Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-15, 21:32
  #1
Medlem
ElNidos avatar
Är det någon som vet hur hms sportkollektion ter sig mot de större mer etablerade märkena inom sportkläder(nike,adidas, asics osv). Är det bra grejer? Eller bör man vara utan? Jag har kollat runt lite och priset är ju bra, men som sagt hur bra är kvaliten? Mvh
Citera
2015-04-16, 20:48
  #2
Medlem
AndrewBernards avatar
Kläder och skor: Allmänt --> Kläder och skor: Köpråd

/Moderator
Citera
2015-04-17, 03:59
  #3
Medlem
Kvalité efter peng. Testa och känn på materialet. Känns det Ok? Kör!
Citera
2015-05-01, 22:04
  #4
Medlem
Har några sportplagg från HM som är helt okej. Fungerar bra och har inte fallit sönder efter iaf 2 år av träning. Har dock en tröja som gick sönder vid första tvätten och som jag inte fick reklamera. Så det är nog väldigt varierande!
Citera
2017-09-09, 13:55
  #5
Medlem
smoerreboms avatar
Överlag bra, möjligen att man ska undvika deras allra billigaste sorter, alltså billigaste t-shirtarna etc. inte så mkt för att de inte håller utan för att de har halvdana funktionella egenskaper.

Jag skulle säga att HM:s funktionskläder är flera snäpp bättre än Stadium Everest som är helt odugliga, samlar på sig asmkt svett&regn torkar långsamt etc. Överhuvudtaget är Stadium en helt onödig sportaffär med ett direkt inkompetent urvalt sortiment i flera kategorier.

Jag vill ogärna lägga så mkt pengar på träningskläder eftersom det är lätt hänt att man om har sönder dem, river sönder på grenar, ramlar eller att nåt blixtlås går sönder när man har bråttom osv. För folk som bara tränar på gym är detta inte så viktigt. Så jag ser HM som adekvat slit o släng. Har man köpt en märkeströja från UA så lär det kännas lite snöpligt om man snubblar. Det är dessutom mkt lätt att hitta HM på rea.

Just nu verkar dock hela HM vara inne i en djup designmässig svacka där det där tattar&longlinemodet tillåts influera även träningskläderna.
__________________
Senast redigerad av smoerrebom 2017-09-09 kl. 13:59.
Citera
2017-10-15, 17:11
  #6
Medlem
HM kommer aldrig att mäta sig mot de stora märken Adidas, Nike, Puma osv men klart en mycket bättre variant än mycket annat.
Citera
2017-11-12, 17:11
  #7
Medlem
Roxanas avatar
Jag upplever att deras träningskläder behåller funktion, passform och färg tvätt efter tvätt lika bra som Nike.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback