Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-17, 10:22
  #1
Medlem
Detevigaavigas avatar
Februaripodden - En tidlös podcast med Ola Söderholm och Jonatan Unge.

Citat:
Nu är den äntligen här! Min och @jonatanunge s nya podd. Förlåt för ett lite störigt långt första avsnitt men vi hade tydligen mycket på hjärtat. Vi pratar om det idiotiska med att kalla sig komiker, om kärlek mot alla odds och om impotens. Vill nån vara med och sponsra/samarbeta så hör gärna av er på t ex olasoderholm@hotmail.com #februaripodden

En tidlös podcast med Ola Söderholm och Jonatan Unge.

1. Allt står på spel
Februaripodden är äntligen här! Ola Söderholm och Jonatan Unge pratar om det idiotiska med att presenterar sig som komiker, om kärlek mot alla odds och om impotens.


Hittade ingen tråd, ny podd. Jag startar tråd.
Jag har inte lyssnat på första avsnittet, men det kommer...

http://februaripodden.libsyn.com/
__________________
Senast redigerad av Detevigaaviga 2015-04-17 kl. 10:25.
Citera
2015-04-17, 10:51
  #2
Medlem
Jazzphers avatar
Lyssnade igår. De nämnde att det är en relationspodd. Vet inte om det bara var första avsnittet eller om det är återkommande? Det var iaf intressanta diskussioner med lite humortouch, dock mer seriös än jag trodde på förhand.
Långt förstaavsnitt men det funkar med en halvtidspaus
Citera
2015-04-17, 11:38
  #3
Medlem
DolphinMelters avatar
Lyssnade också igår. Riktigt underhållande men på något sätt känns det som en hybrid mellan lilla drevet och della sport. Förstod heller inte riktigt vad podden handlar om men den var underhållande och det är väl det viktigaste. Får se om nästa podd också handlar om Helena, Jihad och ortodoxa judar.
Citera
2015-04-18, 13:41
  #4
Medlem
Detevigaavigas avatar
Lyssnade idag ute på solskenspromenaden... Bra skit måste jag säga, jävligt kul när den är rolig. Och intressant när den är tråkig! hahhh...

Gött kuk-snack. Varannan vecka-podd. Då förväntar jag mig ändå lite längd på avsnitten.
Bang for the buck som Horkarlen i mig vill säga.
Citera
2015-04-18, 18:08
  #5
Medlem
robomans avatar
Jag lyssnade efter att Ola nämnt den i Lilla Drevet. Gillade den. Det är ju inte så mycket att tycka till om så här efter ett avsnitt, eftersom de inte har så mycket till tema. Det blir väl mer av en "sköna snubbar"-podd. Och eftersom jag gillar de två så var det knappast en överraskning att jag skulle gilla en podd med dem.
Citera
2015-04-30, 17:35
  #6
Medlem
habilgerbils avatar
Har äntligen börjat lyssna på denna. Det var en stor sorg när Jonatan Unge lämnade Tankesmedjan, att höra hans underfundiga stämma igen är så härligt. Han behöver inte vara rolig för att göra mig glad, tycker det var ett uppfriskande seriöst förstaavsnitt faktiskt. Både Unge och Söderholm är roliga i sig själva på ett lite lågmält sätt jag finner bedårande. Ser fram emot att följa denna pärla!
Citera
2015-04-30, 19:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Har äntligen börjat lyssna på denna. Det var en stor sorg när Jonatan Unge lämnade Tankesmedjan, att höra hans underfundiga stämma igen är så härligt. Han behöver inte vara rolig för att göra mig glad, tycker det var ett uppfriskande seriöst förstaavsnitt faktiskt. Både Unge och Söderholm är roliga i sig själva på ett lite lågmält sätt jag finner bedårande. Ser fram emot att följa denna pärla!
Äntligen? Det har gjorts två avsnitt

Hur som haver, bra podd med två favoriter. De kan prata om vad som helst, det blir bra ändå. Är alltid intresserad av vad Söderholm funderar på och hur han gör det, även om jag rätt ofta inte håller med i sak.

Jonathan Unge gör som alltid lakoniskt blajande till skön konst.

Söderholm kanske riskerar kanske att bli lite straight man i sammanhanget, en roll han redan tvingats in i av den fantastiskt underhållande tågolyckan k svensson. Dock är hans tankealster den primära behållningen jag har av honom, humorn sekundär.
Citera
2015-06-26, 20:58
  #8
Medlem
Detevigaavigas avatar
Hade jag inte vart så utfattig hade jag kanske sponsrat med 1$. Tycker faktiskt att den här podden har seglat upp som en av de bästa på den svenska poddhilmen.. Hur det går att segla upp! :P Den är anspråkslös kan för den är impotent men den är väldigt rolig och bra!
Citera
2015-06-28, 22:24
  #9
Medlem
appendixxivs avatar
Det finns ju ett meme som går ngt i stil med "how can u tell if someone has read all the game of thrones books? oh don't worry,they will tell you. they.will.fucking.tell.you." (togs även upp som hastigast i tsknas för några avsnitt sen).
Jag har ingen vidare koll på jonatan unge, drev han med sådana fans, när han om & om igen sa att han läst alla böckerna? eller är han en sådan person som memet driver med?
Citera
2015-06-28, 22:43
  #10
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Det finns ju ett meme som går ngt i stil med "how can u tell if someone has read all the game of thrones books? oh don't worry,they will tell you. they.will.fucking.tell.you." (togs även upp som hastigast i tsknas för några avsnitt sen).
Jag har ingen vidare koll på jonatan unge, drev han med sådana fans, när han om & om igen sa att han läst alla böckerna? eller är han en sådan person som memet driver med?
Jag tror Unge vet om det och skojade om skämtet. Men minns deras plodder (snack i en podd) som ganska roligt. Det om Tally i alla fall haha.
Citera
2015-07-06, 12:58
  #11
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Jag tror Unge vet om det och skojade om skämtet. Men minns deras plodder (snack i en podd) som ganska roligt. Det om Tally i alla fall haha.

De snackade om att man kunde stöda podden ekonomiskt, men går man in på februaripoddens hemsida står inte ett dyfft om detta. Min tro på social darwinism får mig att därför vilja låta dem gå under, men eftersom jag även vill lyssna på fler poddar kan jag inte låta bli att framhärda.

Någon här som vet hur man kan ge dem en uppmuntrande peng per podavsnitt?
Citera
2015-07-06, 18:40
  #12
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
De snackade om att man kunde stöda podden ekonomiskt, men går man in på februaripoddens hemsida står inte ett dyfft om detta. Min tro på social darwinism får mig att därför vilja låta dem gå under, men eftersom jag även vill lyssna på fler poddar kan jag inte låta bli att framhärda.

Någon här som vet hur man kan ge dem en uppmuntrande peng per podavsnitt?
https://www.patreon.com/user?u=834426&u=834426&ty=h

Tror detta är rätt!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback