Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-12, 21:42
  #1
Medlem
Hej!

Vad rekomenderar ni för router till mig? Jag spelar mycket spel online (främst cs go)
Budgeten ligger runt 500-lappen. Letar även på tradera så skriv även med routrar som är ett par år gamla om ni kommer på någon

Mvh Kim
Citera
2015-04-12, 23:31
  #2
Medlem
Kaninheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skumtoppaz
Hej!

Vad rekomenderar ni för router till mig? Jag spelar mycket spel online (främst cs go)
Budgeten ligger runt 500-lappen. Letar även på tradera så skriv även med routrar som är ett par år gamla om ni kommer på någon

Mvh Kim
Sladd är väl det enklaste och bästa. Annars kan jag rekommendera en Asus N900
Citera
2015-04-13, 08:57
  #3
Medlem
PeterNosters avatar
En ASUS N900 = ASUS RT-N66U. N900 = 2,4GHz: 450Mbps 5GHz: 450Mbps

Motsvarande från TP-link är WDR4900.
Citera
2015-04-13, 11:30
  #4
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skumtoppaz
Hej!

Vad rekomenderar ni för router till mig? Jag spelar mycket spel online (främst cs go)
Budgeten ligger runt 500-lappen. Letar även på tradera så skriv även med routrar som är ett par år gamla om ni kommer på någon

Mvh Kim

Vad har du för internetuppkoppling? Har du låg uppströms bandbredd och är mån om låg "ping" för ditt spelande bör du kika på en router med bra stöd för QoS. Titta efter en router som stöds av openwrt. Fast det kräver förstås att du sedan kan och vill konfa en fungerande QoS...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback