Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2015-05-03, 13:11
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shubnigurath.666
Jo tyvärr kan man det

Polisen får dagligen skriva anmälningar på rent strunt, foliehattar och stråltanter springer på landets polisstationer dagligen och personalen där är SKYLDIGA att ta upp anmälan. Ofta måste också polisen utreda skiten, och så går det åt både tid och resurser att ringa foliehattarna, som ofta inte går att få tag på direkt heller( svarar inte i telefon, hörsammar inte kallelser, bryr sig inte) och när dom väl får tag i dom har dom glömt hela skiten.

Vad kostar inte detta samhället och oss skattebetalare

Rapporteftergift.
Citera
2015-05-03, 13:18
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterShake
Licens att mörda alltså, som James Bond?

Ser att högerpolitiken gjort dig analfabet.


Ordningsvakter har ofta empatistörning och sadistiska böjelser. De tror sig kunna misshandla svaga, fattiga och utsatta människor med straffrihet och oftast har de rätt då polis och åklagare mer än gärna håller kolleger om ryggen, men ibland går de på fel person och då är det deras egna liv som blir förstörda.

Gillar hur du anser att svaga, fattiga och utsatta är skyldiga till brott. Snacka om att dra dem mest utsatta i samhället över en kant.

Slutsatsen är underbar. Hela livet är förstört när man går på fel person alltså. Jag är nästan helt säker på att dem brukar gå på gatan och inte på personer.
Citera
2015-05-03, 13:42
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Rapporteftergift.

Du vet inte vad rapporteftergift är, va?
Citera
2015-05-03, 17:52
  #112
Avstängd
Shubnigurath.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Rapporteftergift.

Rapporteftergift är INTE att jämföra med en anmälan som tas upp och där utredning ej inleds, en sådan slukar iaf resurser ser du

Rapporteftergift är sådant som enskilda poliser kan välja att använda sig av vid brott som föranleder penningböter, företrädelsevis trafikförseelser.

Däremot kan poliser inte välja om dom vil skriva en foliehattsanmälan eller inte, och ofta tvingas dom utreda skiten också...allt på oss skattebetalares bekostnad för att polisen inte har stake att bara avfärda stråltanterna, och att vi inte har en psykvård som kan ta hand om dessa människor
Citera
2015-05-05, 19:30
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krowkan
Självklart laddar jag ner. Betalar ju en del av kakan till Copyswede när jag köper hårddiskar.

Vad betalar du när du är arbetslös och plankar? Inte ett jota. Men bra försök.
Jag sysslar med försäljning och studerar, jag betalar skatt på allt jag köper och säljer, och jag betalar även skatt när jag fuskar och köper ungdomskort istället för vuxenkort. Jag har även jobbat och betalat skatt.

Jag köpte förresten ett månadskort för ett tag sen. Helt sjuka priser, de har höjt ännu mer nu och jag har verkligen inte råd med det även om jag skulle köpt ungdomsversionen.

Jag kollade även upp vad jag betalade innan. Cirka 30 kr för 3 kilometer. Mycket prisvärt, inte. Det blir väl inte mycket billigare nu heller då jag inte kommer använda kortet varje dag. Jaja, ni kan fortsätta att smeka deras bröstvårtor men jag tar mig friheten att åka på ungdom nästa gång. Det är åtminstone mycket bättre för miljön.

Att du köper hårddiskar hjälper väl inte stackarna som har investerat flera miljoner för att skapa sin film/musik?
__________________
Senast redigerad av Solares 2015-05-05 kl. 19:38.
Citera
2015-10-20, 17:23
  #114
Medlem
Denna kvinna blåste mig och 25-30 personer till på en blocket annons

Hon blev dömd att betala skadestånd,

Fick denna från Kronofogden i veckan

"Gäldenären saknar kända utmätningsbara tillgång för täckande av skulden"
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback