Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-14, 15:00
  #1
Avstängd
Eller beror det ENBART på att folk har tröttnat på invandringen? Kom att tänka på detta när man ser hur pinsamt uselt partiet verkar fungera.
Jag tänker lite som så att invandringsmotståndet är stort TROTS sd och inte TACK VARE sd.

Själv har jag röstat på sd och det har ju varit ENBART pga att jag tycker att vi importerar för mycket invandrare - inte för att sd har gjort bra ifrån sig i debatter och dylikt.
Citera
2015-04-14, 15:07
  #2
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertaschberg53
Eller beror det ENBART på att folk har tröttnat på invandringen? Kom att tänka på detta när man ser hur pinsamt uselt partiet verkar fungera.
Jag tänker lite som så att invandringsmotståndet är stort TROTS sd och inte TACK VARE sd.

Själv har jag röstat på sd och det har ju varit ENBART pga att jag tycker att vi importerar för mycket invandrare - inte för att sd har gjort bra ifrån sig i debatter och dylikt.


SD gör dock bra från sig i debatter och annat. Däremot förekommer det kanske en aning för mycket skit inom partiet och runt omkring. Detta verkar dock inte påverka partiet nämnvärt. Tänker bland annat på järnrörincidenten. Sen är det lite för mycket smutskastning visserligen.

Majoriteten röstar nog dock på SD på grund av att invandringen har gått LÅNGT överstyr.
Citera
2015-04-14, 15:10
  #3
Avstängd
URBANARTS89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertaschberg53

Själv har jag röstat på sd och det har ju varit ENBART pga att jag tycker att vi importerar för mycket invandrare - inte för att sd har gjort bra ifrån sig i debatter och dylikt.

Men SD HAR ju gjort bra ifrån sig i debatter och dylikt.

Jag tycker att SD har gjort sig förtjänta av sina röster, ja, framför allt de politiker som fått ta mest skit för sin politiska bana (Åkesson, Jomshof m.fl).

Som du säger så hade invandringsmotståndet varit relativt stort trots SD men utan SD finns där ingen (nåja, SvP...) som hade kunnat driva frågan framåt.
Citera
2015-04-14, 15:14
  #4
Medlem
nabbolbs avatar
Jo men nu går det utför.
Citera
2015-04-14, 15:14
  #5
Avstängd
Men jag menar att jag hade röstas på dem även om de hade haft en apa på plats i debatterna.
Citera
2015-04-14, 15:27
  #6
Medlem
Svar nej. SD har inte gjort sig förtjänta av sina röster. De som röstar SD utöver de som är obildade/missnöjda rasister röstar enbart i protest då de resterande riksdagspartier ej vågar lägga större vikt i invandringsfrågan. Och ni säger att SD gör bra ifrån sig i debatter? Korkat, då det är så jävla uppenbart att SD's talesmän endast lägger andra partiers brister till sin fördel, de lägger sig i mitten och drar högerns brister från vänstern och vice versa.
Citera
2015-04-14, 15:37
  #7
Medlem
CHI9s avatar
SD har ju faktist varit ganska bra i debatter, en av få partier som inte smutskastar och pekar finger utan faktist pratar om hur dem vill förbättra landet. Även om jag inte håller med om deras politik.
Jag undrar dock om dem har gjort något rent politiskt för att förtjäna sina röster, till exempel vänsterpartiet fick bara 5% och fick inte vara med i regeringen men lyckades ändå få igenom hjärtefrågan inga vinster i välfärden.
Har SD gjort något motsvarande? Eller är det bara i debatter dem briljerar?
Citera
2015-04-14, 16:44
  #8
Medlem
Nej, SD är inte ett bra parti, men alternativen är fruktansvärda. SD har fått sina röster p.g.a. den vansinniga invandringen de andra står för och inget annat.
Citera
2015-04-14, 16:57
  #9
Medlem
Enda anledningen till att de får min röst är för att det är det enda parti som faktist vill göra något åt invandringen sen skiter jag i allt annat, minskad invandring är prio ett. Sen kan jag tänka mig att rösta på något annat för bättre vård, arbetsvillkor etc.
Så nja, för min röst har de inte gjort sig förtjänta mer än att ha den inställningen om invandring.
Citera
2015-04-14, 17:11
  #10
Avstängd
orrtupps avatar
SD är inget fantastiskt parti, deras företrädare är inte briljanta eller genialiska. Med detta sagt så har dom naturligtvis förtjänat sina röster!

Dom andra partierna har ju gett sig den på att rasera landet, SD försöker rädda landet.
Endast idioter väljer att rösta på något annat.
Citera
2015-04-14, 18:06
  #11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
SD är ett parti som kan styras av hösäckar men ändå öka. Folket är så otroligt less så dem har inget annat val.

Jag kommer iallafall rösta blankt några månader när opinionsundersökningsbolagen ringer mig. Bara för att straffa SD.

Tror många tänker så.
Citera
2015-04-14, 18:08
  #12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabbolb
Jo men nu går det utför.
Det ser ju inte ut så i opinionsundersökningarna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback