Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-18, 19:47
  #1
Medlem
TomJonass avatar
Ska man köpa en biljett till Globen 1 okt?
Han spelar gitarr så superperfekt, sjunger bra men nästan med en ljus alt-röst. Ingen bluessångare precis. Hörde några bra Led Zeppelin låtar på YouTube, och han lirade på Rory Gallaghers Strata. Men inte värst bra "Craddle Rock". Lånad eller köpt Strata?
Citera
2015-04-18, 22:20
  #2
Avstängd
folvidons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomJonas
Ska man köpa en biljett till Globen 1 okt?
Han spelar gitarr så superperfekt, sjunger bra men nästan med en ljus alt-röst. Ingen bluessångare precis. Hörde några bra Led Zeppelin låtar på YouTube, och han lirade på Rory Gallaghers Strata. Men inte värst bra "Craddle Rock". Lånad eller köpt Strata?

Säker på att det var Rorys riktiga strata? Mest troligt en av replikorna som Fender har byggt. Rorys strata är väl inglasad på museum i Cork?

Jo Joe är en duktig gitarrist och an började väldigt tidigt. Ville se han förut för många år sen när han spelade i Stockholm men det blev inget.
Citera
2015-04-18, 23:29
  #3
Medlem
LilithSkovdes avatar
Säljer han verkligen ut Globen? Är han så stor? Sloe Gin är en av de bästa låtarna jag någonsin hört.
Citera
2015-04-19, 07:02
  #4
Medlem
Geomeisters avatar
Joe Bonamassa är ett namn jag sett vid många tillfällen, men frågan är om han verkligen kan sälja ut en större arena. Jag tvekar inte på hans kunskaper, det känns dock inte som en artist "mainstream"-lyssnare vet vem det är och han är väl för "ny" för det gamla gardet som mest går för nostalgi.

En kuriosa är att han spelat på Europes låt "Bag of Bones" ifrån skivan med samma namn. Dom sa endast till John Norum (gitarristen) att "Joe" skulle gästa på skivan. Han tänkte "Joe? Joe Perry?". Sen kom Joe Bonamassa in och låten är tveklöst en av skivans bästa!
Citera
2018-09-23, 17:50
  #5
Medlem
80talistens avatar
Imorn är det dags för honom på hovet. Jag är superladdad! En av mina favorit bluesgitarrister.
Citera
2018-09-26, 22:26
  #6
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80talisten
Imorn är det dags för honom på hovet. Jag är superladdad! En av mina favorit bluesgitarrister.
Ångrar att jag inte har biljett när jag idag fick höra nya abumet Redemption på Spotify, SATAN I GATAN vad bra!
Jävlar i havet, det klår tom Black Country Communion, ha en bra kväll imorgon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback