Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-19, 12:17
  #1
Medlem
Ace Venturas avatar
Kortfattat då rå. Har en släkting som råkat ut för att bli VAC-bannad från Black Ops. Grejen är att han inte fuskat där MEN han kör tydligen aimware-fusket på ett annat lir (CS GO).

Har lite svårt att fatta sammanhanget här? Kan det verkligen vara så illa att servern känt av fusket till ett annat spel men stängt av honom från BO bara för att han råkade spela det för tillfället? (Aimware funkar väl dessutom bara till typ BO II av vad jag kan se, inte BO?). Som han förklarade det så hade han inte heller kört CS GO/Aimware innan han lirade BO så de filerna var inte ens "aktiva" för stunden. Fast de kanske söker efter fusk på annat sätt? Vet som sagt inte hur det funkar?

Finns det ens någon annan logisk förklaring för en BO VAC-ban i övrigt?

Och vad är lösningen om han prompt vill fortsätta lira BO Multiplayer? Antar att han kan regga ett nytt konto och köpa spelet igen men det blir ju dyrt om de känner av aimware igen? (OM nu det är problemet). Att få VAC-ban hävd verkar vara en lång och seg process, ffa eftersom det står med stora bokstäver hos Steam att man ALDRIG tar bort en VAC-ban. Tror andra lösningar är att föredra.

Någon som råkat ut för liknande och hur har ni gjort då?

(Bara för att sätta saker på plats så har jag självfallet haft en lång föreläsning om hur illa det är att fuska, ur alla aspekter. Vill dock ändå gärna hjälpa honom att lösa problemet. Han är inte så gammal och sitter framför sin dator med lite nya insikter och tårögda valpögon just nu).
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2015-04-19 kl. 12:20.
Citera
2015-04-19, 12:30
  #2
Medlem
svampdamps avatar
VAC är ett globalt antifusk. Fuskar du i ett spel går det ut över alla andra som använder VAC.

Jag tror för övrigt att det är du som blivit avstängd
Fuskare!
Citera
2015-04-19, 14:55
  #3
Medlem
Yeyeoke66s avatar
Andra lösningar än att köpa spelet på ett nytt konto? Herregud.. Säg åt ungjäveln att detta är hans (uppenbarligen) första läxa i korrelationen mellan konsekvens och handling. Fuskar man så får man stå för det.
Citera
2015-04-19, 15:23
  #4
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
VAC är ett globalt antifusk. Fuskar du i ett spel går det ut över alla andra som använder VAC.

Jag tror för övrigt att det är du som blivit avstängd
Fuskare!

Ha ha! Eller hur. Nej, om du tror att det är jag har du inte hängt i samma speltrådar som mig.

Men okey. Jag hör vad du säger om VAC. Det jag inte fattar i så fall är att han hävdar att han kan lira t.ex. CS GO och BO II (som i så fall borde falla under samma ban?). Kollar man i Steam så gäller bannen bara BO enligt vad jag kan se? Borde det inte gälla hela kontot och alla VAC-lir i så fall?

Citat:
Ursprungligen postat av Yeyeoke66
Andra lösningar än att köpa spelet på ett nytt konto? Herregud.. Säg åt ungjäveln att detta är hans (uppenbarligen) första läxa i korrelationen mellan konsekvens och handling. Fuskar man så får man stå för det.
Har haft rätt roligt med dem faktiskt. Ffa eftersom hans far på något sätt varit delaktig i att skaffa aimware från början. (Man måste väl köpa det med Paypal eller liknande tror jag?) Så går det när man inte kollar igenom vad ungarna gör egentligen. Tror dock att läxan är lärd ganska bra redan.

Så. Nytt konto och köpa spelet/spelen igen. That's it?
Citera
2015-04-19, 15:29
  #5
Medlem
Vissens avatar
Working as intended. Fan va gött och höra!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback