Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-15, 14:01
  #1
Medlem
Igår kväll märkte jag att jag, ett par släktingar och några familjevänner var taggade i en länk till en nakenvideo som mina morföräldrar hade lagt upp. Länken var till YouTube, men själva länken och faktumet att YouTube aldrig skulle tillåta sådant innehåll påminner mig om ett virus som lurar Facebookanvändare att "uppgradera" sin videospelare.


För inte så länge sedan kollade jag läget och såg att två suspekta länkar hade postats av samma profil. Båda länkarna hade vänner till mina morföräldrar taggade och verkade vara samma inlägg. Det enda som stod på inlägget var [[Namn]] kFATayUGCerc3JM.

Har ni någon erfarenhet med det här?
Citera
2015-04-15, 14:08
  #2
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Yes, virus så det skriker om det. Det brukar delas automatiskt efter att man klickat på länken. Det är därför de har satt en halvnaken tjej på bilden så att fler personer ska klicka.
Citera
2015-04-15, 14:51
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sankt-Nikolaus
Yes, virus så det skriker om det. Det brukar delas automatiskt efter att man klickat på länken. Det är därför de har satt en halvnaken tjej på bilden så att fler personer ska klicka.

Tur att det var lätt att se igenom lögnen. Mina morföräldrar är inte riktigt typer som länkar till porr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback