Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-16, 03:24
  #13
Medlem
speeeds avatar
Venezuela och costa rica har några av de bästa surfsspotsen som du absolut inte får missa.
När jag körde sydamerika så landade min budget på runt 15k per månad och då var det inget highlife men heller inget snålande.

Då var dock flyg till och från kontinenten inte med i min budget som var 150k på 10 månader.
__________________
Senast redigerad av speeed 2015-04-16 kl. 03:26.
Citera
2015-04-16, 06:43
  #14
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speeed
Venezuela och costa rica har några av de bästa surfsspotsen som du absolut inte får missa.
När jag körde sydamerika så landade min budget på runt 15k per månad och då var det inget highlife men heller inget snålande.

Då var dock flyg till och från kontinenten inte med i min budget som var 150k på 10 månader.
Venezuela kanske var skapligt när du var där, men om du har hängt med i utvecklingen så borde du nog inte tipsa TS om att sätta foten i det helvetes hålet. Nicolas Maduro är ju ett psykfall som håller på att köra landet i botten. Precis varenda Venezolan jag har mött säger samma sak, åk inte dit. Polisen är precis lika farlig som andra gangsters i landet. Dom går fan på knäna pga vansinnespolitiken.
Citera
2015-04-16, 09:16
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Farc slog till igår mot en militärpostering och dödade 11 soldater. Det finns vissa områden i Colombia som du ska hålla dig undan ifrån. Som valle del cauca, finns fler men det får du googla.

Ajdå man får undvika sådana områden helt enkelt!
Citera
2015-04-16, 10:25
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divemaddivemaster
Nja, vet inte riktigt, dem dyrare alternativen var oftast snordyra haha..
Var borta ca 1.5år..

Räknade aldrig på något, hade min "total summa" och jag visste att när den började närma sig slutet skulle jag bli tvungen att köpa en biljett hem. Åkte nästan alltid buss, flög några gånger..

Favorit länderna blev: Colombia, Brasilien, Bolivia... ingen rangordning, då alla ligger i toppen för helt olika saker


Du har inte tips på en Sydamerika rutt om jag vill besöka så många länder som möjligt, utan att stressa överdrivet på ca 4-6 månader?


Mvh Rallarkalle
Citera
2015-04-16, 10:41
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Var du 1,5 år i Sydamerika och backpackade?
Lite Avundsjuk får se till och jobba på lite så man själv kommer iväg någonstans!

Hur är säkerheten överlag i Sydamerika? Man har ju hört om Farc gerillan som kedjar fast gringos i 10år i något träd i djungeln!

Japp, strö jobbade också på vissa ställen.

Jag kände mig oftast säker, lyckades bli rånad några gånger (samtliga gånger var jag hög på något samt ute och gjorde dumheter) .. Endast i Venezuela jag gick på gatorna och kände mig osäker.

Varken såg eller hörde något om farc guerillan där borta. (klart man höre om dem + colombia hade många militärposter längs vägarna men råkade själv aldrig ut för något av dem)..
Citera
2015-04-16, 17:47
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divemaddivemaster
Japp, strö jobbade också på vissa ställen.

Jag kände mig oftast säker, lyckades bli rånad några gånger (samtliga gånger var jag hög på något samt ute och gjorde dumheter) .. Endast i Venezuela jag gick på gatorna och kände mig osäker.

Varken såg eller hörde något om farc guerillan där borta. (klart man höre om dem + colombia hade många militärposter längs vägarna men råkade själv aldrig ut för något av dem)..


Coolt, vad jobbade du som, och hur fick du dem jobben?

Venzuela tyckte du var osäkrast där borta då eller?
Citera
2015-04-16, 18:44
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Coolt, vad jobbade du som, och hur fick du dem jobben?

Venzuela tyckte du var osäkrast där borta då eller?
Bartender, engelska lärare samt på ett hostel.. Fixade på plats! Engelsklärar jobbet var via nån volontärorganisation,.. Japp, venezuela var värst, och det verkar som läget bara blivit sämre.. Den där maduro har inte alla hästar hemma
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2554274

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback