Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-17, 22:34
  #1
Medlem
Som rubriken säger. Har väldigt lätt att gå upp i vikt snabbt och lägga på mig fett, onödigt fett när jag går på "bulk" äter rent fortfarande dvs inte skräpmaten och grisbulkar absolut inte Jag försöker satsa på kaloriöverskott för att lägga på mig muskeltillväxt men så fort jag ligger på ett litet överskott så lägger jag på mig alldeles för mycket fett. Vi pratar om 200-300 kalorier överskott. Frågan är om man verkligen behöver hålla på att ligga på överskott hela tiden för att sedan ligga på underskott när man ska deffa och få bort fettet på kroppen?

Pain in the ass att hålla på som detta i perioder, kan man inte bara ligga på kaloribalans eller lite underskott hela tiden och på det bygga istället för att samla på sig fett hela tiden till priset av att bygga muskler? Eller har ni några andra idéer på hur jag ska ordna med kalorierna och maten? Väldigt svårt att uppskatta hur mycket till överskott man ligger på, sedan vill man inte heller gå miste om muskler eller inte kunna bygga maximalt med muskler när jag ligger på något underskott. Vad har ni för tankar och tips angående detta? För er som har lätt att lägga på er fett, hur gör ni?
Citera
2015-04-17, 22:50
  #2
Medlem
slamdunks avatar
Vad har du för nytta av musklerna om dom ändå inte syns? Såvida du inte har ett tungt jobb/tävlar i styrkelyft? Du låter inte helt nöjd.
Klart du kan ligga på +-0 men det kräver såklart mer tid kring kost och du kanske inte ökar lika mycket i muskler. Kroppen tar stryk av att hela tiden gå upp och ner i vikt.
Citera
2015-04-18, 01:46
  #3
Medlem
Läs på om den så kallade "Lean" Bulk
Citera
2015-04-18, 05:54
  #4
Medlem
Börja med prohormoner. Problem borta
Citera
2015-04-18, 08:59
  #5
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Efter en diet, lägg till 200 kalorier per dag och vecka. Då bör du hitta rätt på någon vecka.
Citera
2015-04-18, 17:53
  #6
Medlem
BengtBurks avatar
Varför inte bara göra bulk- och deffperioderna kortare?

Annars kan du köra någon form av recomposition där du växlar dagar med överskott och underskott samma vecka. Här skulle jag ligga på överskott på vilodagarna och underskott på träningsdagarna.
Citera
2015-04-18, 17:59
  #7
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtBurk
Annars kan du köra någon form av recomposition där du växlar dagar med överskott och underskott samma vecka. Här skulle jag ligga på överskott på vilodagarna och underskott på träningsdagarna.
Varför? "För att musklerna återhämtar sig på vilodagarna"?
Citera
2015-04-18, 18:04
  #8
Medlem
BengtBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Varför? "För att musklerna återhämtar sig på vilodagarna"?
För att den den träningsinducerade proteinsyntesen bara är beroende av ett proteinintag, inte kcal. På vilodagarna kan du stimulera proteinsyntesen genom att lägga dig på ett kaloriöverskott.
Citera
2015-04-18, 18:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av destorn
Som rubriken säger. Har väldigt lätt att gå upp i vikt snabbt och lägga på mig fett, onödigt fett när jag går på "bulk" äter rent fortfarande dvs inte skräpmaten och grisbulkar absolut inte Jag försöker satsa på kaloriöverskott för att lägga på mig muskeltillväxt men så fort jag ligger på ett litet överskott så lägger jag på mig alldeles för mycket fett. Vi pratar om 200-300 kalorier överskott. Frågan är om man verkligen behöver hålla på att ligga på överskott hela tiden för att sedan ligga på underskott när man ska deffa och få bort fettet på kroppen?

Pain in the ass att hålla på som detta i perioder, kan man inte bara ligga på kaloribalans eller lite underskott hela tiden och på det bygga istället för att samla på sig fett hela tiden till priset av att bygga muskler? Eller har ni några andra idéer på hur jag ska ordna med kalorierna och maten? Väldigt svårt att uppskatta hur mycket till överskott man ligger på, sedan vill man inte heller gå miste om muskler eller inte kunna bygga maximalt med muskler när jag ligger på något underskott. Vad har ni för tankar och tips angående detta? För er som har lätt att lägga på er fett, hur gör ni?

Ser bara dåliga bortförklaringar. Du grisbulkar. Punkt.

Med det klart (om du klarar av att hantera sanningen vill säga); så kan du lägga dig lägre i kalorier och på så sätt hamna på ett lägre överskott vilket gör att du hittar det läget du letar efter.

Jag gjorde samma sak själv. Det är så kul att bulka och det slutade alltid med att jag gick upp i vikt för snabbt.

Detta är sanningen. Take it or leave it. Hoppas du kommer till insikt även om det inte är så lätt att ta det som en sanning bara för att det är jag som skriver.
Citera
2015-04-18, 18:23
  #10
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtBurk
För att den den träningsinducerade proteinsyntesen bara är beroende av ett proteinintag, inte kcal. På vilodagarna kan du stimulera proteinsyntesen genom att lägga dig på ett kaloriöverskott.
Såpass? Återhämtningen ifrån träningen och energi att träna osv är inget som man behöver tänka på? eller är stimulans av proteinsyntesen det ända viktiga när det gäller att bygga muskler och styrka?

Med återhämtningen menar jag inte bara att fylla på glykoget utan hålla nere kortisol och annat som inte främjar muskeluppbyggandet.
Citera
2015-04-18, 22:08
  #11
Medlem
BengtBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Såpass? Återhämtningen ifrån träningen och energi att träna osv är inget som man behöver tänka på? eller är stimulans av proteinsyntesen det ända viktiga när det gäller att bygga muskler och styrka?

Med återhämtningen menar jag inte bara att fylla på glykoget utan hålla nere kortisol och annat som inte främjar muskeluppbyggandet.
Du måste givetvis äta så pass mycket att du kan fortsätta göra det du ska på gymmet men för att maximera proteinsyntesen efter träningen räcker det med att inta aminosyror/protein. En maximerad proteinsyntes är det enda som krävs på kort sikt men på lång sikt kan du såklart inte ligga på ett kaloriunderskott.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback