Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-20, 19:38
  #109
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Förstår jag rätt så borde den "äldre" damen kunna vara född 1965:

ratsit: http://bit.ly/1E2A383

alternativt 1966:

ratsit: http://bit.ly/1bdSfA5
Eller om man tittar på rätt adress, så ser man att hon är född 1939.
Citera
2015-04-20, 19:51
  #110
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jodå, men jag tänker mig att en 12 åring som går runt och hotar med kniv för att "böta" folk inte är riktigt...ja, vad ska man säja...han kanske inte blir snäll och överdrivet följsam bara man rycker kniven av honom...om det dessutom har varit bråk kan de vara så upptrissade att de i förstone inte märker att de fått ett hugg.

Vi kan i vart fall konstatera att det ör en skev värld vi lever i och 12 åringar idag är inte detsamma som när man själv var i den åldern för 30 år sedan typ, då hade man kissat på sig ifall någon 15 åring höjt rösten åt en.

Intressant att han häktas för mordförsök, någonstans känns det som att historien hos skribenten som la ut händelseförloppet spricker men visst det kanske tar några dagar att reda ut.
Citera
2015-04-20, 19:51
  #111
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Eller om man tittar på rätt adress, så ser man att hon är född 1939.

Nå, det kvalificerar ju verkligen som äldre.
Citera
2015-04-20, 20:08
  #112
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
IIMorbiids totala frånvaro i tråden, efter den intensiva natten, stärker heller inte hens trovärdighet.

Jag tycker att det vittnar om att TS tagit till sig kritiken.
Två gånger, faktiskt: Först när han editerade bort sina utfall mot en 75-årig "hora", och sedan drog han sig helt tillbaka från tråden.
__________________
Senast redigerad av defenseur 2015-04-20 kl. 20:10.
Citera
2015-04-20, 20:51
  #113
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Jag tycker att det vittnar om att TS tagit till sig kritiken.
Två gånger, faktiskt: Först när han editerade bort sina utfall mot en 75-årig "hora", och sedan drog han sig helt tillbaka från tråden.

Säkerligen så har även polisen informerat om det dumma i det hela. Kan man inte släppa den gamla tantens icke insats?
Citera
2015-04-20, 21:01
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Jag tycker att det vittnar om att TS tagit till sig kritiken.
Två gånger, faktiskt: Först när han editerade bort sina utfall mot en 75-årig "hora", och sedan drog han sig helt tillbaka från tråden.
Det var inte så svårt och förstå att största delen av hens historia var påhittad. Hen skrev b.l.a. att "hen insåg exakt vad som hade hänt" och att det var de (BO med sin vän) som "stoppat kniven mot hans väns brors mage"! Var det BO eller GM som berättade om vem/vilka som hade kniv!? Hur visste han det annars?

Nej, jag märkte tidigt att hen inte var trovärdig och förmodligen en vän till GM som ville mörka sanningen.
__________________
Senast redigerad av matematiker 2015-04-20 kl. 21:04.
Citera
2015-04-21, 03:54
  #115
Medlem
nabbolbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det var inte så svårt och förstå att största delen av hens historia var påhittad. Hen skrev b.l.a. att "hen insåg exakt vad som hade hänt" och att det var de (BO med sin vän) som "stoppat kniven mot hans väns brors mage"! Var det BO eller GM som berättade om vem/vilka som hade kniv!? Hur visste han det annars?

Nej, jag märkte tidigt att hen inte var trovärdig och förmodligen en vän till GM som ville mörka sanningen.
Mörka sanningen på flashback
Citera
2015-04-21, 06:37
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Vi kan i vart fall konstatera att det ör en skev värld vi lever i och 12 åringar idag är inte detsamma som när man själv var i den åldern för 30 år sedan typ, då hade man kissat på sig ifall någon 15 åring höjt rösten åt en.

BO är 14 år, enligt media.
Citera
2015-04-21, 07:14
  #117
Medlem
Ganonitos avatar
Om det har gått till så som IIMorbiid beskriver så hoppas jag av hela mitt hjärta att ungjäveln dör. Kriminella blatteungar som hotar folk med kniv har vi tillräckligt av.
Citera
2015-04-21, 07:24
  #118
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Om det har gått till så som IIMorbiid beskriver så hoppas jag av hela mitt hjärta att ungjäveln dör. Kriminella blatteungar som hotar folk med kniv har vi tillräckligt av.

Vet man nåt om härkomsten över huvud taget?
Citera
2015-04-21, 10:08
  #119
Medlem
Daxman24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Villesson
Vet man nåt om härkomsten över huvud taget?

Inte mer än det som IIMorbiid vems kompis hunds kusins brorsas tjejs lillebror känner morsan till han som är kusin med BO, skrev.
Citera
2015-04-21, 11:01
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det var inte så svårt och förstå att största delen av hens historia var påhittad. Hen skrev b.l.a. att "hen insåg exakt vad som hade hänt" och att det var de (BO med sin vän) som "stoppat kniven mot hans väns brors mage"! Var det BO eller GM som berättade om vem/vilka som hade kniv!? Hur visste han det annars?

Nej, jag märkte tidigt att hen inte var trovärdig och förmodligen en vän till GM som ville mörka sanningen.

Men jag bara undrar vad TS skulle ha för nytta av att hitta på historian?

Om nu historian är sann kan det mycket väl varit så att han var i chock...

Men om vi gissar att TS hittade på -- kanske han ville ha alibi på något konstigt sett, för att han själv kanske såg vad som hände? Eller han kanske omedelbart vill sprida ett rykte om vem som anföll vem? Ja det verkar ju lite konstigt att sätta sig och skriva ett långt inlägg mitt i natten.... och ett konstigt sammanträffande att det råkade vara hans väns bror och han kände till alla detaljer...

Borde finnas fler i Hässleholm som har kännedom om saken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback