2015-04-19, 06:55
Medlem
Caxzs avatar
Hur kan man få ihop 150 kronor på mindre än 19 timmar? Är skyldig en person och den personen är den sista man vill vara skyldig... att låna från släkt/föräldrar är uteslutet samt leta pantburkar. Så vad skulle ni ha gjort ifall ni var i min situation? Har inget jobb och har 0 inkomst varje månad. Tacksam för allt svar! Första gången jag står till skuld till någon på en seriös summa så vet inte riktigt vad jag ska göra
Senast redigerad av Caxz 2015-04-19 kl. 07:13.
2015-04-19, 06:58
Medlem
Knotknets avatar
Jag hade arbetat en timma.
2015-04-19, 06:59
Medlem
Caxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag hade arbetat en timma.

Vart och hur hade du fått det jobbet?
2015-04-19, 07:02
Medlem
Pescasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caxz
Vart och hur hade du fått det jobbet?
Sälj något du äger?
2015-04-19, 07:02
Medlem
Caxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pescass
Sälj något du äger?

Har inget av värde som jag inte behöver
2015-04-19, 07:04
Medlem
BigBusinesss avatar
Ut o leta burkar! Inga problem att hitta 150st på 19 timmar.

Sälj nått riktigt billigt. Typ din mobil eller dator. Köp sen en billigare.
2015-04-19, 07:07
Medlem
Caxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Ut o leta burkar! Inga problem att hitta 150st på 19 timmar.

Sälj nått riktigt billigt. Typ din mobil eller dator. Köp sen en billigare.

måste tillge att min stolthet är för hög för mig att vara ute mitt på dagen och leta efter pantburkar framför skolbarn som blir ärrade för livet av denna syn. Är student så jag har en skoldator bara och en sprucken iphone 4 som troligtvis ingen vill ha
2015-04-19, 07:09
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
måste tillge att min stolthet är för hög för mig att vara ute mitt på dagen och leta efter pantburkar. Är student så jag har en skoldator bara och en sprucken iphone 4 som troligtvis ingen vill ha
Klaga inte då när folk ger förslag! Man får göra det som behöva för att få livet att fungera. Panta burkar ger en bra inkomst under en kort tid
2015-04-19, 07:14
Medlem
cobhc87s avatar
150 kr? Seriös summa?
Herregud, ta ett sms-lån om du är så jävla rädd.

Varför har du 0 i inkomst varje månad om du är student?
2015-04-19, 07:16
Medlem
Caxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cobhc87
150 kr? Seriös summa?
Herregud, ta ett sms-lån om du är så jävla rädd.

För mig som inte har ett jobb så är det en seriös summa, och jag kan inte låna pengar för att betala tillbaka ett lån, då blir det bara som en ond spiral
2015-04-19, 07:17
Medlem
BigFatCones avatar
Vänta, va? Du kommer hamna i skit för 150 spänn? Det smärtar mig att säga men det kan fan inte vara någon svensk. Jag känner ingen vuxen, inte ens dom som säljer droger, som skulle hetsa upp sig över det. Nåja.

Leta burkar är ju ett utmärkt förslag. Jag personligen hade ju frågat nån jag känner eftersom dom flesta hade sagt "här, ta pengarna, inget lån - en gåva" men det är ju mina vänner det. Det kanske finns nån du kan göra nåt enkelt jobb för? Hade det varit bättre väder, du bott nära och det inte hade varit emot reglerna hade du lätt fått 150 spänn för att klippa min gräsmatta. Nåt sånt borde du ju kunna hitta.

Även riktigt imponerad över att du inte äger något som kan vara värt 150 spänn. Till och med när jag levde ur min väska hade jag det. Ingen klocka eller nåt du kan gå till pantbanken med? Sms-låna en femhundring?
2015-04-19, 07:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
För mig som inte har ett jobb så är det en seriös summa, och jag kan inte låna pengar för att betala tillbaka ett lån, då blir det bara som en ond spiral
För mig som inte har jobb är 150 spänn en jävla skitsumma. Hur fan kan du ha noll i inkomst varje månad? Pluggar du inte och får pengar från CSN?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in