Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-12, 13:55
  #1
Medlem
tjääääna flashback! Nu är det så att jag vill röka inomhus! att ha öppet fönster funkar bara inte! Lukten stannar kvar, har fönster högt och det funkar skapligt men jag hatar att röklukten det gör mina föräldrar med dessutom. Min fråga är nu om någon har erfarenhet av avfuktare i t.ex rummet när man röker? om jag har avfuktare och öppet fönster borde väl röken försvinna helt och hållet?
Citera
2015-04-12, 14:15
  #2
Medlem
Scraps avatar
En avfuktare är ju inte en luftrenare. Den suger bara in fukten som finns i rummet. Så mitt svar blir nej, det kommer fortfarande lukta. Du får sätta dig på fönsterkarmen och luta dig ut istället.
Citera
2015-04-12, 14:18
  #3
Medlem
PyramidTes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Avfuktare används för att minska ånghalten i luften, eller att minska den relativa luftfuktigheten.
Så som ovanstående sa, nej lukten kommer alltså inte att försvinna. Använd rökelser om du vill få bort cigarettlukten. Varför kan du inte luta dig genom fönstret ev. gå ut på balkongen om du nu måste röka?
Citera
2015-04-12, 14:34
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
Det är en sån här du ska ha!
Den tvättar luften genom vatten och alla rökpartiklar fastnar kvar i vattnet.
Kanske lite svår att få tag på, men de finns...

http://www.mpiano.se/venta_luftfuktare_aircleaner
Citera
2015-04-12, 14:38
  #5
Medlem
Jag är tacksam för svaren jodu Scrap vill ju sitta o jobba lite i rummet t.ex o skönt o röka samtidigt tack för svaren! får luta min vid fönstret o koppla av lite
Citera
2015-04-26, 01:26
  #6
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazymano
Jag är tacksam för svaren jodu Scrap vill ju sitta o jobba lite i rummet t.ex o skönt o röka samtidigt tack för svaren! får luta min vid fönstret o koppla av lite



Ramla eller råka nu inte trilla ner från fönstret, bara.

Som balkong-tarzan gjorde
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback