Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2015-05-02, 16:30
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Nej, ni kräver att få särrättigheter. Att få ha barn fast naturen gör det omöjligt. Att få gifta er inom äktenskapets ramar fast det uppenbart är menat mellan man och kvinna och för det naturliga och barnaskapande relationen mellan man och kvinna.

Religiösa särintressen? Det är kyrkan ni vill tvinga er in i och sabotera äktenskapet som uttryckligen är mellan man och kvinna. Givetvis bör församlingen och medlemmarna få ha en åsikt om detta.

Ni är fria att ha sex med en kvinna och få barn som alla andra. Ni är fria att skapa en egen form av äktenskap för homosexuella utom kyrkan och utom äktenskapet mellan man och kvinna. Ni gör inte det, för ni vill gå mot naturen och sabotera kristendomen.

Där kommer du med rena faktafel.

Homosexualitet går inte emot naturen på något sätt, tvärtom har naturen alltid inkluderat
många olika slags sexualiteter bland både människor och djur.

Vad gäller äktenskap så är detta även kopplat till juridiska rättigheter
som tillhandahålls av staten.

Då är det svensk lagstiftning som avgör villkoren och
inte religiösa fanatiker.
Citera
2015-05-02, 16:33
  #98
Medlem
Louises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Det är inte normalt att försöka påverka folk att "testa" eller bli bi och homosexuella. Det är så det är idag, det uppmuntras och förordas som om det vore något väldigt bra och fint.
Gör det? Var då, till exempel?
Citera
2015-05-02, 16:40
  #99
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
Gör det? Var då, till exempel?

I media, man överdriver antalet och glorifierar det hela genom kändisar och annat. Samma sak i filmer. På ungdomssidor, man överdriver hur vanligt det är och förskönar det för att få fler att anamma det. Det finns flera subkulturer där det uppmuntras till att "vara" homosexuell, där ökar också andelen markant. Hur kan det komma sig om det inte alls kan påverkas av egen vilja att man kan slå på och av på sin homosexualitet? Är dessa att betrakta som homosexuella? Jag säger nej.
Citera
2015-05-02, 16:42
  #100
Medlem
Louises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
I media, man överdriver antalet och glorifierar det hela genom kändisar och annat. Samma sak i filmer. På ungdomssidor, man överdriver hur vanligt det är och förskönar det för att få fler att anamma det. Det finns flera subkulturer där det uppmuntras till att "vara" homosexuell, där ökar också andelen markant. Hur kan det komma sig om det inte alls kan påverkas av egen vilja att man kan slå på och av på sin homosexualitet? Är dessa att betrakta som homosexuella? Jag säger nej.
Du påstod att det uppmuntras och förordas, och jag undrade om du hade något exempel. Har du det?
Citera
2015-05-02, 16:47
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
I media, man överdriver antalet och glorifierar det hela genom kändisar och annat. Samma sak i filmer. På ungdomssidor, man överdriver hur vanligt det är och förskönar det för att få fler att anamma det. Det finns flera subkulturer där det uppmuntras till att "vara" homosexuell, där ökar också andelen markant. Hur kan det komma sig om det inte alls kan påverkas av egen vilja att man kan slå på och av på sin homosexualitet? Är dessa att betrakta som homosexuella? Jag säger nej.

Det var nog bland det dummaste jag hört.

I sådana fall kan man väl lika gärna påstå att media i alla år hjärntvättat och uppmuntrat
befolkningen till att bli heterosexuella.

Kanske du borde följa den amerikanska kristna högern och starta kliniker med syftet
att försöka bota folks homosexualitet?

Eller så kan du bara ge fan i vad folk har för sexuella preferenser,
då det ändå inte angår dig.
Citera
2015-05-04, 01:24
  #102
Avstängd
Morality.Crippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Nej, ni kräver att få särrättigheter. Att få ha barn fast naturen gör det omöjligt.

Intressant argument. Jag antar att du även då är emot att naturligt barnlösa heteropar skall nekas såväl adoption som inseminering också, eftersom naturen bestämt att de INTE skall få ha barn.


Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Att få gifta er inom äktenskapets ramar fast det uppenbart är menat mellan man och kvinna och för det naturliga och barnaskapande relationen mellan man och kvinna.

Nu blandar du kristendom med vetenskap. Dum idé!

Antingen främjar du den Kristna tron i att Kyrkan själv skall få bestämma över sina egna ceremonier samtidigt som Kyrkan fråntas sina rättigheter att registrera partnerskap lagtekniskt sett, eller också främjar du Naturens bestämmanderätt vilket betyder att sterila heterosexuella bör nekas såväl insemination som adoption då Naturen redan bestämt åt dem.

Personligen var jag en av de bögar som lobbade aktivt för att Kyrkan INTE skulle tvingas att utföra homoäktenskap, under premisserna att de då borde avsäga sig rätten att lagtekniskt få registrera partnerskap över huvud taget.

Enligt Min uppfattning så är Giftermål en Helig Ceremoni, helt skild från partnerskapsregistrering som sådan.


Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ni är fria att ha sex med en kvinna och få barn som alla andra.

Den rättigheten tror jag INTE att du vill förespråka, eftersom alla bögar då får laglig rätt att få behandling av staten för att bli heterosexuella (omöjlig ekvation som kommer sluka hela sjukvårdsbudgeten på en enda patientgrupp eftersom den är skyldig att hjälpa så att en omöjlighet skall bli möjlig, lagtekniskt sett = de sjukvården inte kan "bota", får rätt till skadestånd från Staten p.g.a vårdens misslyckande)


Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ni är fria att skapa en egen form av äktenskap för homosexuella utom kyrkan och utom äktenskapet mellan man och kvinna. Ni gör inte det, för ni vill gå mot naturen och sabotera kristendomen.

Fast ditt eviga tjat om att Kristendomen och Naturen skulle vara släkt med varandra, är ett teologiskt argument och hör faktiskt inte hemma i den här forumdelen.

Antingen förespråkar du Religiösa ideal, eller också förespråkar du Naturvetenskapliga ideal. Det finns ingen "mellanväg" här.
Så, hur skall du ha det?
__________________
Senast redigerad av Morality.Cripples 2015-05-04 kl. 01:30.
Citera
2015-05-04, 06:44
  #103
Avstängd
URBANARTS89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711

Ni är fria att ha sex med en kvinna och få barn som alla andra.


Ja, och en rullstolsbunden person är fri att gå upp för en trappa när en ramp eller en hiss saknas.

Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ni är fria att skapa en egen form av äktenskap för homosexuella utom kyrkan och utom äktenskapet mellan man och kvinna. Ni gör inte det, för ni vill gå mot naturen och sabotera kristendomen.

Det finns ju homosexuella som är kristna, vad har du att säga till dem om de vill gifta sig i kyrkan?

Citat:
Ursprungligen postat av 8711
I media, man överdriver antalet och glorifierar det hela genom kändisar och annat. Samma sak i filmer. På ungdomssidor, man överdriver hur vanligt det är och förskönar det för att få fler att anamma det. Det finns flera subkulturer där det uppmuntras till att "vara" homosexuell, där ökar också andelen markant. Hur kan det komma sig om det inte alls kan påverkas av egen vilja att man kan slå på och av på sin homosexualitet? Är dessa att betrakta som homosexuella? Jag säger nej.

Jag tror att du gravt missförstått det där, vem fan uppmuntrar folk att vara gay? Man kanske uppmuntrar homosexuella att komma ut ur garderoben genom att meddela dem att deras läggning är okej, men vilken jävla subkultur uppmuntrar random människor att vara homosexuella? Fattar verkligen inte, hoppas du kan elaborera.

Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Nej. Inte alla. Det finns en viss andel som antagligen är att definiera som homosexuella. Men att andelen skulle ändras över tid handlar inte om fysiska skillnader, utan om uppmuntran, popularitet och övertygelse. Dessa är inte homosexuella egentligen.

Herregud, du fattar alltså inte varför du ser flera homosexuella på stan, på TV och i tidningen idag än vad din farfar gjorde när han var ung?

Är du en invandrare från den amerikanska södern, eller kanske Uganda?
__________________
Senast redigerad av URBANARTS89 2015-05-04 kl. 06:55.
Citera
2015-05-05, 23:40
  #104
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLANTIC-AQUA
Hela ditt inlägg är ju fullt av konstiga generaliseringar.

Generalisera hade jag gjort om jag hade tillskrivit samtliga individer de egenskaper som gäller för gruppen som helhet; kortare förväntad livstid, väsentligt högre frekvens av könssjukdomar, högre frekvens av våld inom relationerna, stor överrepresentation av psykisk ohälsa, överdriven promiskuitet osv. Men det behöver jag inte eftersom det inte finns någon biologisk grund eller kulturell hävd för att likställa den homosexuella relationen med den heterosexuella motsvarigheten.

Citat:
Du kan ju börja med att förklara varför alla individers likhet inför lagen är så negativt enligt dig?

Därför att bebisar saknar förmågan att hantera sin privatekonomi.
Citera
2017-01-18, 21:36
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATLANTIC-AQUA
Kan du utveckla varför?

På vilket sätt utgör homosexuella ett hot mot dig eller övriga samhället?
Här kommer ett scenario som till och med borde kunna få en heterohatare som dig att förstå. En ung kille på låt oss säga tretton år kanske har lite svårt att skaffa vänner, och söker sig därför till alternativa umgängeskretsar. På grund av sin uppfostran vågar han dock inte söka sig till vare sig nationalismen, religionen eller ens hårdrocken, utan istället vill han komma till något mera socialt accepterat "alternativt".
Detta finner pojken hos några äldre killar som har en del udda idéer. De vill bland annat att han ska klä av sig naken inför dem och motta rapp från en piska. Pojken går med på hela proceduren trots att de andra killarna slår hans rygg tills den närmast är att betrakta som ett enda stort blodigt sår. Detta gör han dock bara för att bli accepterad in i gruppen. När detta är klart ger sig en av de andra killarna på hans "baksida, och resten torde du kunna räkna ut själv. Inte heller här gör trettonåringen motstånd på grund av sin vilja att bli accepterad in i gruppen.
Denna procedur utför sedan pojkens "kompisar" regelbundet flera gånger om året. Men när denna berättelses huvudperson fyllt sexton börjar han dock bli för svag för att delta i proceduren, och efter ett blodprov visar det sig att pojken fått HIV i sitt blod.
Han försöker nu få de andra pojkarna i gänget att bli dömda för att sprida det kända, men får till sin förfäran veta att RSFL lobbat så att till och med medveten HIV-spridning är laglig. När han sedan söker upp organisationen och berättar sin historia får pojken veta att han är en reaktionär homofob som vill lägga sig i vad andra gör i sina sovrum. Du ser, HBTQ-ande kan visst bli ett hot mot såväl individ som samhället om det inte hålls i stigmatiseringens tyglar, och tolerans mot all denna degeneration är därmed indirekt stöd för pojken i historiens öde.
__________________
Senast redigerad av 12Dagge 2017-01-18 kl. 21:40.
Citera
2017-01-19, 07:40
  #106
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
Ah, OK. Det är enkelt: Det finns inget sådant parti i Sverige. Du får hoppas på att någon grundar ett islamist-extremistiskt parti, eller så får du grunda ett själv om du vill ha något gjort på det här området.


SMR är väl parti i dag. De kanske vill, gasa bögar, har fått för mig det i alla fall. TS får kolla själv det kan inte vara svårt.
Citera
2017-01-19, 10:01
  #107
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
SMR är väl parti i dag. De kanske vill, gasa bögar, har fått för mig det i alla fall. TS får kolla själv det kan inte vara svårt.

I Ryssland är det ju straffbart propagera för bögeri till minderåriga.
Vet inte riktigt tillämpningen, ifall propagandan riktats till vuxna, men någon minderårig av "misstag" sett eller hört detta?
Citera
2017-01-19, 11:30
  #108
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
I Ryssland är det ju straffbart propagera för bögeri till minderåriga.
Vet inte riktigt tillämpningen, ifall propagandan riktats till vuxna, men någon minderårig av "misstag" sett eller hört detta?

Det borde det vara här också. De kan inte rå för sin läggning med de stoppar upp sin vulgära bögkultur i ansiktet på oss andra och det är ta mig fan ej ok.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback