• 1
  • 2
2015-04-17, 08:57
Medlem
Vad skulle du säga om jag sa att Gud egentligen var en tidresare med intention att förändra världen? Du skulle antagligen kalla mig galen, vilket inte är så konstigt. Men låt mig förklara vad som slog mig denna morgon.

Om man skulle ha teknologin i framtiden att kunna åka tillbaka i tiden, till ett tillfälle då man skulle kunna ändra folks sätt att tänka, att skapa om världen i ens egen ställning till vad som är rätt och fel.
Jag försöker inte attackera en specifik religion, men om vi säger att den här tidsresaren åker tillbaka i tiden och träffar en person han kan göra till en "profet", nån som håller med i hans sätt att tänka. Han diskuterar med sin nya profet, men förstår snart att han inte kan stanna kvar, för han måste åka hem, om han inte vill förstöra nånting i tidsrymden. Men innan han åker lämnar han en bok, med sina tankar och idéer. Han kallar denna bok helig, för att inte människan skulle bli förvirrad eller arg, och låter sin profet berätta om det, och han låter kalla sig själv Gud och ber människan att följa honom.

Hata inte är ni snälla, vill gärna diskutera ämnet<3
Citera
2015-04-17, 09:03
Medlem
Vad finns det att diskutera ? Finns ingen gud
Citera
2015-04-17, 09:18
Medlem
CHI9s avatar
Jag älskar sånt här tänkande. Det skulle mycket väl kunna vara så, och inte en jävel kan säga något annat. Det är mycket mer logiskt än att det skulle bo någon i molnen som skickar folk som är dumma till helvetet.
Gud är helt enkelt framtiden som försöker skapa en parallel tidslinje där vi behandlar varandra och planeten bättre
Det verkar ju inte fungera speciellt bra men ändå, intressant tanke.
Citera
2015-04-17, 09:48
Medlem
Om tidsresande är möjligt så skickar man nog inte bara en person. Det finns alltså flera gudar?
Citera
2015-04-17, 11:21
Medlem
Kanske finns det fler, men jag tänker att en person har kommit tillbaka i tiden, och sen har människans naturliga egoism gjort att den personen själv vill vara Gud, och inte dela den platsen med nån annan?
Citera
2015-04-17, 11:29
Bannlyst
ja, det är självklar tanke. Eftersom den gör att nuet ständigt är närvarande. Om tekniken för att resa tillbaka i tiden ännu inte finns är tiden ännu inte kommen. Men eftersom vi lever i dåtiden med framtiden analkande är så att säga "Gud" redan född och har redan rest tillbaka i tiden. Men tiden (vi) lever i har ännu inte kommit så långt i utvecklingen.

Alltså. Gud har redan åkt tillbaka i tiden och lever i sig själv. Återkommande loopen. Där gud fött sig själv in i livet. Men vi vanligt dödliga lever i okunskapen.

Framtiden har redan hänt. Men vi har inte upplevt den än. och Dåtiden har ändrats av framtiden.

på så sätt kan man också påstå att, "Gud" åker tillbaka till sig själv flera gånger i världshistorien. Gud kan se sig själv som barn/vuxen/åldrad. Gud kan också se sig själv som när Vuxen möter Barn. (Tredjeperson) där barnet är gud, vuxen är gud. Och tredjeperson är gud
Senast redigerad av Detevigaaviga 2015-04-17 kl. 11:37.
Citera
2015-04-17, 12:02
Medlem
Det är en mycket intressant tanke, jag blev lite mindfucked, på ett bra sätt iförsig. Men det var ungefär precis så jag tänkte. Frågan är vad "Gud" hade för tankar och idéer, och vilken religion grundlade "Gud" då. (Nu blir det kontroversiellt) för vi kan åtminstone anta att den här "Gud" är en man, eftersom "Herren" är närvarande i nästan alla religioner.
Citera
2015-04-17, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zohani
Det är en mycket intressant tanke, jag blev lite mindfucked, på ett bra sätt iförsig. Men det var ungefär precis så jag tänkte. Frågan är vad "Gud" hade för tankar och idéer, och vilken religion grundlade "Gud" då. (Nu blir det kontroversiellt) för vi kan åtminstone anta att den här "Gud" är en man, eftersom "Herren" är närvarande i nästan alla religioner.
det är i den mindfuckade "virret" en troende existerar i dagligen. Det är att vara troende. Surret av mindfucken... den frekvensen bor de i...

givetvis är det kristendomen. I alla fall en Abrahamitisk
Vackert

Så vår egen historia har vi egentligen inte upplevt. För den skapas i framtiden. Men eftersom framtiden redan skapat vår egen historia. Det vi upplever har inte hänt än.
Men det har ändå hänt. Och det kommer att ske igen.
Senast redigerad av Detevigaaviga 2015-04-17 kl. 12:14.
Citera
2015-04-17, 12:16
Medlem
Så då ska vår "Gud" då ha förklarat detta för Jesus, men jag tror att han stannat kvar ett tag, kanske längre än vi tror, och skaffat sig fler lärljungar, så när Jesus dog hade han en skara med folk som trodde på Jesu återuppståndelse. Då han lämnar den tidpunkten överlämnar han en bok, som han kan be lärljungarna fylla ännu mer med deras tankar. Jesus blir då "guds" son, och martyr, och grundlägger en helt ny religion. Tankar?
Citera
2015-04-17, 12:18
Bannlyst
jag vet inte. Men det går att tänka att jesus är gud och att gud träffar sig själv för att ge sig själv en bok.

förstår du. han föder sig själv i sig själv.

jag förstår bäst genom bilder och konst
Senast redigerad av Detevigaaviga 2015-04-17 kl. 12:23.
Citera
2015-04-17, 12:21
Medlem
Finns det någonting som tyder på att Moses pratade med en tidsresenär? Var kanske Jesus själv egentligen en amerikan vid namn Jason, som åkte tillbaka i tiden?
Citera
2015-04-17, 12:22
Medlem
Jag förstår vad du menar, jag börjar få riktigt jobbig huvudvärk av det här, men tiden kan vara kryptiskt på det här sättet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in