Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-17, 12:59
  #1
Medlem
Har lagt upp detta ett par gånger utan hjälp, Får försöka en sista gång
Så på spel som far cry 4 och sådant får jag väldiga fps drop, Jag har vanligtvis runt 60fps och det sjunker till 8-10 fps vilket får spelet att nästan hacka. Detta har också bara nyligen börjat hända då jag nyss köpt ett nytt grafikkort och nättagg. Detta är mina specs
Intel core i5-2320 3.00ghz
8,00 GB RAM
Msi geforce gtx 960 2,00 GB
Windows 7 64-bit

Detta verkar hända när saker går fört fort som när jag åker bil i gta v eller i far cry 4 osv,
Detta händer inte i spel som cs go och jag gissar på att det är för det inte går så snabbt.
Om jag bara skulle stå stilla i Gta V tillexmpel och bara gå runt lite så skulle allt vara som vanligt på runt 60FPS
Snälla hjälp vet inte vad jag ska göra annars.
Citera
2015-04-22, 00:15
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forlocker17
Detta verkar hända när saker går fört fort som när jag åker bil i gta v eller i far cry 4 osv,.

Det är en rätt märklig frågeställning du kommer med. Du får dippar i bilduppdateringen när det händer mycket på skärmen - det är en rätt solklar komplikation av att försöka spela med för höga inställningar. Menar du att du får sämre FPS med dina nya, vassare delar, jämfört med dina gamla, utbytta delar eller vad? Har de här FPS-dipparna helt plötsligt dykt upp från en dag till en annan? I sådant fall, kolla anslutningar till moderkortet, kolla att fläktarna går som de ska, kolla evenutell kylning och så vidare.

Du blir av med FPS-dippar genom att sänka inställningarna, kort och gott. Använder du Nvidias Geforce Experience-panel för att optimera dina spel? Välj i sådant fall att optimera till förmån för "Performance" och minska på "Quality".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback