Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-02-20, 20:28
  #73
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Synd att du ej såg den i Imax var riktigt häftigt att se alla effekter där.
Jag hade tyckt att det var bortkastade pengar även om det hade varit fett. Den var helt enkelt inte "biovärd" i min bok.
Citera
2017-03-04, 21:31
  #74
Medlem
Captinheros avatar
https://www.youtube.com/watch?v=lj-cqQUKOk4


Bonus grejerna från dvs släppet
Citera
2017-06-22, 01:07
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gest
På tal om Pangborn, tror ni att det var han som berättade för The Ancient eller någon annan att han snackat med en kille om Kamar-Taj som troligen skulle besöka stället? För hur visste hon annars Stephens namn? Och varför skulle annars Mordo gå ut och leta efter en rekryt? Jag menar, om Kaicelius tillsammans med sina hejdukar smider planer ämnade att störta "The sorcerer supreme" så måste det väl finnas bättre saker att lägga sin tid på att att strosa omkring helt planlöst på stan..?

Jag tror att TAO ligger bakom Pangborn. Och Mordo känner naturligtvis till detta eftersom Mordo enligt logiken ovan är ute och letar efter Strange.

Vi kan också anta att det är därför Mordo (i sista påskägget) går direkt till Pangborn (av alla magiker) med orden "Too many sourcerers". Han gör alltså detta för att få slut på själva rekryteringen av nya magiker. För att det är Pangborn som rekryterar magiker på samma sätt som han rekryterade Strange (och antagligen även Kaicelius och c:o samt många andra dessförinnan).

Mordo dödar inte Pangborn, för det behöver han inte. Han behöver bara ta bort hans magi för att "Mr. batchelors degree" inte ska kunna passa vidare fler "skadade/trasiga" personer som annars skulle tagit sig till Kamartaj. För nu när det inte längre finns något bevis för att en helt paralyserad person kan gå igen så upphör inflödet, och därmed alltså utbildningen av, ytterligare magiker. Smart drag av Mordo alltså eftersom han genom detta på ett elegant sätt uppfyller sitt syfte. Smart också av filmskaparna att göra detta då det sätter P för möjligheten att en hel drös nya magiker kan forslas in i MCU.
Citera
2019-03-24, 12:00
  #76
Medlem
elastikmandens avatar
Ha ha, helt sjuk film, bra underhållning dock. Kan tänka mig att det kan kännas så på LSD? Har aldrig provat, men den filmen gav mig ett litet sug, och det är läskigt. 🙊😲
Citera
2022-08-04, 03:31
  #77
Avstängd
Vattenkammad123s avatar
Postade fel
__________________
Senast redigerad av Vattenkammad123 2022-08-04 kl. 03:41.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback