• 1
  • 2
2015-04-19, 01:45
Bannlyst
Läste en lista att det har funnits fyra seriemördare i Sverige. Den sista på listan var Peter Mangs och han kan man knappast kalla seriemördare. (Han är dömd för två mord, inte tre)

Då har vi alltså haft tre seriemördare.

Varför finns det inte fler av denna vara?
Citera
2015-04-19, 01:54
Medlem
En faktor är att Sverige är ett litet land sett till befolkningsmängden.
Citera
2015-04-19, 02:12
Medlem
Som motsättning kan du ta en titt på självmordsstatistiken i Sverige och samtidigt se till den svenska mentaliteten generellt sett. Det kanske kan leda till svar.
Citera
2015-04-19, 02:42
Medlem
Varken lasermannen eller Mangs är etniska svenskar.

Vem är den värsta etniskt svenska seriemördaren?
Citera
2015-04-19, 02:45
Medlem
Jag tror att grejer är precis som nån ovanför hade skrivit att vi har helt enkelt ett litet land, om du kollar på usa tillexempel, så har dom ju antal mer seriemördare men då har dom ju också en ANING större land
Citera
2015-04-19, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acos1337
Jag tror att grejer är precis som nån ovanför hade skrivit att vi har helt enkelt ett litet land, om du kollar på usa tillexempel, så har dom ju antal mer seriemördare men då har dom ju också en ANING större land

EN aning större land? Prova ETT samt ANINGEN, men även det är fel.

Halvt OnT:
Hur många kinesiska och/eller indiska seriemördare finns det? Med tanke på befolkningsmängd då.
Citera
2015-04-19, 03:19
Medlem
leddans avatar
Vi är väldigt snälla och konflikträdda, rent av mjäkiga.
Citera
2015-04-19, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NitsirK72
EN aning större land? Prova ETT samt ANINGEN, men även det är fel.

Halvt OnT:
Hur många kinesiska och/eller indiska seriemördare finns det? Med tanke på befolkningsmängd då.

Haha menade ju självklart ANINGEN JÄVLA mer folk, och det med asiater kan jag inte svara på men dom känns inte kapabla serie mördare i mina ögon med doms religoner osv, men dom kan exakt som alla andra länder självklart också ha seriemördare
Citera
2015-04-19, 03:33
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienexpz
Liten befolkning.

I stort sätt.

Sedan så är det svårare med rörlighet, vilket jag skulle gissa spelar in. En hel del seriemördare i Amerikatt har ju kunnat röra sig fritt mellan områden medan det har varit svårare här, helt enkelt.
Citera
2015-04-19, 03:37
Medlem
1. Mindre befolkning.
2. Svårare att få tag i vapen i Sverige, gentemot tex Usa.
3. Mentaliteten/uppfostran. Färre trasiga hem.

Dock finns det en liten varningsflagga just här och nu i Sverige. Och det är missnöjet som just nu råder. (Bostadsbrist, arbetslöshet, invandringspolitiken kort och gott). Förvärras läget, så är det mycket möjligt att det brister för en och annan människa i detta land. Mycket möjligt att vi får en så kallad "Angel of death-killer" eller "Mission-oriented-killer" i detta land om det går käpprätt åt helvete.
Citera
2015-04-19, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alienexpz
Liten befolkning.

Man får minnas att seriemördare överlag är väldigt sällsynta.

Finns en lista här som kan ge en fingervisning: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ers_by_country
Gammal lista? Breivik står inte med och han dödade ju fler än tre. Ganska många fler än tre...
Citera
2015-04-19, 08:49
Medlem
TEDybjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peanjo
Gammal lista? Breivik står inte med och han dödade ju fler än tre. Ganska många fler än tre...
Breivik är massmördare och inte så Svensk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in