Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-15, 23:06
  #1
Medlem
SMD FBs avatar
Finns det något säkert sätt att ladda ner 2st filer varav en av dem ser ut att vara en .docx-fil utan att min dator påverkas av detta? Tänker först och främst att man kan använda en annan dator men skulle aldrig ladda ner något som skulle vara ett virus på någon av mina vänners datorer.
Teknik-kedjor går väl inte heller att ladda ner någonting på? Om det kommer upp en varning från något antivirusprogram så tänker jag inte fullfölja nedladdningen. Är endast intresserad av filerna om de inte är något virus såklart.
Citera
2015-04-16, 00:04
  #2
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Finns det något säkert sätt att ladda ner 2st filer varav en av dem ser ut att vara en .docx-fil utan att min dator påverkas av detta? Tänker först och främst att man kan använda en annan dator men skulle aldrig ladda ner något som skulle vara ett virus på någon av mina vänners datorer.
Teknik-kedjor går väl inte heller att ladda ner någonting på? Om det kommer upp en varning från något antivirusprogram så tänker jag inte fullfölja nedladdningen. Är endast intresserad av filerna om de inte är något virus såklart.

Med Sandboxie , Virtualbox och Toolwiz time freeze t.e.x så går det men om viruset är virtualization medvetet så stänger det av sig när det är boxat .

Kolla filerna på Virustotal .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback