Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-21, 21:26
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukosten78
Det är bland dom mest beroendeframkallande drogerna som finns som du funderar på att prova.
Fattar du vad du vill leka med öht?
Tre vänner/bekanta till mig har dött senaste halvåret av opiater. Min bästa polare kom precis in på behandling.
Han hade precis allt du har och en hel del mer när han började "leka" med dom tyngre drogerna. Universitetsexamen och välbetalt jobb. Just nu sitter han med en halv mille i skulder och svettas i abstinens.
Apropå att röka fentanyl så åkte en annan kompis på hjärtstillestånd av det men överlevde tack och lov. Han sitter också på ett behandlingshem.
Det är det här du har att förvänta dig om du gillar tunga opiater och drogen (inte du) bestämmer att du ska fortsätta använda.
Varför vill du riskera det? För att få må riktigt bra några gånger. Det är inte värt det.
Allt det här är egentligen OT i denna tråd. Jag föreslår att du startar en ny tråd med rubriken "bör jag testa fentanyl/heroin". Jag tror det är fler än mig som kommer att avråda dig och jävligt få friska, lyckliga människor som kommer att tycka att det är en bra idé.
Jag har kommit på nog att jag helt ärligt talat avstår. För mycket problem osv! Hörde precis att min kompis berättade att polisen här i uppsala där jag bor gillade mer att försöka haffa köparn istället för säljaren. Nu kommer även du med olyckor osv. Tråkigt att höra faktiskt. På fullaste allvar mannen så skulle jag nog inte vilja gå den där vägen du beskrev.

Du verkar ha väldigt mycket erfarenhet av livet som morfar nämnde. Får jag fråga hur gammal du är? Vilken tid höll du på med droger? och vilken typ av droger?

Även som du nu nämnde så är det mesta av vårat snack OT.
Citera
2015-04-22, 10:17
  #86
Medlem
Mulla Krekars avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Ohmefentanyl

En del varianter är 30 000 ggr mer potent än morfin...
Citera
2015-04-22, 11:33
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
http://en.wikipedia.org/wiki/Ohmefentanyl

En del varianter är 30 000 ggr mer potent än morfin...
Exakt! Det finns även olika varianter utav Ohmefentanyl. Läs lite tidigare i tråden så tar psylophone upp lite information som bör stämma om ohmefentanylen.

Detta är dock ingen vanlig opiat och jag även tvekar på att det används.
Citera
2015-04-22, 21:38
  #88
Medlem
hjarntvattads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ung.grabb
Jag har kommit på nog att jag helt ärligt talat avstår. För mycket problem osv! Hörde precis att min kompis berättade att polisen här i uppsala där jag bor gillade mer att försöka haffa köparn istället för säljaren. Nu kommer även du med olyckor osv. Tråkigt att höra faktiskt. På fullaste allvar mannen så skulle jag nog inte vilja gå den där vägen du beskrev.

Du verkar ha väldigt mycket erfarenhet av livet som morfar nämnde. Får jag fråga hur gammal du är? Vilken tid höll du på med droger? och vilken typ av droger?

Även som du nu nämnde så är det mesta av vårat snack OT.
Bra val. Även ifall du så tar saker och testar så kan livet kännas blekare när man tycker att det fattas något när man sen är nykter. Den känslan kan man aldrig ta bort.
Citera
2015-04-22, 22:19
  #89
Medlem
Tripportreats avatar
Jag har testat många olika droger men har alltid haft en nolltolerans mot tunga opiater, jag har några nära vänner som är missbrukare och före detta missbrukare.

De har gått ungefär samma väg som nämnts här i tråden. De har gillat det, trott att de har kunnat bruka det i begränsad omfattning och sedan har det ökat.

Jag har aldrig stött på någon som har sagt sig brukat opiater i en kontrollerad omfattning, och då umgås jag i kretsar där det brukas en del olika droger.

En väldigt nära vän var i stort sett fast redan efter första gången han sköt heroin, han sa att han nästan med en gång kände att det skulle bli svårt att låta bli att fortsätta.

Passa dig för det där, det finns bättre droger att experimentera med. Börja inte med det absolut mest beroendeframkallande.

Avvakta helst några år till innan du ger dig på att utforska drogvärlden, det kommer att gynna dig.

//Tripportreat
Citera
2018-02-19, 14:17
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ung.grabb
Hejsan!
Jag undrar vilka olagliga eller lagliga opiater är de starkaste respektive farligaste för hälsan?

Om du har brukat något starkt! Berätta gärna om det! Är väldigt intresserad!

Tacksam för svar!

Har inte provat men Leptanal komp är det drag i.
Citera
2018-02-19, 14:43
  #91
Medlem
Krickerts avatar
Carfentanil är inte att leka med.
Dospotent som fan.

Här är en bild på Heroin,Fentanyl och Carfentanil i motsvarande dosmängd.



https://www.google.se/search?q=carfe...ndNWCd-fJOdwM:
Citera
2018-02-20, 09:30
  #92
Medlem
Cannamupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum45
Har inte provat men Leptanal komp är det drag i.

Leptanal är vanligt fentanyl. Visserligen jävligt starkt men som det framkommit i tråden finns det betydligt starkare fentanylanaloger.
Karfenta bara som exempel.
Citera
2018-02-21, 19:51
  #93
Medlem
bananajoe33s avatar
Fentanyl trillar många av pinnen på
Citera
2018-02-22, 14:31
  #94
Medlem
GlennGBGs avatar
Karfentanil är värst av de alla hittills. 10000 ggr mer dospotent än morfin.
Citera
2018-02-22, 20:49
  #95
Medlem
Jag har läst att det endast krävs 2 saltkorn fentanyl för att dö, är det utspätt i de här xnaox stavarna som polisen varnar att det ska finnas fentanyl i eller kan en stav ta död på flera personer? Säg teoretiskt att man skulle få i sig som ett litet riskorn av tabletten, är det dödligt farligt?
Citera
2018-03-11, 20:01
  #96
Medlem
Mycket som e potent. Fentanyl, heroin.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback