Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-17, 22:38
  #3889
Medlem
MissTortoises avatar
Grejen är att vi har kolesterol i allt, som celler. Hjärnan är uppbyggd på kolesterol och fett.
Ifall man utesluter fett och kött så blir man rent ut sagt dum och sjuk i längden.
Oljor som solrosolja ger dock inflammationer, vilket inte djurfetter gör i samma grad.

Jag hade enorma problem med tarmarna innan och testade att äta alla möjliga dieter.
En kost på kött och fett + grönsaker gjorde så min kroniska inflammation och diarré försvann. Alla finnar försvann och mitt hår började växa ut igenom efter lång period utav håravfall.

Ofta får ammande kvinnor mer bröstmjölk om de äter kött och fett, vilket är bra för barnet om man är nybliven mor.
Finns även fall där spädbarn dött av att modern lever på vegankost.

Finns ingen orsak att avstå kött och fett förutom samvetet. Men är man död så har man inget samvete kvar
Citera
2018-09-19, 11:40
  #3890
Avstängd
SvettigMumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTortoise
Grejen är att vi har kolesterol i allt, som celler. Hjärnan är uppbyggd på kolesterol och fett.
Ifall man utesluter fett och kött så blir man rent ut sagt dum och sjuk i längden.
Oljor som solrosolja ger dock inflammationer, vilket inte djurfetter gör i samma grad.

Jag hade enorma problem med tarmarna innan och testade att äta alla möjliga dieter.
En kost på kött och fett + grönsaker gjorde så min kroniska inflammation och diarré försvann. Alla finnar försvann och mitt hår började växa ut igenom efter lång period utav håravfall.

Ofta får ammande kvinnor mer bröstmjölk om de äter kött och fett, vilket är bra för barnet om man är nybliven mor.
Finns även fall där spädbarn dött av att modern lever på vegankost.

Finns ingen orsak att avstå kött och fett förutom samvetet. Men är man död så har man inget samvete kvar
Grejen är snarare att du är lurad - du fattar fan trögare än Yes!
Citera
2018-09-19, 12:04
  #3891
Medlem
SektenAnderssons avatar
den som är svag i tron äter bara grönsaker, dömer jag som köttätare honom ? Nej, så ni som dömer köttätare är inte ett dugg bättre själva. Försök att förstå att ingenting som kommer in i människan kan göra henne oren.

Tänka på djuren ? Skapelsen har lagts under människornas fötter för att brukas, och därigenom ingår även djur.

Så ni som är svaga i tron, döm inte oss som vågar äta.
Citera
2018-09-19, 14:02
  #3892
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
Grejen är snarare att du är lurad - du fattar fan trögare än Yes!
Kan hålla med om delar var tveksamma och tro på.
Men detta inlägg för inte någon diskussion någonstans.

Dock så har det kommit nya rön om kolesterol.

sen tror jag mycket av hälsoproblemen vi har, är av överdriver kolhydratintag.
Och nu pratar jag inte om att vi ska gå LCHF eller så, men finns ju människor som lätt äter ett kilo godis i veckan.
Låter inte sunt.
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
den som är svag i tron äter bara grönsaker, dömer jag som köttätare honom ? Nej, så ni som dömer köttätare är inte ett dugg bättre själva. Försök att förstå att ingenting som kommer in i människan kan göra henne oren.

Tänka på djuren ? Skapelsen har lagts under människornas fötter för att brukas, och därigenom ingår även djur.

Så ni som är svaga i tron, döm inte oss som vågar äta.
Detta med "döma" någon, det har med hantering och evangelism och göra.
Vi ser detta i dessa trådar hur man predikar sina evangelium som det enda som får existera.
Och sen projicerar sina känslor till djuren, och sen inbillar sig djur har mänskliga känslor.(de säger oftast nej det gör vi inte, men ändå är det exakt detta som sker, om det är av okunskap eller inte spelar mindre roll, det blir fel varje gång).
__________________
Senast redigerad av klyban 2018-09-19 kl. 14:05.
Citera
2018-09-19, 15:43
  #3893
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
den som är svag i tron äter bara grönsaker, dömer jag som köttätare honom ? Nej, så ni som dömer köttätare är inte ett dugg bättre själva. Försök att förstå att ingenting som kommer in i människan kan göra henne oren.

Tänka på djuren ? Skapelsen har lagts under människornas fötter för att brukas, och därigenom ingår även djur.

Så ni som är svaga i tron, döm inte oss som vågar äta.

Nu är din religiösa fanatism i det närmaste helt irrelevant för denna fråga, annat än att den kan paralleliseras med dom evangeliserande veganer ... som inte heller har särskild rationella argument.
Citera
2018-09-26, 10:20
  #3894
Avstängd
Trasigatrosors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Människor är köttätare precis som många andra varelser som vargar, björnar m.m.
Faktiskt fel

Männskor är omnivorer inte carnivorer

Hjälp mig Gud att förstå dagens inkompetenta flashbackare!!!
Citera
2018-09-26, 10:32
  #3895
Medlem
FarbrorBerits avatar
Kött är gott!
Citera
2018-09-26, 10:38
  #3896
Medlem
Orobanches avatar
Älskar kött!
En kolgrillad entrecôte med bakad potatis, sallad och bea! Ljuvligt!

Eller varför inte pannbiff med stekt lök.

Panerade fläskkotletter, rödkål och äkta potatismos och stekt lök.

En smal kokt korv med grillat bröd och starksöt senap.

Grillade fläskkarréer med stekt potatis och gorgonzola sås.

Ja, jädrar vad gott det är med kött! Och kyckling i alla former!
Så länge jag kan äta allsidig kost kommer jag att göra just det!
Citera
2018-09-26, 11:11
  #3897
Medlem
45-70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Kött är gott!
Ja och det räcker som argument mot alla vegandårar!
Citera
2018-09-26, 11:26
  #3898
Avstängd
Paris24s avatar
Jag bor i dum-staden Lund där ekologiskt och vegetariskt är högsta mode. I den här staden älskar man symbolpolitik och prat. Så jag stöter alltid på vegetariska föräldrar och tonåringar. Alla dessa familjer är knepiga på olika sätt, Lund är fullt med knäppskallar. Mina barns fasa-mat är sojakorvar eller linsgrytor som serveras i skolan. Dessa dagar är det lång kö med skolbarn till kebabkungen. Själv älskar jag biff för smaken och äter kött 7 dagar i veckan.

En sak har jag alltid undrat över. Om man blir vegetarian, antagligen för att man respekterar djur eller för att mycket kött är dåligt för hälsan, då kan man aldrig gå tillbaks till att äta kött. För då måste man erkänna att man antingen inte längre respekterar djur. Eller så måste man erkänna att man är så dum att man försämrar hälsan för att kött är så gott.

Att bli vegetarian är alltså irreversibelt. Om man inte antingen erkänner sig själv som hycklare eller som dum.

Bra mycket skönare att äta kött...
Citera
2018-09-26, 12:39
  #3899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigatrosor
Faktiskt fel

Männskor är omnivorer inte carnivorer

Hjälp mig Gud att förstå dagens inkompetenta flashbackare!!!
Men be gud om att du sjalv ska fa lite odmjukhet och inse att hogmod gar fore fall. Den du citerade skrev inte carnivor utan kottatare och menade troligen att vi ar skapta for att kunna ata gront OCH kott.

Edit. Glomde ju det viktigaste, bjorn och varg ar inte strikta carnivorer, de ar allatare/omnivorer men ater framst kott.
__________________
Senast redigerad av lacrima 2018-09-26 kl. 13:04.
Citera
2018-09-26, 13:21
  #3900
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigatrosor
Faktiskt fel

Männskor är omnivorer inte carnivorer

Hjälp mig Gud att förstå dagens inkompetenta flashbackare!!!
Märka ord ger dig inget, använda köttätare är en vanligt ord och använda i diskussionen.
Och alla förstår vad detta menas, ja, utom du tydligen.
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jag bor i dum-staden Lund där ekologiskt och vegetariskt är högsta mode. I den här staden älskar man symbolpolitik och prat. Så jag stöter alltid på vegetariska föräldrar och tonåringar. Alla dessa familjer är knepiga på olika sätt, Lund är fullt med knäppskallar. Mina barns fasa-mat är sojakorvar eller linsgrytor som serveras i skolan. Dessa dagar är det lång kö med skolbarn till kebabkungen. Själv älskar jag biff för smaken och äter kött 7 dagar i veckan.

En sak har jag alltid undrat över. Om man blir vegetarian, antagligen för att man respekterar djur eller för att mycket kött är dåligt för hälsan, då kan man aldrig gå tillbaks till att äta kött. För då måste man erkänna att man antingen inte längre respekterar djur. Eller så måste man erkänna att man är så dum att man försämrar hälsan för att kött är så gott.

Att bli vegetarian är alltså irreversibelt. Om man inte antingen erkänner sig själv som hycklare eller som dum.

Bra mycket skönare att äta kött...
Ja, det är en rolig iakttagelse, och hur de ska utmärka sig med sin kost.
Det är ofta dom tar sig själva som exempel hur duktig dom är, och hur dumma alla andra är som inte äter som dom.

Personligen har jag inget emot vegetarisk mat, äter själv rätt ofta.
Men visst är jag en köttätare, och för märkaordsnissar så omnivor.
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Men be gud om att du sjalv ska fa lite odmjukhet och inse att hogmod gar fore fall. Den du citerade skrev inte carnivor utan kottatare och menade troligen att vi ar skapta for att kunna ata gront OCH kott.

Edit. Glomde ju det viktigaste, bjorn och varg ar inte strikta carnivorer, de ar allatare/omnivorer men ater framst kott.
Och kossor tar gärna en mus om de får chansen.
Det finns en del avvikande...
Och en del apor(samlade in alla i en) äter kött och aktivt jagar efter kött tom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback