Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-20, 01:01
  #13
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Förmodligen har det med just lasern att göra ja, hade glömt den lilla skillnaden.

Har för mig att det var dubbel lasersensor på R.A.T. 7:an, och den var verkligen oanvändbar när musiken var igång på dreamhack trots att det var stengolv och jag satt längst bort i D-hallen.
Dessutom kunde muspekaren hipp som happ dra iväg sanslösa längder om man stannade musen med ett hårstrå precis under sensorn, ganska desorienterande när man lirar FPS.
Jag testade lite möss bara genom att försöka rita rektanglar i gimp och imbillade mig att de alltid "gick för långt" med vissa möss, antar p.g.a. lagg.

Testade även att föra musen till ett visst ställe för att försöka sätta en prick där hastigt och det gick ju bättre och sämre med vissa.

Jag har ingen aning om hur ofta det är relevant om man har 3 500, 6 000, 7 000, 10 000 eller 15 000 dpi på musen.

Att den reagerar så snart som möjligt efter hur man rör på den, att knapparna fungerar och att man inte får kramp i handen känns ju dock relevant.

Antalet lysdioder, färger, mönster, "Jetluftinsläpp/gälar i aluminium med tillhörande grillar" känns kanske inte riktigt lika relevant =P

Inte separat programvara heller ärligt talat.
Citera
2015-04-20, 01:31
  #14
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Jag testade lite möss bara genom att försöka rita rektanglar i gimp och imbillade mig att de alltid "gick för långt" med vissa möss, antar p.g.a. lagg.

Testade även att föra musen till ett visst ställe för att försöka sätta en prick där hastigt och det gick ju bättre och sämre med vissa.

Jag har ingen aning om hur ofta det är relevant om man har 3 500, 6 000, 7 000, 10 000 eller 15 000 dpi på musen.

Att den reagerar så snart som möjligt efter hur man rör på den, att knapparna fungerar och att man inte får kramp i handen känns ju dock relevant.

Antalet lysdioder, färger, mönster, "Jetluftinsläpp/gälar i aluminium med tillhörande grillar" känns kanske inte riktigt lika relevant =P

Inte separat programvara heller ärligt talat.
Hög dpi är inte riktigt relevant om man inte har ultrahög sensitivity. Det enda DPI på 6000+ gör är att musen kan reagera på rörelser mindre än 0,004mm.
Inte direkt nödvändigt såvida man inte förväntar sig kunna skjuta objekt på ett fåtal pixlars storlek och/eller har 4K-monitor.
Citera
2015-04-20, 01:43
  #15
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Hög dpi är inte riktigt relevant om man inte har ultrahög sensitivity. Det enda DPI på 6000+ gör är att musen kan reagera på rörelser mindre än 0,004mm.
Inte direkt nödvändigt såvida man inte förväntar sig kunna skjuta objekt på ett fåtal pixlars storlek och/eller har 4K-monitor.
Jag har ingen direkt koll. Mössen har ju fått högre DPI men jag har liksom inte haft koll känslomässigt på skillnaden eller provat olika.

Är knappast något pro heller.

Men det jag vill skriva var off-topic som fan och kunde sammanfattas som: "Speaking of which: SPELA?! ;D"

Men ja, appropå musen. Är det ljudvågor eller vibration högtalare till bord som är problemet för dig TS?

Vettetusan om inte jag också har haft en mus som har fått för sig att knalla iväg åt sidan. Att det skulle ha med musiken att göra är dock inget jag har kopplat.
Citera
2015-04-20, 01:57
  #16
Medlem
Lobstrs avatar
90% säkert att det beror på att bordet vibrerar när du spelar hög musik
Citera
2015-04-20, 16:30
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
90% säkert att det beror på att bordet vibrerar när du spelar hög musik
Och att muspekaren fortsätter röra sig även en stund efter att jag har slutat spela musik?
Citera
2015-04-20, 16:41
  #18
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Och att muspekaren fortsätter röra sig även en stund efter att jag har slutat spela musik?
Musen är förmodligen i viss mån självkalibrerande för underlaget och blir fuckad av konstanta vibrationer.
Ingen mus är gjord för att användas på skakande underlag.
Citera
2015-04-20, 19:41
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Musen är förmodligen i viss mån självkalibrerande för underlaget och blir fuckad av konstanta vibrationer.
Ingen mus är gjord för att användas på skakande underlag.
Fast asså den fungerar liksom, nu skakar den inte, efter sådär 1-4 minuter efter musiken har stannat så slutar den helt, tycker bara det beteendet verkar konstigt men det är väl över min nivå för att förstå.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback