2015-04-15, 16:35
Medlem
Figzys avatar
Jag kunde till min förvåning inte hitta någon officiell Flashback-tråd för denna artist,
så jag börjar här med den senaste nyheten, nämligen att han nu ska bli pappa igen:

"65-årige Billy Joel ska bli pappa på nytt, skriver New York Post. Han och snart 34-åriga flickvännen Alexis Roderick väntar sitt första barn i sommar, bekräftades i ett uttalande i går. Joel kommer då ha hunnit fylla 66."

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle20628768.ab

Det börjar ju bli alldeles för vanligt nu, att äldre män skaffar barn på senare dar.

Billy kommer alltså att vara närmare 90, när barnet går ut high school...För att inte tala om åldersskillnaderna mellan de övriga halvsyskonen.
Citera
2015-04-15, 16:48
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Nej chansen är nog liten att Billy får uppleva barnets highschool examen. Men sen o andra sidan lär ungen nog ha ett ganska fett bankkonto vid det laget. Hugh Hefner var väl också runt 65 när han fick ungar med Kimberly Konrad. Och han har ju fått uppleva deras High school tid.
Citera
2015-04-15, 17:04
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Det börjar ju bli alldeles för vanligt nu, att äldre män skaffar barn på senare dar.
Det var alltså inte så vanligt förr? Har du något som styrker denna tes?
Citera
2015-04-15, 17:06
Medlem
Skebokvarnsvagens avatar
Varför skaffar de barn vid den här åldern? För att visa att de fortfarande kan knulla? De lär ju inte slå Mick Jagger i alla fall.
Citera
2015-04-15, 17:43
Medlem
OttorWaefres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Nej chansen är nog liten att Billy får uppleva barnets highschool examen. Men sen o andra sidan lär ungen nog ha ett ganska fett bankkonto vid det laget. Hugh Hefner var väl också runt 65 när han fick ungar med Kimberly Konrad. Och han har ju fått uppleva deras High school tid.

Du menar alltså att det är ovanligt att uppnå åldern av (65 + 18 =) 83 år?
Citera
2015-04-15, 19:56
Medlem
Figzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianno

Det vet jag inte, men gissningsvis tror jag det var ovanligare förr,
då det idag finns många fler välbärgade äldre artister, skådespelare, gamla idrottsaktörer med mera.
Citera
2015-04-15, 22:26
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianno

Andrés Segovia fick sin son 1970 när han var 77 år
Citera
2015-04-16, 03:07
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OttorWaefre
Du menar alltså att det är ovanligt att uppnå åldern av (65 + 18 =) 83 år?
Billy Joel är inte direkt världens sundaste 65-åring. Han är överviktig, så risken för att han inte kommer att bli 83 år gammal är inte liten.
Citera
2015-04-16, 12:15
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Det vet jag inte, men gissningsvis tror jag det var ovanligare förr,
då det idag finns många fler välbärgade äldre artister, skådespelare, gamla idrottsaktörer med mera.
Jag tänker mig snarare att äldre man+yngre kvinna-konceptet är något som nuförtiden kan ifrågasättas och anses "fult" på ett helt annat sätt än vad det gjorde förr i tiden. Men vad vet jag?

Pablo Picasso (63), Jacques Cousteau (72) och Charlie Chaplin (73) får väl anses vara bra mycket centralare pelare i historieböckerna än vad Billy Joel någonsin kommer vara. USAs tionde president John Tyler föddes 1790 och har barnbarn som lever idag, tre sekel senare.
Citera
2015-04-16, 22:48
Medlem
Min brors kusins avatar
Han har krockat med sin 2CV....

http://www.citrobe.org/wrecks.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem