Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-14, 01:22
  #1
Medlem
Gud vad frustrerad jag blir, hitta massa gammalt på mig när jag var yngre. detta är så skämmigt. massor av bilder på mig på google som jag laddat upp på instagram osv. Hur får jag bort dessa bilder?

ingen aning vart jag ska posta denna fråga. so sorry om det är fel.
Citera
2015-04-14, 01:25
  #2
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frog16
Gud vad frustrerad jag blir, hitta massa gammalt på mig när jag var yngre. detta är så skämmigt. massor av bilder på mig på google som jag laddat upp på instagram osv. Hur får jag bort dessa bilder?

ingen aning vart jag ska posta denna fråga. so sorry om det är fel.
Har du kvar dessa gamla bilder NU på din instagram som stämmer överens med googles sökträffar?
Citera
2015-04-14, 01:27
  #3
Medlem
Ett enkelt svar som du nog inte vill ha...
Men du kommer inte att kunna få bort det.
En gång på nätet och det går alltid att få fram på ett
eller annat sätt.
Tyvärr
Citera
2015-04-14, 01:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Har du kvar dessa gamla bilder NU på din instagram som stämmer överens med googles sökträffar?

nej och dem finns ändå kvar på google
__________________
Senast redigerad av frog16 2015-04-14 kl. 01:44.
Citera
2015-04-14, 01:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zal_zal
Ett enkelt svar som du nog inte vill ha...
Men du kommer inte att kunna få bort det.
En gång på nätet och det går alltid att få fram på ett
eller annat sätt.
Tyvärr

men hellre att det tar längre tid för någon att få fram info om mig, än att bara behöva söka mitt namn för tusen bilder och massa annat.
Citera
2015-04-14, 02:04
  #6
Medlem
Jiiimboohs avatar
Med reservation för att jag inte är medlem på Instagram, så jag vet inte så mycket om den sidan, men har du själv lagt upp bilderna borde du väl också kunna ta bort dem?

Har du provat följande:

1. Logga in på ditt Instagramkonto. Om du absolut inte kommer ihåg lösenordet:
2. Leta efter en länk till "återställ lösenord" eller "glömt lösenord" Brukar finnas på inloggningssidan på alla sociala medier. Borde skickas ett mejl till det mejlkontot du använde när du registrerade dig på Instagram. Ifall du inte har tillgång till din gamla mejl:
3. Kontakta Instagrams support. De kanske kan identifiera dig på något annat sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av frog16
nej och dem finns ändå kvar på google
Ahaja, missade detta. Om du redan tagit bort bilderna från Instagram borde de tids nog försvinna från Google. Prova att klicka in på en bild i bildsökningen och välj "visa bild". Om du får error, så är bilden borta från Instagram i alla fall.
__________________
Senast redigerad av Jiiimbooh 2015-04-14 kl. 02:12.
Citera
2015-04-14, 02:06
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frog16
Gud vad frustrerad jag blir, hitta massa gammalt på mig när jag var yngre. detta är så skämmigt. massor av bilder på mig på google som jag laddat upp på instagram osv. Hur får jag bort dessa bilder?

ingen aning vart jag ska posta denna fråga. so sorry om det är fel.

Her kan du be om fjerning av Google søk.
https://support.google.com/webmaster.../1663691?hl=en
__________________
Senast redigerad av 3x3 2015-04-14 kl. 02:09.
Citera
2015-04-14, 02:11
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiiimbooh
Med reservation för att jag inte är medlem på Instagram, så jag vet inte så mycket om den sidan, men har du själv lagt upp bilderna borde du väl också kunna ta bort dem?

Har du provat följande:

1. Logga in på ditt Instagramkonto. Om du absolut inte kommer ihåg lösenordet:
2. Leta efter en länk till "återställ lösenord" eller "glömt lösenord" Brukar finnas på inloggningssidan på alla sociala medier. Borde skickas ett mejl till det mejlkontot du använde när du registrerade dig på Instagram. Ifall du inte har tillgång till din gamla mejl:
3. Kontakta Instagrams support. De kanske kan identifiera dig på något annat sätt.


Ahaja, missade detta. Om du redan tagit bort bilderna från Instagram borde de tids nog försvinna från Google. Prova att klicka in på en bild och välj "visa bild". Om du får error, så är bilden borta från Instagram i alla fall.

ja eftersom jag nyligen bytte namn på instagram och tog bort all info om mig , så kommer det upp " accountet hittades ej". men inte på alla bilder..på vissa kan jag fortfarande se mina bilder på instagram men de e nog en tidsfråga innan det försvinner hoppas jag!!
Citera
2015-04-14, 02:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Her kan du be om fjerning av Google søk.
https://support.google.com/webmaster.../1663691?hl=en

tack så jättemycket!!! behöver jag bara skriva in länken till det jag vill ska bort??
Citera
2015-04-14, 02:18
  #10
Medlem
En nackdel med att ha ett namn som få andra har
Citera
2015-04-14, 02:23
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frog16
tack så jättemycket!!! behöver jag bara skriva in länken till det jag vill ska bort??

Her er også en guide for sletting på diverse forum.
https://slettmeg.no/nettjenester
Citera
2015-04-14, 02:30
  #12
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frog16
ja eftersom jag nyligen bytte namn på instagram och tog bort all info om mig , så kommer det upp " accountet hittades ej". men inte på alla bilder..på vissa kan jag fortfarande se mina bilder på instagram men de e nog en tidsfråga innan det försvinner hoppas jag!!
Jag är som sagt inte medlem på just Instagram, men jag har sett samma fenomen på andra sidor, d v s att innehåll försvinner lite i taget. Jag hade inte varit så orolig i ditt läge. Bilderna är på väg bort.

Det kan faktiskt ta ganska lång tid innan bilder försvinner automatiskt från Google, men där har du ju redan fått en länk av 3x3 som kan hjälpa dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback