Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-04-16, 21:23
  #49
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Tack för påminnelsen.



Riskera isolation? Varje tänkande människa isolerar sig självmant mer eller mindre, skulle jag tro. Om inte fysiskt så åtminstone mentalt.

Nja. Inte jag iaf.
Jag menar mer hur man får utstå spott och spe om man sticker ut offentligt.
Citera
2015-04-16, 21:36
  #50
Medlem
Milford.Cubicles avatar
hatar kallprata och folk tycker jag är blyg då, men det är bara så jävla tråkigt
sen blir asen sura
Citera
2015-04-16, 22:05
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
hatar kallprata och folk tycker jag är blyg då, men det är bara så jävla tråkigt
sen blir asen sura

Är precis likadan, hatar att "kallprata". Bor i en liten bygd, de förväntar sig väl att man ska stanna till och småprata lite när man ses men det gör jag aldrig , vinkar och åker vidare om jag inte har nåt att säga...tror att de funderar väldigt mycket på mig, om vem jag är,varför jag inte stannar och pratar..?
Kanske rentav hittar på "historier", aah, who care? I don,t...
Citera
2015-04-16, 22:14
  #52
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Är precis likadan, hatar att "kallprata". Bor i en liten bygd, de förväntar sig väl att man ska stanna till och småprata lite när man ses men det gör jag aldrig , vinkar och åker vidare om jag inte har nåt att säga...tror att de funderar väldigt mycket på mig, om vem jag är,varför jag inte stannar och pratar..?
Kanske rentav hittar på "historier", aah, who care? I don,t...
Det kan man förstå. Känner sig så jäkla sur när jag inte vill prata men.
Citera
2015-04-17, 13:08
  #53
Medlem
Wristcutters avatar
Jag har ett problem med att inte ha problem med att kallprata. Vad jag menar är att jag låter människor som vill kallprata med mig ta upp för mycket av min tid. Det är inga problem i stunden, under kallpratets gång, att kallprata på. Jag har aldrig haft problem att vara trevlig mot folk. Problemet har väl mer varit att de trevliga reaktionerna på mitt trevliga sätt inte givit mig något. Trivselfascism.
Citera
2015-04-17, 15:30
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wristcutter
Jag har ett problem med att inte ha problem med att kallprata. Vad jag menar är att jag låter människor som vill kallprata med mig ta upp för mycket av min tid. Det är inga problem i stunden, under kallpratets gång, att kallprata på. Jag har aldrig haft problem att vara trevlig mot folk. Problemet har väl mer varit att de trevliga reaktionerna på mitt trevliga sätt inte givit mig något. Trivselfascism.

Jag kan tycka att jag gick ut lite väl hårt i mitt angrepp på kallprat.
Man måste ha en platå att vila på.

I vissa situationer är det rejält störande dock.
Citera
2015-04-17, 21:09
  #55
Medlem
Wristcutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan
Jag kan tycka att jag gick ut lite väl hårt i mitt angrepp på kallprat.
Man måste ha en platå att vila på.

I vissa situationer är det rejält störande dock.

Det kan vara intressant att betrakta människor i en social kontext. Att själv alltid delta kan dock dränera en på energi. Men synen på sig själv som alltför förmer bör nog revideras gång efter annan. Lägger ofta märke till att folk som klagar på att ingen har något att säga själv inte har något att säga. Det riktigt farliga är när en tanke aldrig väcks om att man själv kanske inte bidrar till intressanta tankeverksamheter. Självkritik är den modigaste kritiken. Sen inte sagt att det inte finns stunder då man måste kritisera varenda jävel för att vara blöh, ointressanta! Vad jag vill säga är: Jag håller helt med dig.
Citera
2015-04-19, 00:10
  #56
Medlem
Bigzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan
Att bara babbla på utan att egentligen försöka ta sig framåt?
Mycket här inne vill ingenstans.
Bryr sig inte.
Bara spy upp och fortsätt tugga snacket.
Varför spy upp det igen?
Klappar på ryggen?
"Jaaaa, vi förstår varandra, vi pratar prat"
Det handlar inte om filosofi, det handlar om något annat.
Fan satsa hårdare. Längre ut.
Tänk galnare. Skit i gränserna, spräng dom.

Är vi äventyrare eller på en jävla fikarast?
Kallsnacka kan vi göra hemma.

Varför blir det kalltänk? Återvinning?
Lathet? Osäkerhet?
Söker tröst i det kända?

Härligt inlägg, känner igen de här funderingarna alltså, att vi censurerar oss själva med något...
Citera
2015-04-19, 00:23
  #57
Medlem
Wristcutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigzy
Härligt inlägg, känner igen de här funderingarna alltså, att vi censurerar oss själva med något...

Precis. Allt är redan förlorat. Vi är alla döda. Låt oss tömma ändtarmarna!
Citera
2015-04-19, 00:42
  #58
Medlem
Bigzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wristcutter
Precis. Allt är redan förlorat. Vi är alla döda. Låt oss tömma ändtarmarna!

Det är dags, utan tvekan!
Citera
2015-04-20, 00:20
  #59
Medlem
En tråd om att inget sägs - genom att inte säga något. Snyggt!
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback