Företaget är värdelöst utan Changs medverkan, vilket fogden är väl medveten om.

Hur ser du på Chang Fricks moral och etik? Är den beundransvärd i dina ögon?
Citera
2018-02-07, 22:02
  #224
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Hur ser du på Chang Fricks moral och etik? Är den beundransvärd i dina ögon?
Jag är inte beredd att döma människor som omoraliska bara för att de har skulder hos kronofogden.
Citera
2018-02-07, 22:06
  #225
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Jag är inte beredd att döma människor som omoraliska bara för att de har skulder hos kronofogden.

Omoralen i detta fall handlar om att Chang Frick skulle kunna betala sina skulder med intäkterna från Nyheter idag. Han smiter undan och använder proxy för att slippa göra rätt mot dem han är skyldig pengar. Det vet du också är omoral.
Citera
2018-02-07, 22:14
  #226
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Omoralen i detta fall handlar om att Chang Frick skulle kunna betala sina skulder med intäkterna från Nyheter idag. Han smiter undan och använder proxy för att slippa göra rätt mot dem han är skyldig pengar. Det vet du också är omoral.
Att han skulle kunna betala tillbaka med intäkterna från NI?
Googla fåmansbolag och beskattning innan du uttalar dig.
Citera
2018-02-09, 03:41
  #227
Medlem
dont.cry.dears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattiasalbinsson
Jag har slutat jobba för Nyheter Idag. Numera jobbar jag för Samhällsnytt och jag har ingen konflikt med Widar Nord.
Så du knegar för Ekeroth, alltså?
Citera
2018-02-09, 04:00
  #228
Medlem
dont.cry.dears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Hur ser du på Chang Fricks moral och etik? Är den beundransvärd i dina ögon?

Chang och moral i samma mening? Överdriv inte😏
Egentligen handlar det hela om blodigt allvar. En sån tvivelaktig person som Chamg tillåts att distribuera lösa rykten, leva på okända - till ursprunget! - pengar, stoltsera att hans barn går i fin balettskola tillsammans med Per Gudmundssons barn (?) - frågar återigen för vilka pengar - leva loppan med en del förortstjejer (trots sin sambo som lever som drönare hon med), åka utomlands och festa där?
Tvekar att socialen står för notan för det hela.
Gud bevare oss från dylika "journalister". Nån måtta behövs även i hans yrke.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback